T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Mooi Rob,

Ik was de avond ervoor al daar, mocht gisteren niet alwééR van Nynke  :eusa_liar: ;D

R o b

Citaat van: )()()sT op 20-06-2008 09:41:04
mocht gisteren niet alwééR van Nynke  :eusa_liar: ;D

Zal heel eerlijk zijn: 'k ken het gevoel!  ;)

Spin!

Citaat van: R o b op 20-06-2008 09:35:37
Er is weer aan gewerkt, gisteravond in het Merkelbeekse.

http://img440.imageshack.us/img440/2034/imgp9559tu8.jpg

Goh, daar ben ik gisteren ook nog geweest  ;D Eugene heeft het maar druk met al die club-idioten!

www.vm-parts.nl

The Saint

Gvd wat een mooi draadje. Had nog nix gelezen, dus nu alles in 1 adem:  8)

Leest als een mooi avontuur Rob!! Succes met het vervolg!
No shirt no shoes, no pinball

R o b

Het vervolg!  ;D

Gisteravond in het Merkelbeekse weer wat stage 0 zaakjes kunnen wegstrepen!

-------------------------------------------------------------
Vernieuwd:
- alle vacuumslagen voor siliconen slangen 3 mm intern
- rotor
- verdelerkap
- rubbertje peilstok
- rubber olievuldop
- koelvloeistoftankje + dop
- aansteker element + dopje   :eusa_dance:

Vervangen:
- rechtermotorsteun, gebruikt
- bovenste motorsteun voor Powerflex, gebruikt
- bougiekabels Magnecor, gebruikt

Upgrade:
- veerpootbrug 2e hands!
- K&N inlegfilter.
-------------------------------------------------------------

Zo inmiddels weet ik ook hoe een scheef ingedraaide +/- 8 jaar oude bout je dwars kan zitten van de rechtermotorsteun op het subframe. Daarnaast was de bout er scheef ingedraaid volgens mij, de draad was compleet aan gort. Geeft wel een goed gevoel als alles af is naderhand! 2 uur vloeken en tieren heeft wel geleid tot het loskomen van de linker bout! Om de 10 min. wisselen was de enige remedie om het vol te houden! ;) Slagje voor slagje kwam de bout omhoog ...........zucht  ::) Maar wel gelukt dus!

Uiteraard deze upgrades uitgevoerd samen met Eugene. Wat rijdt de wagen nu enorm lekkerder! Geen beweging meer in de motor door de vervangen motorsteunen. Eigenlijk weer stomverbaasd over wat een VPB enorm kan bijdragen aan de wegligging! Had bij de V40 het onderstel + VPB in een keer samen gedaan, dus had geen echte referentie!

De "moment = kracht x arm" tool.......om de linker bout van de motorsteun aan de distributiezijde los te krijgen  :eusa_wall: ;)

Inlegfilter van K&N mag natuurlijk niet missen. Deze had ik een paar dagen eerder al gewisseld.
(Pardon voor de "Michelli-pics" kwaliteit van de foto's  ;D)

In de planning met een beetje geluk over een week of 2:
- KW II
- AP's monteren

R o b

2 afspraken gemaakt:

Wegens tijdnood laat ik de linker draagarm vervangen! Volgende week vrijdag 4 juli gaat ie naar de garage!
Wat ook goed nieuws is: de wagen gaat daarna direct door naar de spuiter om de R-bumper weer te repareren en te spuiten! Heb een local gevonden die weet wat vakwerk is. Zie foto zoals het nu is. De nieuwe bumperdek komt er dan ook uiteraard op. Uiteraard heb ik de gril al vernieuwd maar je ziet als je goed kijkt dat de onderlip gescheurd is met de 2 verticale verbinding in het midden. Vorige eigenaar heeft een stoeprandje meegepikt. Op de foto is ook goed te zien wat gekookte lijnolie kan opleveren, en het is nu (na 3 maanden) nog steeds netjes zwart!

Het slechte nieuws is: de laklaag laat los bij 1 velg, deze gaat dus mooi terug naar de spuiter eventueel ook het andere wiel om kleurverschil te voorkomen!

spoorno

hey rob mooie story van je 850 echt cool
groet jori

R o b

Stage 0 van het exterieur is weer een stap dichterbij!

Sneakpreview  :eusa_whistle::

-> Draagarm linksvoor is vernieuwd (beide draagarmen voor zijn nu dus vervangen)
-> 10W60 + nieuwe oliefilter (na 4000 km, incl. 3x Nordschleife, de 10W40 hierdoor vervangen)
-> Brandstoffilter vernieuwd

viking_in_shorts

eindelijk .. zat al met smart te wachten op de spoiler foto's! Ziet er goed uit! :eusa_clap:

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Spin!

Jaaaa, dat ziet er weer naar behoren uit. Hoe zit het met kleurverschil of valt dat mee?

www.vm-parts.nl

R o b

Citaat van: Spin! op 08-07-2008 08:24:35
Jaaaa, dat ziet er weer naar behoren uit. Hoe zit het met kleurverschil of valt dat mee?

Weten we midden deze week, zal ff fotootje buiten maken! Heb de wagen afgelopen dagen in de stalling laten staan...beetje uitharden kan verstandig zijn. Ik verwacht wel een klein kleurverschilletje.....is ook normaal bij 607, moeilijk kleur bij partieel bijspuiten.

Het bumperdek (voorzijde) is trouwens ook vernieuwd.

Zo staat ie er nu bij sinds zaterdagavond:

Grootformaat:

viking_in_shorts

Hej Rob!

Toch al weer een dikke maand geleden sinds de laatste update hier. Gebeurt er nog wel wat ?? ??

:P

MarcoV

R o b

Inmiddels zijn er weer wat weekjes verstreken sinds het laatste interessante bericht mijnerzijds over "de gele". Maar niet gevreesd, er zijn wat kleine dingen gebeurt!  ;)

De carterventilatie is geheel vernieuwd:

Al het slangwerk en uiteraard het potje zijn compleet vernieuwd. En wat bleek? Het potje was nog geen paar jaar oud  :oops: ehmmm waar komt dan de stank vandaan? Nou de slang welke aan de luchtbuis van de turbo is aangesloten lag los.....vandaar ook de oliedruppels op dezelfde hoogte onder de auto......2 vliegen in 1 klap dus. Helaas van het nog goede potje, heb toch alles vernieuwd. Stank is weg. Uiteraard merk je motorisch niets van deze stage 0 verbetering, alleen voelt wel goed. Weer iets wat ik kan afstrepen.

Vanochtend hadden we er een mooi kilometerstandje op staan ;):

Volgende stap:
Vanavond de AP-remmen reviseren en wanneer de tijd het toelaat ook monteren.