Dimlicht links valt tijdelijk uit

Gestart door Wijnand, 20-04-2008 12:19:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wijnand

Hallo allemaal,

Een week of twee geleden begaf het dimlicht links het. Na het vervangen gaat de lamp (alt.2, Philips H1) soms uit om een 5 à 10 seconden later weer te gaan branden. De ene dag komt het helemaal niet voor, dan in een kwartier zomaar een keer of 10. Ik herinner me dat ik dit een paar lampen geleden ook heb gehad (toen ook links), maar dat het toen even spontaan gestopt is als dat het is gekomen. Het rechter dimlicht functioneert normaal.

Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Groeten,
Wijnand.

BartusKN

aarde probleem mogelijk denk ik dat lijkt mij een logische verklaring

Domaso

Dimlicht relais. Had zelf last van soms spontaan uitvallend dimlicht. Ander relais en opgelost.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Wijnand

Citaat van: Domaso op 20-04-2008 12:33:52
Dimlicht relais. Had zelf last van soms spontaan uitvallend dimlicht. Ander relais en opgelost.

Dit forum is en blijft toch ook ontzettend snel :eusa_clap:. Binnen een kwartier reactie! Wat kost zo´n relais, en waar zit ´ie?

Groeten,
Wijnand.

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Wijnand

Alles zo lezend denk ik dat ik eerst de bedrading controleer. Uit de reacties en het topic dat Domaso aanhaalt heb ik het idee dat bij een defect relais beide koplampen uitvallen, en bij mij valt alleen de linker uit. Morgenavond maar even kijken!

Groet,
Wijnand.

thuur

Citaat van: dennis-d op 20-04-2008 13:30:32
bij mij was het de "a.n.p" stekker op de H1 lamp die niet strak genoeg zat , gevolg....  uitvallen soms week geen last soms 2 dagen geen koplamp, en door de te hoge weerstand een ietwat gesmolten  kabeltje .

AMP ;) Dat is trouwens het merk stekker.


Kan ook zijn dat een pin uit de stekker is gekomen met vastzetten. Kijk goed of alle pinnen ver genoeg in de stekker zitten.


Gr 8)