Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Jij hebt ook Motronic 4.4, net als ik. Maar niet gemodificeerd natuurlijk.

Ik heb dit topic gevolgd en wat verder gelezen op die wiki, maar ik heb nog niet helder hoe ik mijn huidige, getunede bin eruit kan trekken om hem voor zo'n meter eventueel te modificeren. Het lijkt niet direct te kunnen, maar wel via een Willem programmer. Nogal omslachtig volgens mij en voor zeer goede soldeerders. (Staat hier ergens ook al een redelijk oud topic over) Voordeel is wel dat ik mijn bin direct kan aanpassen op mijn groene injectoren.

Maar misschien is dit stof voor een nieuw topic.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

BBS

Ik heb eigenlijk best belangstelling maar iemand zal toch die gemodificeerde BIN moeten maken. Ik begin er niet aan want alles is mij compleet abracadabra wat de de laatste tijd gepost wordt. Het ding erin zetten wil ik wel doen. ;)
Volvoloos....

KIM

De TunerPro setup is niet geschikt om BIN's uit een ECU te halen; deze is slechts geschikt om een nieuwe BIN te laden dmv flashen.
Voor zover ik weet zijn de beschikbare BIN's alleen van 2,3 T blokken. De 2,5 T vraagt om de nodige aanpassingen van de aangeboden BIN's (wellicht zijn ze zelfs absoluut onbruikbaar).

Ries van de Zilverschuit

Bij flashen overschrijf je toch de huidige BIN? En als die aangepast is, ben je de tuning dus ook kwijt?

De vraag is dan: kun je die getunede BIN gebruiken als basis voor het project in plaats van de aangeboden BIN op de wiki? En hoe haal je die eruit? Met zo'n willem programmer toch? Of kan het ook anders? Ik denk dat dit probleem bij meerdere speelt.

Het staat er volgens mij niet expliciet dat die BIN voor een 2.3T zijn, maar ligt wel in de aard van de verwachting natuurlijk.

Overigens denk ik niet dat die verschillende heel groot zijn, want er zijn forummers die na motorwissel van 2.5 naar 2.3T probleemloos met de oorspronkelijke BIN hebben gereden. Dat begreep ik tenminste.

Maar een originele BIN uit een 2.5T lijkt mij wel de beste basis in ons geval.

Maarten-t5

607 en 608 zijn high pressure turbo bins waar ze vanuit zijn gegaan. Weet niet of n 2.5t blok zomaar tegen die turbodrukken kan.  Er is flink gesleuteld in die bin, dus het lijkt mij makkelijker om de maps vanuit de 2.5t bin over te zetten naar de aangepaste bin. Veel dingen staan niet op dezelfde plaats tussen de verschillende bins. Is sowieso niet echt n simpel klusje.

En uiteraard niet je eigen ECU gebruiken. Anders kun je niet meer terug.

Ries van de Zilverschuit

Hmmm, dit heeft wel heel erg veel voeten in de aarde dus.

Maarten-t5

Misschien valt het mee,  ik heb wel gezien dat ze met lpt bins bezig zijn geweest.  459 geloof ik.  Tightmopedman9 van volvospeed is misschien wel in staat om een lpt versie te maken.
De 2.5t is lpt toch? Weet iemand dit? Weet het niet 100% zeker.

BBS

Citaat van: Maarten-t5 op 28-02-2014 12:07:38
Misschien valt het mee,  ik heb wel gezien dat ze met lpt bins bezig zijn geweest.  459 geloof ik.  Tightmopedman9 van volvospeed is misschien wel in staat om een lpt versie te maken.
De 2.5t is lpt toch? Weet iemand dit? Weet het niet 100% zeker.
2,5T is een LPT ja. Ik ben alleen wel van plan om er een keer een 15G op te gaan zetten ipv de 13G nu...
Volvoloos....

Ries van de Zilverschuit

Volgens mij lopen we Yits zijn blog nu toch wat te erg te vervuilen  ;). Misschien moeten we een apart M4.4-modificatietopic aanmaken. Ik wil in de loop van volgende week daar wel een poging voor ondernemen, maar misschien kunnen beteringevoerden dat al eerder doen.

Dan kan Yits vanaf hier weer verder gaan.

KIM

Yits, Piet en Maarten lopen behoorlijk voorop met dit verhaal. Wellicht kunnen zij alvast een beetje logische loop aan het te creëren topic geven.
Ik maak wat kleinere stapjes en neem ook af en toe een pauze in het proces.

razorx

Ik ervaar dit zeker niet als topic vervuiling. In tegendeel.
Dit is een discussietopic zullen we maar zeggen.

Over een apart M4.4 tuning topic zit ik nog te twijfelen.
Terwijl ik dit typ besef ik dat een apart M4.4 DIY tuning topic op dit forum ook overbodig is en zonde.
Beter is het hiervoor naar volvospeed.com te gaan en je aan te melden.

Over het algemeen gaat men daar dieper op zaken in dezen in dan op dit forum. Het mooie is dat het wereldwijd is en dat het niveau opvallend hoog is.

Voor de echt geïnteresseerden: Lees het topic hieronder een keer of vijf, ga met een exploderend hoofd naar de huisarts of laat je masseren door je eigen vrouw en lees alle posts nog eens een paar keer. Echt leuke materie.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/159506-tuners-rejoice-free-tuning-for-m44/

Als je dan echt zelf aan de gang wilt is onderstaande de basis.
http://m44.wikia.com/wiki/M44_Wiki

Het gemene is dat vrijwel iedere post je in het begin wat denkwerk bezorgt.

Goed. Me deze week uit de naad gewerkt en niet zonder succes. Ik heb recht op bier. Wat zeg ik: BIER!

Terwijl ik dit typ komt FJ al aangedribbelt met een karretje met daarop..

Mein Gott, geen bier maar één of ander exotisch vrouwelijk knaagdier en een mini ledikant. Houdt het dan nooit op?

OK, ik ga wel in een andere kamer zitten en pak mijn bier zelf wel.

Douwe

Kun je geen heimelijke opnames van FJ zijn escapades maken en hem hiermee chanteren?
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

razorx

Citaat van: Douwe op 28-02-2014 19:29:31
Kun je geen heimelijke opnames van FJ zijn escapades maken en hem hiermee chanteren?
;D

Vrees dat dat niet zal werken. Hij heeft langs de zelfde weg zijn voorzorgen genomen.

volvobug

Citaat van: razorx op 28-02-2014 19:31:31
Citaat van: Douwe op 28-02-2014 19:29:31
;D

Vrees dat dat niet zal werken. Hij heeft langs de zelfde weg zijn voorzorgen genomen.
:eusa_clap: ;D

P.S.: Lees nog wel mee, maar heb de laatste tijd geen inhoudelijke bijdrage te leveren in jouw blog  :-\ ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Geeft toch niets Ruud. Ik volg je Volvo en Bugatti verhaal soms verbijsterd en kan alleen maar met bewondering het werk aan je Bugatti aanschouwen.

Ach morgenochtend even naar Svala Weesp. Twee buitenste stuurkogels halen. Ondanks dat ze er pas een ton in zouden zitten zijn ze al versleten.
Ik weet dat de pen muur en muur vast zit. Zal wel dolle pret worden. ;)