Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Gaat toch niks boven een originele 850, dat zie je maar weer....
Alles wat daarna komt is toch een beetje "downhill"  ;D

je kan ook twee LCD matrixdislaytjes van 6cm lang en 1,5 cm hoog naast elkaar zetten.

razorx

TT 282dkm, remklauw en blokjes

Goedemiddag!
Ondanks de harde wind was het lekker sleutelweer.

Zoals ik al eerder vertelde was de remklauw rechts achter vastgelopen aan de buitenkant. Gelukkig was ik er op tijd bij. De remschijf had niet geleden. Beide blokjes waren vrijwel op. Vreemd genoeg was de klauw links veel nieuwer. De blokjes links waren ook tamelijk nieuw.

Paspennen er uitgetikt en tijd om de remslang te lossen. Deze post is bijna een betoog voor goed gereedschap. Met deze Stahlwille open ringsleutel heb ik tot nu toe altijd gewonnen van remslangen.

De voet rechts op de foto is overigens niet van een slachtoffer van de slechte remwerking maar van mij.

Nieuwe klauw er op met nieuwe paspennen. De nieuwe blokjes aan de buitenzijde ingesmeerd met kopervet. Blijft toch net even wat langer goed dan keramisch vet.

Vroeger gebruikte ik een Easybleed om te ontluchten. Werkt fijn maar een Power Bleeder werkt nog veel fijner. Heel erg bedankt Misha!

Een druk van 1,5Bar of ietsje minder werkt prima.

Het opvang flesje.

Voor het los en vastdraaien van de wielbouten gebruik ik deze:

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? En nog even naspannen:

Wat werkt dat toch fijn met goed spul. Zo even een badje, wat eten en verder met de ikwilalleswetenmeter nieuwe stijl.

Yits

Lunadust

Gelukkig is dit blog weer in handen van de rechtmatig eigenaar.
Eindelijk weer Techniek!

Lekker bezig Yits  ;D
Techneut, geen dichter.

pwberg

Citaat van: Lunadust op 15-02-2014 18:31:22
Gelukkig is dit blog weer in handen van de rechtmatig eigenaar.
Eindelijk weer Techniek!

Lekker bezig Yits  ;D

Plus heul veul......   :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

jeroen74

Tuning is toch ook techniek? ???

Lunadust

Correct, maar idd met een kleine t,

Vieze handen Techniek mag met een hoofdletter.

Ik heb absoluut respect voor Yits, Piet en alle anderen mbt hun tunings
perikelen en praktijken.

Maar digitale techniek (we kunnen niet meer zonder) is iets minder tastbaar.
Techneut, geen dichter.

razorx

Ik begrijp de reacties van meerdere kanten.
Autotechniek heeft heel veel facetten:

-Mechanica
-Benzine techniek
-LPG techniek
-Diesel techniek
-Elektra techniek
-Elektronica techniek
-Computer techniek
Alternatieve brandstoffen nog daargelaten.

Het is deze optelsom die deze hobby zo leuk en nuttig maakt. Sommige stukjes over een onderwerp zal de één niet interesseren, maar een ander wel en omgekeerd.
Gelukkig interesseer ik me in de meeste technische aspecten van onze auto's en beleef daar vel lol aan.

Over de echte ins en outs van het Motronic 4.4 motormanagement is niet veel publieke informatie. Dus wordt het reverse engeneering. Ik ben van mening, dat ECU tuning meer inhoud dan her en der een tabelletje aanpassen.

Ik zeg dit nu misschien te lomp. Maar de deep insight logging mogelijkheden bestaan pas sinds de zomer van 2013 door een prachtige hack. Ik stel hard dat geen enkel tuning bedrijf die kans heeft gehad tot die datum.

Wat betekent dat: Door de schat van informatie die we nu in hoog tempo kunnen loggen, is het nu mogelijk op een betere manier te werken naar een hoger motorvermogen.

Tja het is letterlijk het wiel zelf heruitvinden en begrijpen, maar het is de moeite waard en leuk.

Omdat het verkrijgen van een werkelijk begrip van het M4.4 management niet simpel is. Laat staan de optimalisaties blijf ik hier over posten.
Waarom niet via PB? Omdat er andere geïnteresseerde mensen zijn die van dit onderzoek kunnen leren.

De echte technische discussies vind je op volvospeed.com:
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/159506-tuners-rejoice-free-tuning-for-m44/

Het niveau ligt daar voorzichtig gezegd niet laag.

Tja, dat is allemaal techniek en leuk. ;)

Piet

Ik mag bij daar graag bij aansluiten...

Martijn_B

+ 1, en idd graag hier ervaringen  blijven delen..!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

pwberg

Zeg ook niet dat het er niet bijhoort of dat het niet interessant is, alleen snap ik er geen r##t van en lees het dus feitelijk ook niet.

Verheugde me ook al een tijdje op een mechanische update, waarvoor hulde  :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Lunadust

Dit was wat mij betreft dus puur als humor bedoeld,
Een hele tijd updates over enen en nullen, nu weer lekker vieze handen.

Heel veel respect voor het pionierswerk wat er verricht word.
En heel knap dat jullie probereren het ontastbare tastbaar te maken.

Maar makkelijk lezen en begrijpen is het niet echt  ;D
Techneut, geen dichter.

pwberg

Citaat van: Lunadust op 16-02-2014 09:57:53
Dit was wat mij betreft dus puur als humor bedoeld,
Een hele tijd updates over enen en nullen, nu weer lekker vieze handen.

Heel veel respect voor het pionierswerk wat er verricht word.
En heel knap dat jullie probereren het ontastbare tastbaar te maken.

Maar makkelijk lezen en begrijpen is het niet echt  ;D

Dat is een feit, waarvoor (ook) hulde.

Bedoel het ook allemaal niet vervelend, maar ben meer van de vuilehandentechniek als van de knappekoppentechniek....  ;D ;D ;D ;D
(\_/)
(O.o)

The Volvoboy

Ik heb vrijdagavond een logje mogen zien, en ik geloof dat ik het nu begrijp! :eusa_dance: ;D Echt heel gaaf Yits allemaal :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

pwberg

Citaat van: The Volvoboy op 16-02-2014 10:19:55
Ik heb vrijdagavond een logje mogen zien, en ik geloof dat ik het nu begrijp! :eusa_dance: ;D Echt heel gaaf Yits allemaal :D

Dat zal ongetwijfeld schelen, om het "live" te zien met "live" commentaar
(\_/)
(O.o)

The Volvoboy

Citaat van: pwberg op 16-02-2014 10:21:04
Citaat van: The Volvoboy op 16-02-2014 10:19:55

Dat zal ongetwijfeld schelen, om het "live" te zien met "live" commentaar

Klopt, helpt wel ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km