kleurcode volans velgen

Gestart door LekkeRRRR, 15-04-2008 19:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LekkeRRRR

In een gesloten topic (dec 2006) schreef Mehn:

Volan is in 2 kleuren geleverd:
Antraciet = 932
Zilver = 930

Dit zijn de Volvo kleuren waar je in principe niet erg veel aan hebt. ieV70 heeft ze eens laten spuiten in Piaggio 160, wat dezelfde kleur is en waar een spuiter wel iets mee kan
Ik weet alleen niet 100% zeker welke kleur dat was, volgens mij antraciet (932 dus).



Mijn vraag:
Is Piaggio 160 inderdaad een kleurcode die bij 932 hoort? Is er nog een ander equivalent van 932?

Gr/Jan


mehn

Nee, maar die lijkt er vrij aardig op.

Ik heb zelf een andere kleur gekozen voor mijn reservewiel, gewoon uit de kleurenwaaier van CeeBee. Helaas is die iets te blauw...hét probleem bij metallickleuren in de range RAL9006 - RAL9007.
Aangezien ik een softwareupdate heb gedaan op mijn telefoon ben ik helaas de notitie kwijt met het merk en de kleurcode ::)

Chrihis! Hellup!  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

Citaat van: LekkeRRRR op 15-04-2008 19:35:09
In een gesloten topic (dec 2006) schreef Mehn:

Volan is in 2 kleuren geleverd:
Antraciet = 932
Zilver = 930

Dit zijn de Volvo kleuren waar je in principe niet erg veel aan hebt. ieV70 heeft ze eens laten spuiten in Piaggio 160, wat dezelfde kleur is en waar een spuiter wel iets mee kan
Ik weet alleen niet 100% zeker welke kleur dat was, volgens mij antraciet (932 dus).



Mijn vraag:
Is Piaggio 160 inderdaad een kleurcode die bij 932 hoort? Is er nog een ander equivalent van 932?

Gr/Jan



Dit zijn hele lastige kleuren in het algemeen,  voorbeeld:

pak je bijvoorbeeld een strip staal, zaag die in vijven en breng deze naar vijf verschillende spuiterijen met de opdracht deze in
ral 9006 oid te spuiten.. elke spuiter heeft exact die kleur in de computer of op de waaier met het meng-recept. 
Je eindigt alleen met gegarandeerd 5 verschillende kleurtjes, welke allemaal "precies" ral9006 zijn ..

tav de volans en de "932 kleur"  ( wat geen ralwaarde is )  is het vaak ook zo dat men vaak vergeet de matting-paste toe te voegen,
een volumeprocent of 15/20 hiervan kan wel om een zo goed mogelijke gelijkenis te krijgen met de originele kleur.

Ik heb het ooit al eens met Dupont lak gemaakt,  moet het recept nog wel ergens op papier hebben pb me maar als je het wilt .. 
(dan kan ik gaan graven vrees ik .. )
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Owja nog iets: Titan is bijvoorbeeld kleur 932 (en de Volans van Jan ook ;)). Er zijn echter meerdere kleuren Titan geweest. Voor Volans weet ik dat niet.
Mocht je je Titans in 932 spuiten (bijv. met een Volvo 932 spuitbus) kan het dus heel goed zijn dat je Titans plots een heel andere (lees: lichtere) kleur hebben. (Hè Marcel ;))

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

R o b

Heb net mijn Titans laten spuiten in 932

kleur snappen ze niet, zelfs niet bij een volvo gelieerde spuiter!

Ze hebben 932 spuitbsjes gehaald bij de dealer!

Pas toen ik telefonisch de lange code zei welke op de dop staat van een 932 spuitbusje begrepen ze hoe en wat!

Dus tip koop 1 eerst een spuitbusje!

Gr, Rob!

Foto's volgen morgen!

-D©©©L-

Citaat van: R o b op 15-04-2008 21:24:57
Heb net mijn Titans laten spuiten in 932

kleur snappen ze niet, zelfs niet bij een volvo gelieerde spuiter!

Ze hebben 932 spuitbsjes gehaald bij de dealer!

Pas toen ik telefonisch de lange code zei welke op de dop staat van een 932 spuitbusje begrepen ze hoe en wat!

Dus tip koop 1 eerst een spuitbusje!

Gr, Rob!

Foto's volgen morgen!

Tip !  vermeld die code even hier....  ;)

R o b

Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2008 21:27:06
Citaat van: R o b op 15-04-2008 21:24:57
Heb net mijn Titans laten spuiten in 932

kleur snappen ze niet, zelfs niet bij een volvo gelieerde spuiter!

Ze hebben 932 spuitbsjes gehaald bij de dealer!

Pas toen ik telefonisch de lange code zei welke op de dop staat van een 932 spuitbusje begrepen ze hoe en wat!

Dus tip koop 1 eerst een spuitbusje!

Gr, Rob!

Foto's volgen morgen!


Tip !  vermeld die code even hier....  ;)

Grapjas...duuuhhh  :eusa_wall:  ;D

Ja balen, die heb ik dus niet.....stond NL bij ET toen mijn  spuiter belde afgelopen vrijdag....M a r c duwde zo'n spuitbus in mijn handen.....en die hoefde ik dus niet te kopen want "liet" de velgen spuiten!

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Overigens heb ik de volvo 932 kleur gewoon laten maken bij de verf leverancier, daar hoort normaal inderdaad een 50% mat blanke lak op te zitten. Spiess & Hecker heeft het recept ook gewoon in de online catalogus staan. 

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

cornelis-b

#10
Even een opgraving: Naar aanleiding van een belletje met de dealer kreeg ik te horen dat de kleur 932 ook in lakstift is te krijgen, misschien wel handig voor diegene die op hun Volans een klein krasje van een stoeprand hebben.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien