Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dat ding is fantastisch. Ik heb hem al uitgeprobeerd op de Volvo stoelen thuis. Gaat goed. Vette motordelen heb ik nog niet gestoomd.

UserID6342

Citaat van: de Boeing op 14-06-2016 00:27:09
Gaan deze sensoren eigenlijk ooit stuk?
Ja dus, heb er al diverse vervangen en bij de auto van Arjen een nieuwe bekabeling ingemaakt omdat de originele kabelboom verrot was....

V70geRwin

Citaat van: Dirk342 op 16-06-2016 07:48:54
Citaat van: de Boeing op 14-06-2016 00:27:09
Gaan deze sensoren eigenlijk ooit stuk?
Ja dus, heb er al diverse vervangen en bij de auto van Arjen een nieuwe bekabeling ingemaakt omdat de originele kabelboom verrot was....

Krijg je dan een foutmelding?

UserID6342

Meestal gaat idd het motormanagement lampje branden, maar ook al een keer gehad dat dit bij een alter I niet gebeurde.  Heb toen echt lang lopen zoeken, want kreeg het ook niet in de foutcodes te zien.  Als laatste eigenlijk beide pingelsensoren vervangen en het ding liep weer perfect.  Ze kunnen dus voor heel vervelende storingen zorgen.

Ries van de Zilverschuit

Zijn pingelsensoren te testen? Het zijn wel vitale onderdelen voor getunede auto's natuurlijk... 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

UserID6342

Vanmorgen telefoon van de revisie boer gehad.  In principe is alles klaar maar nu wachten op de levering van de zuigers (4 weken levertijd) en dan komt het blok weer terug  :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap:

razorx

Ik zie er naar uit  :eusa_dance: .

Van Dirk kreeg ik nog het bericht dat de oude kop uit 1994 was! Dus vier jaar ouder dan de auto die op 360dkm zit.

Piet

Een als nieuwe motor (maar dan versterkt  ;D), de beer kan straks weer los !!!

Maar konden jullie nog aan originele overmaatse zuigers komen?

UserID6342

Citaat van: Piet op 16-06-2016 18:12:06
Een als nieuwe motor (maar dan versterkt  ;D), de beer kan straks weer los !!!

Maar konden jullie nog aan originele overmaatse zuigers komen?
Nee dus, sterker nog er lag nog 1 overmaatse zuiger in het klassiekermagazijn....  Maar gewone onderdelen voor een standaard HPT blok worden ook al moeilijk bij de dealer.  Nokkenassen niet meer verkrijgbaar, zuigers word ook al moeilijk, overmaat onmogelijk, etc.

Daarom hebben we ook i.o.v het revisiebedrijf gekozen voor VW zuigers ;D.  Deze zouden het hoge vermogen wat het blok dadelijk aankan, ook makkelijk kunnen hebben en volgens het revisiebedrijf beter als de originele Volvo zuigers (al dan niet in overmaat)

Piet

Passende VW zuigers.. aha, nice!

razorx

Gheghe. Ik zorg wel voor de sjoemelsoftware ;D .

UserID6342

Als ik het goed begrepen heb van Jos, heeft VW bij een bepaalde serie standaard die zuigers zitten.  De cilinderbussen worden dan pas gehoond op deze zuigers, vervolgens word er een verstevingingsblok rond de cilinders geplaatst in het blok om scheuren van de bussen te voorkomen bij hogere toerentallen.

UserID6342

UserID25761

Volvo en VW gaan prima samen hoor  ;)

innocenti