autowas

Gestart door pac, 03-04-2008 19:45:21

Vorige topic - Volgende topic

pac

Kan iemand mij vertellen welke autowas ik het beste kan gebruiken voor een DOP. Er zitten een aantal kleine krasjes op en wat lichte steenslag. Ik denk dat ik, als ik de auto in de was zet, deze wel weg kan krijgen. Ben benieuwd welk merk ik moet hebben en waar het te koop is. Ben benieuwd......

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbo-Geek

Mequirs maakt een prima was, daar kan je niet mee fout.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

FGG

Ik gebruik altijd de klei en de was van Meguiars. Om echt krassen weg te poetsen moet je denk met een soort cleaner aan de gang.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rayman

Citaat van: FGG op 03-04-2008 19:47:08
Ray?
Geert?

Je bent DCCCL vergeten ;D

Ik wil niet vervelend zijn; maar ook hier:
Er staat al veel informatie op dit forum. Het topic "Poetsen" geeft ook veel info ;)

pac

Je bent niet vervelend hoor Ray......gewoon weinig zin om te zoeken...hahahahaha

Ludo

steenslag krijg je met geen enkele was weg.
dat scheelt dan al met zoeken...  ;)

Rayman

Citaat van: pac op 03-04-2008 20:03:52
Je bent niet vervelend hoor Ray......gewoon weinig zin om te zoeken...hahahahaha

Dark Olive Pearl vind ik een fijne poetskleur...Heb er zelf veel plezier van gehad ;)

nickk.

Citaat van: Rayman op 03-04-2008 20:19:25

Dark Olive Pearl vind ik een fijne poetskleur...Heb er zelf veel plezier van gehad ;)

Jij vindt dat leuk he, poetsen ;D Ik heb er zo de pest aan, maar ben bang dat ik er binnenkort toch aan moet. Heeft iemand goede tips om een auto volledig te polijsten met machine?

Nu ff on-topic: Pak die nxt wash van meguiars; kost wat, maar dan heb je ook wat! Echt ideaal spul, smeert supermakkelijk uit en dekt goed(zit hier nu een 3/4 jaar op de regendruppels waaien nog steeds van mn motorkap ;D).

-D©©©L-

850 T5 Freak

maatje van mij heeft zijn auto pas grondig gepoetst en heeft het volgende daarvoor gebruikt gehad:

Meguiars

-stap 1 Scratch X
-stap 2 Deep Crystal Polish
-stap 3 Gold Class Clear Coat Liuquid Wax

hij heeft overigens ook die ronde poetsspons achtige dingen gebruikt van mequiars en de Supreme Shine Microfiber poetsdoek.

werkte perfect en makkelijk zei hij, maar je moet er wel een dag voor uit trekken  ;D

suc6 ermee!!!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Rayman

Citaat van: nickk. op 03-04-2008 22:12:17

Jij vindt dat leuk he, poetsen ;D

Eerder vond...

Citaat van: -D©©©L- op 03-04-2008 22:16:16
eenzet.

Kijk...Dat bedoel ik  8). Meguiars is geen slecht spul, maar gezien de prijs mag je dergelijke resultaten ook verwachten imho.

Turbo-Geek

Het allerbeste wat ik ooit gebruikt heb is Zaino ... Alleen erg lastig om hier te krijgen en bijzonder duur.
Zymol is ook goed spul trouwens.
  The things you own end up Owning you !

willow

Bij de ALDI was met Carnaubawax prima poets spul voor weinig. ( 6,95 plus nog 3 andere dingen) :eusa_dance:

-D©©©L-

Citaat van: Rayman op 03-04-2008 22:21:34
Citaat van: nickk. op 03-04-2008 22:12:17

Jij vindt dat leuk he, poetsen ;D

Eerder vond...

Citaat van: -D©©©L- op 03-04-2008 22:16:16
eenzet.

Kijk...Dat bedoel ik  8). Meguiars is geen slecht spul, maar gezien de prijs mag je dergelijke resultaten ook verwachten imho.

Eenzet kost een fractie en is machinaal vele malen beter te verwerken dan de glossy meg's spulletjes. Dit komt vooral omdat het niet "verbrand" onder de pad (olie basis ipv water basis). De hartglans van eenzet is echt heel mooi spul dat geen uren hoeft te "curen", aftoppen met een laagje GC wax van meg's is wel heel gaaf voor een meeting (glans ohne ende, alleen weinig duurzaam). Ook de meg's washandschoen en velgenborstels zijn erg goed (en bijzonder duurzaam). Hun "klei" is goed, alleen per gram bijna 8 keer zo duur als die van riwax... Qua shampoo gebruik ik de gewoon 5 euro flessen van eenzet. Bij minimaal doseren laat dat de waxlaag nagenoeg intact. 
Megs is mooi spul maar onevenredig duur in veel producten.

Maar ik ben sowieso een beetje gek hoor, als ik denk dat het nodig is pak ik er korrel 4000 waterproof schuurpapiertje bij om m'n doel te bereiken.  ;D