afslaan motor door warmte buitenlucht?

Gestart door advolvos, 10-08-2003 23:19:28

Vorige topic - Volgende topic

advolvos

sinds kort in bezit van een s70 na 2 x 240. pas terug van vakantie in Frankrijk. s70 2.0+caravan. zowel op heen- als terugreis bij 37-39 graden buiten ging de motor beroerd lopen om vervolgens af te slaan.  volgens de garagist van een audirijder die op de parkeerplaats voor mij stond eveneens met de klep omhoog had het iets te maken met de luchtmassa? of zoiets. er was niets aan de hand volgens hem. lag aan de extreme buitentemperatuur waar de electronica niet mee overweg kan. laten afkoelen en dan gewoon weer verder rijden. na afkoeling was de start inderdaad beide keren weer normaal hoewel ik af en toe nog steeds een onregelmatig loopje hoor. wat kan dit zijn (geweest)?

Daan1976

Nou , bij mij is het nog veel grappiger geweest.

Na het tanken bij een van de tankstations (super 95) liep mij ongeveer 5 liter van dat spul over de tank heen omdat ik niet oplette.

Ter info: tank was nu barstens vol toen ik hem vol gooide zat er nog maar 10 ltr in!
Buitentemperatuur was 37 graden.

Nou in ieder geval kon ik nog ca. 400 mtr rijden en toerental schommelde plotseling op en neer en ging tenslotte uit.
Was niet meer aan de praat te krijgen.

Na meermaals starten (auto krreg schijnbaar teveel bezine) lukte het uiteindelijk toch om naar een 15 minuten wachten en proberen weer normaal mijn rit voort te kunnen zetten.

Nou ik weet wel dat benzine uitzet maar dat dit zo erg kon zijn.

Daan

Entuscan

Als het heel warm is ... 40+ op boordcomputer dan wilt een koude start wel wat langer duren. Geen idee waarom?
starten met warme motor is geen probleem.
's nachts of 's morgens vroeg met normale temp (rond de20) allemaal geen probleem meer.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------