T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

R o b

Net ff het vuile werk afgemaakt. De remklauwen gereinigd en met een accuboormachine met ijzerborsteltje wat afgeschuurd. Daarna verf eroverheen, Hammerite antraciet grijs voor hoge temperaturen.

Oud:

Nieuw:

Nee, dit wordt het niet, de letters worden geel!

Ben benieuwd hoe het zal staan onder de Titans!

Emiel

Aanlegvlakken van het bracket en de remzuigers zou ik wel even ontdoen van de verf... ;)

R o b

Citaat van: Emiel op 21-05-2008 20:03:24
Aanlegvlakken van het bracket en de remzuigers zou ik wel even ontdoen van de verf... ;)

Jepser, tanx!

BenC70ES

Citaat van: R o b op 21-05-2008 19:43:22
Ben benieuwd hoe het zal staan onder de Titans!

Ik denk heel mooi!  8)  :eusa_clap:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Ik wilde 't net vragen: waarom de zuigers meegespoten?

KMvrtr

R o b

Citaat van: elianmars op 21-05-2008 21:35:49

Ik wilde 't net vragen: waarom de zuigers meegespoten?

gaan er toch uit voor revisi...en deze zitten voor een deel nog zo onder de remstof en vuil dan er de verf snel af zal gaan....en daarna mogelijk ff met 1200 lichtjes schuren

Laserblue

mooie schijfjes Rob  8)

Heb jij die klauwen gekocht, daar hebben volgens mij veel mensen over nagedacht ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

R o b

Klauwen gespoten met Hammerite en letters in de kleur 607! (As long as it takes)!
Volgende week maandagavond nieuwe rubbertjes in de klauwen en dan de montage. Erg spannend of alles gaat lukken maar heb goede hulp! Er liggen voor T-Gul inmiddels ook nieuwe achterlampen, bovendeel kunststof zwarte voorbumper, grill etc klaar! Dus het beeste krijgt een wat beter uiterlijk.

Hierna is het onderstel aan de beurt, plan: KW II
Misschien een re-map in september, heb nu een BSR "back 2 the 90's chip" (tot 4300 rpm bijna niets en daarna echte druk tot 6500).

.....en in de wintermaanden gaan we dan eens aan de motor denken/werken

Duell

Het ziet er allemaal uit, om je vingers bij af te likken.  :eusa_drool:
Geniet er maar van.  ;D oh dat doe je al

R o b

Eindelijk weer wat nieuws! Gisteravond in Merkelbeek samen met Eugene een paar stage 0 werkzaamheden uitgevoerd. Eigenlijk stond in de planning de AP-remmen monteren, maar gezien de revisatie van de klauwen (die ook nog moet gebeuren) en het tijdstip dat ik aankwam in de Nederlandse alpen, hebben we dit maar even laten schieten!

Een aantal plug & play onderdelen plaatsen is soms beter voor het "direct-resultaat-gevoel"! ;D

Dus, is de/zijn de:
- grill vervangen (nieuw)
- gasveren achterklep vervangen (nieuw)
- pollenfilter geplaatst incl. houder (de mijne was dus standaard 13 jaar geleden "zonder" geleverd)
- achterlampen vernieuwd (onder en boven en aan beide zijde)
- benzineretourslang verwisseld voor een 2e handse maar zonder zichtbare scheurtjes
- ruitenwisserarmen voorzijde vernieuwd (achter vergeten  :eusa_wall:)
- connectie weer gemaakt tussen een van de vele slangetjes en turboregelventiel. Was niet dramatisch dat juist die loshing, maar wat leuker was is dat de wagen nu onderin wat sterker is en dat had ie nodig!  ;)
- de grill van de aanjager linksonder in de cabine vernieuwd!

Nog te doen cosmetisch:
- zwarte bovendek R-bumper vernieuwen, R-bumper moet er toch af voor een reparatie en re-spray
- achterwisserarm vernieuwen
- sigarettenaansteker plaatsen  ;) (had alleen het dopje geleverd gekregen)

Nog te doen voordat we doorstomen naar stage >1:
- AP-remmen monteren (heb ze al liggen, zie vorige posts)
- KW II setje (dit zal rond de zomer gebeuren)

Foto's volgen!

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

R o b

De beloofde pics:

OEM Parts (ik weet nu wat nu letters inhouden, dank voor de vertaling Emiel  ;)):

De gasveer, achterklep:

:eusa_dance:

Inmiddels zijn we hier aanbeland:

Emiel

Dat ziet er veel frisser uit met verse achterlichten... 8)

Eugene

Maakt em 5 jaar jonger ;D

If it's not blown, it sucks...