Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Heb je ze al formeel in gebreke gesteld ? Wel in het Duits doen en meteen aankondigen dat het bij geen reactie naar een duitse deurwaarder gaat. Verwijs naar europees consumenten recht.

BBS

Ik ben gestopt met auto-onderdelen24.nl.
Gewoon omdat ik zo'n verschrikkelijke schurft hekel heb om voor iets dat volgens de website op voorraad moet zijn, 2-3 weken onderweg is en uiteindelijk niet datgene is wat ik besteld heb. Vervolgens heb ik een pest eind werk om mijn in eerste instantie bestelde spullen alsnog te krijgen. Ze zoeken het daar maar uit met die kraam.
Ik bestel nu tegenwoordig op ATP-autoteile.de en op skandix.de De prijzen die er staan zijn m.i. goed te noemen en binnen 2-3 werkdagen heb je de bestelde spullen in huis.

Auto-onderdelen24.nl is mij als terugkerend klant harder nodig dan ik auto-onderdelen24.nl nodig ben.....
Volvoloos....

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 07-04-2018 20:40:21
Heb je ze al formeel in gebreke gesteld ? Wel in het Duits doen en meteen aankondigen dat het bij geen reactie naar een duitse deurwaarder gaat. Verwijs naar europees consumenten recht.
Ok dank je voor het advies. Neem ik op. ;)

volvobug

Herkenbaar dit Yits, kreeg op enig moment een inderdaad ook ongevraagd Stark als alternatief omdat het bestelde merk een langere levertijd zou hebben  :eusa_doh:.

Ik stuur nu bij iedere bestelling een mail met referte naar het ordernummer dat ik alleen de bestelde merken wil en geen alternatieven, ook al zou dat langere levertijd betekenen. Dat gaat tot dusverre goed.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Citaat van: Boxman op 08-04-2018 03:18:50
Snap wel dat je het niet eens bent met hun in zekere zin onacceptabele oplossing, maar dit zinnetje

CiteerI want you to take notice of the fact that I run a well read automotive weblog. Which has been read almost 700000 times. I will report my good or bad experience with your company.

vind ik dan ook weer een onnodig dreigement, en ik denk dat je je daarmee vooral in je eigen voet schiet. Ik denk niet dat het dat bedrijf veel boeit, maar ik denk ook zeker niet dat het individu dat daar bij de klantenservice in loondienst is om jouw klacht te behandelen je daardoor daadwerkelijk beter gaat helpen.

Zou dat? Negatieve reclame wereldwijd wil toch geen enkel bedrijf?

En ach, Tis het meest gelezen blog op dit forum, Mag best aandacht op gevestigd worden.

henry classic v70

...vind dat juist een prima regel, mag dat bedrijf zelf de keuze maken of men het goed oplost
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Ik heb me heel bewust zo duidelijk op gesteld naar Autodoc. Is soms nodig en het werkt.

Ik heb Autodoc de gelegenheid hun fout te corrigeren. Dat is gebeurd vandaag op zondag (!). Ik krijg mijn geld en de verzendkosten terug.
Als dat binnen een aanvaardbare termijn gebeurt is het verder allemaal prima en zal ik dat ook berichten. ;)

volvobug

Krijg je je geld zelf terug of storten ze het op je "Autodoc-saldo" voor een volgende  bestelling? Kunstje proberen ze ook te flikken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 08-04-2018 18:56:50
Krijg je je geld zelf terug of storten ze het op je "Autodoc-saldo" voor een volgende  bestelling? Kunstje proberen ze ook te flikken.
Ik heb het woord ingebreke stelling om die reden gehanteerd. Dat bleek afdoende. ;D

Goedenavond!

Ik wilde naar de Elandrun, maar de auto behoefde wat aandacht en het weer was ideaal om die aandacht te geven.

TT 340dkm, remschijven en blokken
Dit is de eerste keer dat ik de schijven van de R vervang. Ik was blij dat dit nu ook echt móest gebeuren want ik wilde van die remblokkenetende langspeelplaten af.

De oude schijven.

De brackets zaten wel heel vasst.

Een halve meter wringijzer was niet genoeg.
Normaal rammel ik ze hier even mee los maar dat ging echt niet.

Schijf er af.

Wil je geen getob moet je twee dingen zeker doen. Alle oneffenheden wegborstelen.

En goed centreren.

Beide remklauwen zal ik deze zomer nog vervangen door gereviseerde of nieuwe exemplaren. De gangbaarheid is nog acceptabel maar dat zal die niet blijven.

Anyway het was een heerlijke sleuteldag in het zonnetje.

Tijd voor een Paulaner Weizenbier.
Proost!

razorx

Het belangrijkste is dat ik me niet iets in de maag heb laten splitsen. en mijn centen en verzendkosten terug krijg. ;)
Het nieuwe lager bestel ik op advies van Dirk bij wiellagers.nl. Keurige prijs en snel leverbaar.

Ik heb nog even gekeken naar remklauwen voor onze wagens. Het lijkt wel of er heel veel van die "oude zooi" gedumpt wordt. Zo hard dalen de prijzen. Een nieuwe remklauw voor van Bosch kost bijvoorbeeld net ietsje meer dan 90 euro.

arjen850

Citeer
Citaat van: arjen850 op 08-04-2018 16:44:01
Zou dat? Negatieve reclame wereldwijd wil toch geen enkel bedrijf?

En ach, Tis het meest gelezen blog op dit forum, Mag best aandacht op gevestigd worden.

Nou nou, wereldwijd? Denk dat het bereik van dit blog aardig overschat wordt, een honderdtal Nederlanders misschien. De juridische taal zal veel meer effect hebben gehad dan "ik heb een blog hoor, kijk maar uit!". Fijn dat ze het geregeld hebben, verder.

Ik heb via mail te horen gekregen dat mijn blog al van heel ver gelezen wordt, En bet blog van Yits rijkt echt wel wat verder. Het zal niet meevallen 700000 lezers te vinden alleen in Nederland  ;)

classicT5

Bizar hoe vast die bracket zat, nergens goed voor :(

Ate schijven genomen?

razorx

Citaat van: classicT5 op 08-04-2018 19:53:09
Bizar hoe vast die bracket zat, nergens goed voor :(

Ate schijven genomen?
Het is dit keer Ferrodo geworden. Voor de afwisseling. Eigenlijk nooit wat beroerds gehad gelukkig.

razorx

Wat de klauwen aangaat:
Fabriek af is Ate. Sommigen verkopen imitatie als Ate en als je dan klaagt wordt je doodleuk verteld dat het systeem Ate is. ;)

Wat zou ik doen? Mijn linker klauw mag niet lang meer. De zuiger is aardig heen. Links en rechts een scheurtje in de stofhoes.

Geen drama maar je wilt niet wachten tot het mis is. Reviseren was voor beide klauwen geen optie. 2e hands voor een euro of 30 per stuk kopen en die reviseren. Nee. Het basismateriaal moet goed zijn. Met 2e hands weet ik niet eens welk merk ik krijg. Los van de pret van het reviseren.

Dus deze klauwen besteld.
https://www.winparts.nl/remsysteem/remklauw/volvo/v70-i-lv-bouwjaar-1995-12-2000-12/c845-388-11163/remklauw-links-voor-cr776-bosch/p478891.html

Verwacht ze met een weekje binnen te hebben.

classicT5

Ferrodo is m.i. goed merk, onder mijn motorfietsen vaak gehad en daar werd het gezien als een upgrade tov oem.