T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

hendrik32

Citaat van: R o b op 11-11-2011 12:59:30
Jeps, ze wordt gebruikt!  ;D

Daarnaast afgelopen woensdag een lang gewenste upgrade uitgevoerd. Het koelvloeistoftankje vernieuwd en nieuwe vloeistof. Oirginele Volvo koelmiddel gekocht en 50-50 aangelengd met water.

Alles ging goed totdat ik het schroefdopje onderaan de radiator te hard aandraaide. Niet goed opgelet. Had dit al meerdere malen gedaan zonder schade....alleen nu pech. De radiator lekt niet maar het zal een hele klus zijn om het afgebroken deel eruit te krijgen  :( Nieuw of tweedehands zijn deze schroefdopjes van kunststof goed te krijgen gelukkig.

Lekker fris:

http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/DSC02924.jpg

:eusa_doh:

http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/DSC02926.jpg

Oei da's mooi vervelend!!

Ries van de Zilverschuit

Zie ik nu een zwarte dop op het reservoir? Ooit waren ze grijs, toen moesten ze groen worden en nu zwart?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

maruska

100... is dat het aantal extra pk's wat je erbij krijgt met die dop ? ;D

lol.. die afsluitdop is idd raar ding.. je zou verwachten dat die iets steviger wordt uitgevoerd.. Heb wel eens gedacht die te vervangen door een rvs, maar dan draai je misschien de windingen in de radiator kapot..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: R-man T op 11-11-2011 14:07:12
Zie ik nu een zwarte dop op het reservoir? Ooit waren ze grijs, toen moesten ze groen worden en nu zwart?

Dat viel me ook op. Wa's dat voor vreemd doppie?  :eusa_shifty:

R o b

Citaat van: elianmars op 11-11-2011 21:05:47

Via www.vomd.nl gekocht....na 4 ronden Nordschleife zit ie er nog steeds op vandaag!  ;D

elianmars

Citaat van: R o b op 12-11-2011 20:23:02
Citaat van: elianmars op 11-11-2011 21:05:47

Via www.vomd.nl gekocht....na 4 ronden Nordschleife zit ie er nog steeds op vandaag!  ;D

CiteerLet op dat u de goede dop besteld, de verkeerde druk kan schade toebrengen aan uw koelsysteem!

Besteld met een d...  :eusa_doh:

Wat is het nut van deze dop? Komt er meer druk te staan op het koelsysteem?

BenC70ES

Citaat van: R o b op 11-11-2011 12:59:30

Alles ging goed totdat ik het schroefdopje onderaan de radiator te hard aandraaide. Niet goed opgelet. Had dit al meerdere malen gedaan zonder schade....alleen nu pech. De radiator lekt niet maar het zal een hele klus zijn om het afgebroken deel eruit te krijgen  :( Nieuw of tweedehands zijn deze schroefdopjes van kunststof goed te krijgen gelukkig.

http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/DSC02926.jpg

Ook al voorgehad...   is inderdaad niet echt sterk.  :eusa_whistle:

Kon 't er wel gewoon met een linkse tap met de hand uitdraaien, en een nieuwe gewoon bij de dealer halen, kost verbazend weinig.   ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Gewoon een imbussleutel in steken en eruit draaien. Het is een kraantje van kunststof:

Naar binnen gedraaid = dicht. Niet: vast=dicht.

Nu niet allemaal het kraantje de schuld geven :eusa_snooty:

Gr ;)

BenC70ES

Citaat van: thuur op 13-11-2011 13:53:00
Gewoon een imbussleutel in steken en eruit draaien. Het is een kraantje van kunststof:

Naar binnen gedraaid = dicht. Niet: vast=dicht.

Nu niet allemaal het kraantje de schuld geven :eusa_snooty:

Gr ;)

Bij mij wast het:

Naar binnen gedraaid = niet volledig dicht. -> vaster=dicht. kapot  :eusa_doh:

maar gelukkig toch makkelijk op te lossen  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

R o b

Nieuw kraantje al in bezit, nu nog de oude eruit zien te krijgen. Genoeg tips hier...zaterdag eens proberen.

T-Gul heeft nu ook haar NS-ronden gehad. Zeg nooit nooit, maar de laatste 5 ronden zijn gereden. In het weekend van 12-13 november nog een vijftal ronden gekroesed. Ze hield zich erg goed en wat een koppel bij lage toeren (3500-4000, laag dus). Het was heerlijk rustig al ging de baan pas rond de middag zowel zaterdag als zondag pas open.
Wel even weer wennen op straatbanden.

Daar de Karousel rij ik altijd niet hard en geen gas erop...spaart de aandrijfassen zeiden de leermeesters!

Komende zaterdag krijgt T-Gul haar 20k beurtje bij een kilometersstand van 293k. Blokje heeft inmiddels 40k gelopen en doet dit erg goed.
Eens kijken of de onderhoudsman in Maastricht er goed mee omgaat!  ;D

maruska

je linker koplampruitenwisser heeft duidelijk de krachten niet onder controle in die bocht ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

Thys

;D

Gefeliciteerd met post 14.000 trouwens, Ludo :P

R o b

Update:

15k beurtje bij 294k km is gedaan! Ook nog een paar extra zaken uitgevoerd die al langer het lijstje staan.

- olie + filter ververst (5W40 van Valvoline)
- K&N filter goed gereinigd
- interieurfilter vernieuwd
- brnadstoffilter vernieuwd
- remmenvloeistof gecontroleerd
- stuurkogel rechts vervangen, links was in orde
- 2e hands aanjagermotor erin
- Weitec verhogingsringen voor KW Coilovers achter ertussen.
- uitlesscomputertje vervangen, knopje deed het niet lekker (waarschijnlijk door het veertje volgens Ludo). Mooie extra  service van Thuurbo.nl

Wat is een blog zonder foto's!  :)

Nu eerst de wagen eens goed laten uitlijnen. Niet direct nodig voor de Weitec ringen maar de wagen heeft zoveel gebeuk mogen meemaken door de NS dat uitlijnen geen slecht idee is. Verder heb ik op de 2e set (in originele kleur zijnde) Titans winterbanden gelegd...deze komen er van de week op.

Wagen is weer winterklaar en ligt trouwens nu veel beter op haar wielen!

Martijn_B

Netjes Rob! Geen extraverte kleur voor de winterset? Geel ofzo ;)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software