Mini Meeting De ondernemers op het forum 22 Juni

Gestart door Methode, 01-04-2008 05:50:01

Vorige topic - Volgende topic

MJH

Citaat van: bassie81 op 22-06-2008 20:46:45
Rob, Bedankt voor de gastvrijheid, het was leuk. Ik zal de BTW-tip deze week nog even nazoeken en hier posten.

Succes allemaal!
Nee joh!  :eusa_naughty: Die is alleen voor ondernemers die wel kwamen.
't Moet tenslotte wel de moeite waard blijven om helemaal naar waar-dan-ook te rijden, voor een meeting... ;D
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Freakybaby

Rob, bedankt voor de gastvrijheid bij Athlon en het goede regelen!

De anderen bedankt voor de gezelligheid en KMvrtr voor de lift.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ben

Het was een aangename meeting. Ook wel eens leuk om om de tafel te zitten ipv een beetje rond auto's te hangen  :P
Dank voor de gastvrijheid en de lekkere broodjes Rob. Erg veel (soms verbazingwekkende) info over het wel en wee van een leasemaatschappij en de technische staat van (voornamelijk Franse) auto's. Je gaat toch anders naar dat wereldje kijken.
Zoals 1400 bekeuringen per dag die allemaal (nog) met de hand moeten worden verwerkt.
Dank ook voor de goodies van Athlon en natuurlijk Volvocars bedankt voor de boom! Ik moet nog even vechten met ons huistuinier (mijn echtgenote) of en waar hij geplant gaat worden. We hebben net 2 joekels gekapt  :eusa_think: Gelukkig staat in de beschrijving dat je 'm ook klein kunt houden ipv hem te laten doorgroeien naar 8 meter :eusa_shifty:

Ik was er trouwens verbaasd over dat we op kijkafstand van Arnhem geen hagelstenen op ons dak hebben gehad. Kennelijk hebben we alleen het randje van die bui gehad.

Kortom, een geslaagde meeting met leuke verhalen en een goede sfeer. Moeten we vaker doen en vooral en petit commité dus met een m/v 10/12 is genoeg.

MJH

Het concept van een meeting bij een bedrijf (in de volksmond: bedrijfsbezoek) is ook altijd leuk.
Levert meestal wel wat nieuwe inzichten op, omdat je eens over de grenzen van je eigen tokootje heen kunt kijken.
Volgende keer het wel en wee van een Bakfietsenfabrikant?  ;)
[tr][td]

bassie81

Hierbij de BTW tip van de maand van de sita van de belastingdienst zelf(zie link pag 12 en 13):

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/uw_bedrijf_en_de_btw_ob2001z10fd.pdf

Zoals gezegd: 75% van de BTW op de gebruikskosten (brandstof, onderhoud wassen, parkeren etc) van de auto is aftrekbaar. Dat geldt ook wanneer de auto als een privé vermogensbestanddeel is aangemerkt.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.

en ik drink graag een wijntje wodka, rum (geen bacardi) of champagne.... ;D

VELTMAN

Heel erg bedankt voor de positieve reacties, en het is zeker een idee om het nog eens een keer te doen. En Ben we hebben inderdaag geluk gehad met het weer want we hebben vanochtend al heel veel schade meldingen gehad ivm de hagel.

Nogmaals ook jullie bedankt dat je de moeite hebt genomen om bij ons langs te komen!!!

robbie409

Hoi Rob,

Nog bedankt voor de gastvrijheid. We hebben inderdaad vette mazzel gehad met die hagel!!
De boom krijgt een leuke plek in mijn tuin, de miniatuur (DS Cabrio) gaat naar de spuiter ;).
De temperatuurmeter van Ben wordt nog wat puzzelen, maar die eindigt waarschijnlijk bij het keukenraam.

robbie409

lees lees

Auto's die zijn aangeschaft zonder berekening van omzetbelasting
Het kan zijn dat u bij de aankoop van de auto geen btw in rekening is gebracht. Dit
kan bijvoorbeeld omdat deze is gekocht van een particulier of met toepassing van de
margeregeling. Ook kan het zijn dat u de auto tot uw privé-vermogen rekent. U hebt dan
geen btw kunnen aftrekken voor de aanschaf van de auto.
U kunt de btw op het gebruik en het onderhoud van de auto (o.a. brandstof, reparaties
e.d.) wel aftrekken. Dit kan alleen voor zover u de auto zakelijk gebruikt. De mate waarin
u omzetbelasting over de autokosten in aftrek kunt brengen, dient u aan de hand van uw
administratie vast te stellen. Slechts voor zover u belaste omzet heeft, bestaat er recht op
aftrek.
Als de administratie onvoldoende aanknopingspunten biedt om tot een juiste vaststelling
van het gebruik van de auto voor belaste prestaties te komen, mag u het voor aftrek in
aanmerking komende gedeelte van de in rekening gebrachte omzetbelasting bepalen op
75%.

Voorbeeld
U koopt een tweedehands personenauto zonder dat u btw in rekening gebracht krijgt. U rekent die auto
tot uw privé-vermogen. U gebruikt de auto zowel zakelijk als privé. In de loop van het jaar wordt voor
brandstof en onderhoud € 600 aan btw aan u in rekening gebracht. Als u de verhouding tussen privé- en
zakelijk gebruik niet aan de hand van uw administratie kunt aantonen, moet u het privé-gebruik

MJH

Bedankt voor de info! Ik ga er mijn voordeel mee doen.
Enneh, dat wijntje kom je maar eens halen als je in de buurt bent :)
[tr][td]

bassie81

oja, en wel de bonnetjes bewaren.

Tankbonnetjes worden eigenlijk alleen in aanmerking genomen als vaststaat dat deze bij de ondernemer horen. De praktische handelswijze is hierbij om al je brandstof te pinnen (liefst met de zakelijke rekening) vcan een rekening die op jouw eigen naam staat.

FGG

Een van de weinige meetings waar achteraf over bonnetjes en BTW wordt gel*ld in plaats van foto's te posten. :eusa_wall:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

VELTMAN

Ik heb wat foto's gemaakt (helaas wat weinig achteraf gezien maar goed) Maar zoals ik al op de meeting computers vertelde  " Rob Veltman en computers"  zijn 2 zaken die samen niet goed komen. Kan ik ze iemand mailen die ze wel op het forum kan plaatsen?? Ik heb de instructies gelezen hoe je foto's op het forum zet maar ik snap er geen zak van! Ieder zijn vak

MJH

Mail maar. Zal ik meteen de nr borden ff wegpoetsen.
[tr][td]

MJH

Citaat van: FGG op 24-06-2008 08:36:07
Een van de weinige meetings waar achteraf over bonnetjes en BTW wordt gel*ld in plaats van foto's te posten. :eusa_wall:

Ja, duh. Wat had je verwacht?
[tr][td]

993GT2

Citaat van: MJH op 24-06-2008 13:21:30
Citaat van: FGG op 24-06-2008 08:36:07

Ja, duh. Wat had je verwacht?

Niks anders dan dit soort opmerkingen van een 'ondernemer'
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs