hikken in 5e versnelling bij vollast...

Gestart door mitchelli, 30-03-2008 18:11:22

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Rara,

Als ik de volle druk van mn turbo (1.5 bar) in de 5e versnelling krijg (vanaf 180 km/u),begint de motor te hikken/in te houden.Als ik het gas dan iets lift,is het hikken weg.Het voelt alsof af en toe de ontsteking of bezinedruk wegvalt en dan weer terug komt.Het hikje duurt maar een halve sec ofzo.

Als ik vanaf de 180 rustig naar volgas ga (en dus de turbodruk iets lager is),heb ik geen last van de hikjes.

Zou mn turbodruk te hoog zijn,zodat de ecu ingrijpt ofzo?
Ik heb mn actuatorstang al een slag langer gezet,maar dat helpt niet...

Wie kan mij een oplossing bieden?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

-D©©©L-

mitchelli

geen foutcodes,en gebruik 98.En het voelt niet als pingelen... :)

Jeroentjuh

Laatst had ik ook zoiets, nieuwe bougie's erin en het was over. Ik had Denso's erin zitten, die waren te warm geworden denk ik, zat geen mooi puntje meer op. Zitten nu weer originele Volvo bougie's in....

Misha

Bougies  / ontsteking ?

Ooit een stuk gelezen over vlamfronten en vonken/weerstand onder hogere druk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mitchelli

bougies,rotor,verdelerkap,kabels en bobine nog geen 6 mnden oud..Alles orgineel volvo

Jeroentjuh

Brandstof filter ook al eens vervangen?

Emiel

Ga eens rijden met de brandstofdrukmeter van je werk op de voorruit geplakt.

Plak er dan meteen de drukmeter naast, weet je meteen hoeveel de turbodrukmeter in de auto afwijkt.

t5karel

Ik had precies het zelfde,vanaf 180 gassen en ja hoor hikken :eusa_wall:.Af en toe had ik vrij hoge piekdrukken,met als gevolg dat m,n wagen nu stuk is en ik met een kromme drijstang zit en een cyllinder die te heet is geworden.
Enorme motorschade dus uiteindelijk :eusa_wall:.
Het blok is gereviseerd en komt volgende week terug,voorzien van oa dikke drijfstangen,nieuwe zuigers,kleppen klepstoters en veren.
Heb ook gelijk de koppeling maar meegepakt,de carterventilatie en nog wat andere dingen.
Al met al was ik goed flauw,het loopt toch wel in de papieren hoor zo,n geintje :eusa_shifty:
Pas iig op met dit soort dingen want voor je het weet hebbie een ratel en da's nieh best :evil:

En het ergste,ik weet niet wat de oorzaak is geweest(nog niet)
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

mitchelli

CiteerBrandstof filter ook al eens vervangen

vorige maand vervangen.

CiteerGa eens rijden met de brandstofdrukmeter van je werk op de voorruit geplakt.

Plak er dan meteen de drukmeter naast, weet je meteen hoeveel de turbodrukmeter in de auto afwijkt.

Zal ik eens doen Emiel...

En ik hoop die van mij toch nog wel even heel te houden t5 karel

t5karel

Citaat van: mitchelli op 30-03-2008 19:02:38
CiteerBrandstof filter ook al eens vervangen

vorige maand vervangen.

CiteerGa eens rijden met de brandstofdrukmeter van je werk op de voorruit geplakt.

Zal ik eens doen Emiel...

En ik hoop die van mij toch nog wel even heel te houden t5 karel
Ge zijt gewaarschuwd,lijkt allemaal geil enzo 1,5-1,6 :eusa_drool:
Maar later is het :-[
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Eugene

Probeer ook eens een nieuwe set bougies, na een half jaartje kunnen ze toch alweer gaar zijn...

If it's not blown, it sucks...

mitchelli

Zo snel?? Das dan in nog geen 10000km.Zal voor de zekerheid nakijken,maar lijkt me onwaarschijnlijk.Bovendien heb ik in zn 4e versnelling nergens last van (1.4 bar)...

t5karel

Citaat van: mitchelli op 30-03-2008 20:20:09
Zo snel?? Das dan in nog geen 10000km.Zal voor de zekerheid nakijken,maar lijkt me onwaarschijnlijk.Bovendien heb ik in zn 4e versnelling nergens last van (1.4 bar)...
Ik had er 4 week geleden toen nieuwe bougies in gedaan.

M a r c

1,5 bar in 5e versnelling is gewoon teveel...  als je bougies e.d. dan al niet zo goed meer zijn dan heb je gewoon té weinig vonkenergie om het gecomprimeerde en warme mengsel te onsteken.

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl