Black sludge

Gestart door Emiel, 02-04-2008 21:35:30

Vorige topic - Volgende topic

michiel

Getver, een motor vol met droppap. Blij dat ik die stagiair niet ben.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

thuur

OMG :o :o Dat is idd wel heel extreem :-X

Gr :eusa_snooty:

Eugene

Damn, wat een zooitje :o

If it's not blown, it sucks...

Walter

wat een bende... Zeg, Emiel, ben je bij Mitchelli in de leer gegaan voor die foto's :-) Straks krijgen de Volvo werkplaatsen nog de schuld hihi

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Emiel

Citaat van: VolvoMafia op 03-04-2008 09:06:44
wat een bende... Zeg, Emiel, ben je bij Mitchelli in de leer gegaan voor die foto's :-) Straks krijgen de Volvo werkplaatsen nog de schuld hihi

Dat krijgen ze ook...Auto staat op de plek met slechte verlichting, en daar kan een Nokia zonder flits niet veel mee.

Vandaag de hele bende losgetrokken en schoongemaakt. Kop is zo goed als schoon, en gemonteerd. Riemen zitten erop. Morgen turbo leidingen loshalen, carterventilatie afmaken etc etc etc

Raoul

Black sludge schijnt ook te ontstaan door slechte benzinekwaliteit, korte ritjes en soms een lange rit, en slechte carterventilatie. Misschien verstandig om ook V-power, of BP-ultimate te tanken. Alleen de olie op tijd verversen hoeft niet afdoende te zijn.

Geertje

CiteerBlack sludge schijnt ook te ontstaan door slechte benzinekwaliteit, korte ritjes en soms een lange rit, en slechte carterventilatie. Misschien verstandig om ook V-power, of BP-ultimate te tanken. Alleen de olie op tijd verversen hoeft niet afdoende te zijn.

En wat dacht je van slechte kwaliteit motorolie? ook dat kan sludgevorming in de hand werken.

Raoul

Toch schijnt het ook met goede kwaliteit olie te gebeuren........De additieven in de benzine schijnen minstens zo belangrijk te zijn. En de dampen moeten snel worden afgevoerd via je carterventilatie.

razorx

@Emiel: Dit ziet er inderdaad vreselijk uit. Ik ben heel nieuwsgierig wat je bij een goed onderhouden blok tegen komt.

Beginstadia van dit soort ellende of niet?

Groeten van Yits.

)()()sT

Waar komt dan dat verhaaltje vandaan dat ooit een of andere chemicus heeft gezegd dat je olie nooit zou hoeven te vervangen, in ieder geval niet elke 15/20/25k  ???

Wat een troep zeg... Zonde

EVV

Citaat van: Emiel op 03-04-2008 20:01:34

Vandaag de hele bende losgetrokken en schoongemaakt. Kop is zo goed als schoon, en gemonteerd. Riemen zitten erop. Morgen turbo leidingen loshalen, carterventilatie afmaken etc etc etc

Gaan jullie de turbo zelf ook nog open maken, lijkt me dat deze troep in het lager van de turbo ook niet best is. Wonderbaarlijk dat die motor nog loopt! Je zou zo'n auto maar 2de hands kopen.

Turbo-Geek

CiteerWaar komt dan dat verhaaltje vandaan dat ooit een of andere chemicus heeft gezegd dat je olie nooit zou hoeven te vervangen, in ieder geval niet elke 15/20/25k 

Het is ook niet bewezen dat de olie te lang erin zat en dat dat de oorzaak hiervan is. Lijkt me ook logisch hoor want dan zou je zoiets VEEL vaker zien. Er zijn namelijk meer mensen in dit land die 30dkm+ rijden voor een olie wissel dan mensen die het iedere 15dkm wisselen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

gerardgrobben

lijkt me dat olie verversen hier alleen helpt als je er een vetoplosser bij-in gooit ( dubro, ofzo)
(je laat de oude olie eraf lopen, gooit er de voorgescchreven hoeveelheid weer bij in, en ziet dat het peil een beetje hoog staat..)

en verder kan ik me niet voorstellen dat er olie ingegaan is... suiker in de olie etc lijkt me meer voor de hand liggend.
tuba or not tuba, that's the question

Misha

Citaat van: )()()sT op 04-04-2008 08:38:50
Waar komt dan dat verhaaltje vandaan dat ooit een of andere chemicus heeft gezegd dat je olie nooit zou hoeven te vervangen, in ieder geval niet elke 15/20/25k  ???

Ach, er zijn ook zat verhaaltjes dat 'Deskundigen'  de ondergang van de wereld voorspellen.... Inslag van meteorieten.. De aarde plat is... Alles uit China komt..

Het is niet pér definitie zo dat als 10.000 man links beweren en 1 rechts , dat het links is; het is echter wel genoeg aanleiding om  kritisch naar rechts te kijken, en te besluiten dat links eigenlijk waarschijnlijker is...

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

speedyT5

Ik vraag me af dit het gevolg is van te weing olie verversen, misschien is er ooit wel verkeerde olie in gedaan. (of alleen bijgevuld met afgewerkte olie.

Vandaag stond er een artikel in de telegraaf over die oud directeur van Castrol die het olieverversen ook maar een overbodige zaak vond.
Hij had al meer dan 350.000 km gereden zonder te verversen!!

Ben wel benieuwd hoe het met deze C70 motor afloopt.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are