Beetje inhouderig rijden, zowel op LPG alsop benzine

Gestart door Misha, 18-04-2008 23:15:37

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Zojuist even de 'Remmenreiniger' test gedaan op zowel de LPi als de Benzine injectoren; geen enkele reactie. Zal dus wel goed dicht zitten allemaal.

Verder zoeken dan maar.

Wat ik wel heb gezien: in het rubber van de bovenste reactiearm zit een scheur. Zou ook het bokkerige in ieder geval voelbaarder maken.
Ik ga er dus maar een ander in schroeven. Net verjaardagsgeld gekregen, dus dat wordt een Lambda-sensor en een reactiearmrubber.

En misschien een set van 2 nieuwe Exalto's.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 24-05-2008 12:22:22
Zojuist even de 'Remmenreiniger' test gedaan op zowel de LPi als de Benzine injectoren; geen enkele reactie. Zal dus wel goed dicht zitten allemaal.

Verder zoeken dan maar.

Wat ik wel heb gezien: in het rubber van de bovenste reactiearm zit een scheur. Zou ook het bokkerige in ieder geval voelbaarder maken.
Ik ga er dus maar een ander in schroeven. Net verjaardagsgeld gekregen, dus dat wordt een Lambda-sensor en een reactiearmrubber.

En misschien een set van 2 nieuwe Exalto's.
Leuk he, geld uitgeven aan een goed doel!
Ik heb mijzelf een nieuwe MAP gegeven, maar daarover meer in mijn weblog.

groeten van Yits

Pieter_1983

Mijn 850 (benzine) loopt ook slecht op het moment.
niet meer zo erg als eerst maar vind het nog steeds irritant. Ik hoorde dat het aan de bougiekabels kan liggen omdat dat nog al een gevoelig punt kan zijn bij een 850, weet niet wat bij jullie daarover bekend is.

razorx

Citaat van: Pieter_1983 op 24-05-2008 17:06:18
Mijn 850 (benzine) loopt ook slecht op het moment.
niet meer zo erg als eerst maar vind het nog steeds irritant. Ik hoorde dat het aan de bougiekabels kan liggen omdat dat nog al een gevoelig punt kan zijn bij een 850, weet niet wat bij jullie daarover bekend is.
Welkom op het forum Pieter!

Je kan je zelf en je roffel (liefst met foto's) voorstellen in het wie ben ik topic.
Rafelig roffelen kan vele oorzaken hebben.
Begin met checken ontsteking: Bougies, bougiekabel, rotor, verdeelkap, bobinekabel, bobine.

Succes met je roffel!
Yits

P.S.: Als je de zoekfunctie gebruikt kan het helpen alleen op onderwerp te zoeken (onder geavanceerd).

Pieter_1983

Bedank Razorx,

de bougies, rotor en verdeelkap hebben ze al aangepakt.
hij kwam niet door de keuring omdat het labdagetal te hoog was, maar hij is nu goed gekeurd.
Hij loopt alleen beroerder als toen hij weg ging :-\

Misha

Citaat van: Pieter_1983 op 24-05-2008 17:06:18
.... Ik hoorde dat het aan de bougiekabels kan liggen omdat dat nog al een gevoelig punt kan zijn bij een 850...
In tegendeel Pieter, de ontsteking is juist een uitermate sterk punt.
Zo sterk zelfs, dat de illusie leeft dat die nooit vervangen hoeft te worden !

Hoeveel roffels je aantreft die nog steeds rondrijden maar waar behalve misschien de bougies nog nooit iets is vervangen aan de ontsteking...

Enno

Citaat van: Misha op 24-05-2008 21:46:49
[Zo sterk zelfs, dat de illusie leeft dat die nooit vervangen hoeft te worden !

Hoeveel roffels je aantreft die nog steeds rondrijden maar waar behalve misschien de bougies nog nooit iets is vervangen aan de ontsteking...

Laat het bij een illusie blijven, als je alles vervangen hebt, dan zul je denken, dit had ik veel eerder moeten doen.

Misha

Goed, we zijn weer wat verder..

Inmiddels heb ik het reactiearmrubber bovenaan de motor vervangen door een IPD-exemplaar, en de reactiestarm onder van motor/bak ook vervangen door een IPD exemplaar.
Was nog geen halfuur werk.

Nu is er nog maar een paar mm speling in het blok in plaats van een cm of 4 a 5 als je aan de oliedop trekt.

Het geeft aardig wat meer herrie door, teveel als je het mij vraagt. Ook voel je duidelijk vibraties bij lagere toerentallen. Ik weet dat ik dit een beetje kan oplossen door tips van mensen, waarvoor dank.

Maar het belangrijkste is dat het enorme bokkerige gevoel weg is gebleven het weekeinde. Je voelt nog steeds wel wat, je merkt nu bijvoorbeeld door de vibraties ook dat het toerental stationair iets fluctueert, op de teller niet afleesbaar.

Ik wacht nog even op een verse Lambda-sonde die hopenlijk volgende week binnenkomt, maar de auto is iig weer zonder al te veel irritatie normaal rijdbaar.

Ik ben wel benieuwd hoe lang nu de schutbordsteun het volhoudt. De rubbers van Volvo hebben een vrij specifieke vorm, en lijken gemaakt om krachten in een bepaalde richting anders te absorberen, en de IPD-spullen zijn eigenlijk gewoon kunststof bussen.
Of dat uiteindelijk goed is voor de auto...  de krachten moeten ook ergens heen natuurlijk.

Gr,
Misha

Misha

weer iets opvallends:
Ter voorbereiding op de frisse lambdasensor zodat ik weer lekker kan boosten, zet ik de oude dagelijks even in de WD40.

Was het vroeger zo dat de auto bij koude motor na 1 km op LPG schakelde... Nu is dat al na een paar 100 meter.

Heeft een lambda sonde ook een uitwendige voeding ? Of zou er gewoon wat op de aansluiting niet goed zijn ? Ik kan dit nl niet verklaren.
Ook bij warme motor schakelt hij nu binnen seconden om ipv pas na een seconde of10 of een keer gas geven.

Enno

Citaat van: Misha op 07-06-2008 09:57:38
Was het vroeger zo dat de auto bij koude motor na 1 km op LPG schakelde... Nu is dat al na een paar 100 meter.

Met weersomstandigheden als gisteren schakelt de 850 over na 300-400 Meter. De V70 heeft voor dezelfde weersomstandigheden 1 KM nodig.

De V70 heeft met dit weer 10-tallen seconden nodig omi over te schakelen, de 850 schakelt bijna direct over na een warme start.

Mij lijkt het nieuwe gedrag niet echt slecht Misha. Het zou kunnen betekenen dat door WD40 er toch iets gebeurt met je Lambda.

IK ben beniewd naar het omschakelgedrag na de wisseling van je lambda.

Marc O.

Citaat van: Misha op 07-06-2008 09:57:38

Is mij ook opgevallen, maar ik ging/ga er vanuit dat dat door het warmere weer wordt veroorzaakt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Emiel

Marc O.

Citaat van: Emiel op 07-06-2008 10:08:59
;D ;D

Ja, Enno was me net iets voor en ik had geen zin om m'n bericht weer te verwijderen (plaats ik eindelijk eens een on-topic bericht wat goed is voor de puntentelling........) ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Enno

Citaat van: Emiel op 07-06-2008 10:08:59
;D ;D

Edoch wel lambda gerelateerd neem ik maar aan....

Bij temperatuur < 20 graden loopt auto ook moeilijker dan bij temperaturen > 20 graden. Als motor warm is geen probleem (koud of warm buiten).

Emiel