Storing toerenteller en Koelvloeistof Tempratuur meter

Gestart door Jeff, 19-04-2008 21:11:53

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Heb sinds vandaag een storing volgens mij in mijn dashbord, mijn toerenteller blijft hangen op 1500 toeren ongeveer. Als ik gas geef schommeld die af en toe iets omhoog maar voor de rest gebeurd er niks.

Ook bij koelvloeistof tempratuur meter blijft naar beneden staan en gebeurd niks mee...

Iemand enig idee wat dit kan zijn, aangezien gister alles gewoon netjes deed en sinds vanmorgen ineens niet meer...

Gr  8)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Spin!

Loopt je snelheidsmeter nog mee? En lopen de km's nog op?

www.vm-parts.nl

Jeff

Ja die lopen gewoon mee, alleen me brandstof tank meter geeft aan dat ik een halfe tank leeg gereden heb...maar heb pas 180 kilometer ermee gereden en nou moet ik zeggen ik reed niet echt zuinig maar als de tank helemaal vol zat volgens de dealer... heb ik dus iets van 1 op 5 a 1 op 6 gereden en dat is wel heel erg veel dus denk dat daar ook iets niet goed zit? Enig Idee...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Spin!

hmm...heb wel een paar ideeen.

Toerenteller: Heb welleens gehoord dat het vocht kan zijn. Heeft de auto lang stil gestaan? Storing in de electronica.

Verbruik: Als je de sleutel op contact draait...brandt het Lamda lampje dan mee met de rest? Bij starten moet alles uit gaan. Lamda indicatie lampje defect....you are screwed without kissing. Dan is er iets niet goed met de brandstofregeling geweest en hebben ze het lamdalampje gekilled...een RutgerAPK trucje ;D.  Verder zou het blok te rijk kunnen lopen. (zoekfunctie)

Maar rij er gewoon even 2 weken in, misschien moet de auto even opnieuw worden ingereden. Goed warm stoken die kachel dat vocht eruit kan mbt die toerenteller. Verder zou een non turbo met gemak 650-700 km op 1 tank moeten rijden. ( nee niet de hoop koesteren dat je stiekem toch een turbo hebt ).

Verder heb ik wel geleerd dat een 850 de meest rare kuren kan krijgen een oxiderende stekkerdoos bij aanwezigheid van een trekhaak. Bij de S70 is daardoor de airco van slag, blijven de lampen branden nadat de sleutel uit het contact verdwijnd, en blijven dan de gordelverklikkers aan.

Bij mijn Blauwe GLT bleef de snelheidsmeter en km-teller soms stil staan ( heerlijk voor de niet afschrijving ), maar door wat gerommel aan de sleutel in het contact...kon dat verholpen worden. Contactslot defect of ABS controller.

Je hebt de auto nu 2 dagen, had je garantie? Mocht er nou echt iets groots zijn en je hebt geen garantie, dan is er altijd nog een wettelijke regel die bepaald dat de koper geloof ik binnen 2 weken de verkoop ongedaan kan maken bij het verschijnen van verborgen gebreken. Kan qua tijd verkeerd zitten...

Dit is zo wat me 1-2-3 binnen schiet...wellicht zijn er wat technische kundigen die dit aan kunnen vullen...

www.vm-parts.nl

edwin2006

Citaat van: Spin! op 20-04-2008 08:40:32
Verder zou een non turbo met gemak 650-700 km op 1 tank moeten rijden. ( nee niet de hoop koesteren dat je stiekem toch een turbo hebt ).

Hmmm dan is er bij mij ook iets niet goed terwijl ik niks vreemds merk aan de auto.Ik haal net 500 km op een volle tank met mijn 10 V.

Jeff

Rutger bedankt voor je berichtje,

De auto heeft inderdaad een hele tijd stil gestaan, want toen ik vorig weekend ging kijken voor een proefrit was zelfs de accu leeg en de schijven zaten vol met roest.

Toen ik vrijdagavond mijn wagen ophaalde deed alles het netjes, het enigste wat ik ontdekte was dat mijn rechter raam (electrische) af en toe kuurtjes had maar dit komt denk omdat het lange tijd niet gebruikt is :)

Gister ochtend me vader gaat een stukje rijden met de wagen naar het dorp want die wou toch ook een keertje rijden in de auto van ze zoon, geen probleem ik ontdekte toen dat de toerenteller bijna niks deed. Hij schommelde af en toe maar gaf niet het juiste toeren aan. Ik dacht toen zelf nog miss is het zometeen wel verholpen maar nee, het werkt nog steeds niet.
Heb gister de zekeringen na gekeken en daar zat ook niks vreemds tussen dus tja toch maar even berichtje plaatsen op forum dan he! :)

Ik heb er nu 185 kilometer op staan en heb nog een halfe tank geeft die aan, dit kan twee redenen hebben ik heb vooral veel bebouwde kom gereden dit weekend en ben ook wel beetje aan het scheuren geweest, miss komt het verbruik hierdoor...  ::)

Ik ga deze week weer naar Amsterdam en dan staat de auto weer voor de deur, dus ik vraag even aan me pa of die van de week even langs wilt rijden om te vragen of ze er naar kunnen kijken.

Mocht je nog wat te binnen schieten meld het even, ik ga zometeen even checken over dat stukje van de lampjes, maar voor de rest prima wagen en rijdt perfect...