Vreemd geluid in stuurkolom bij sturen naar rechts

Gestart door merijn, 21-04-2008 12:16:47

Vorige topic - Volgende topic

merijn

Sinds kort hoor ik als ik een langzame bocht naar rechts stuur een geluid in de stuurkolom alsof er een veer wordt aangespannen ("ting-ting-ting"-geluid  :-\ ).
Wanneer ik het stuur in een snelle beweging naar rechts draai hoor ik het echter niet...en bij het sturen naar links ook niet. Weet iemand wat het kan zijn?

thuur

merijn

Citaat van: thuur op 21-04-2008 14:56:48
Ik  vrees voor je homokineet...

Gr :-\

Dat klinkt niet best. Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Het geluid komt vanuit de cabine nabij de stuurkolom....zit daar de homokineet? Wat voor klachten zou ik nog meer moeten hebben als het de homokineet is?

thuur

merijn

Citaat van: thuur op 21-04-2008 20:26:40
Alleen zoeken op onderwerp even aanvinken

Gr :)

Ok, ik heb de onderwerpen doorgelezen, maar het geluid verdwijnt niet door de "truuk met de koppeling". Verder heb ik ook geen 'knak' tijdens het sturen. Ik dacht eerst dat ik de vering in de stoel hoorde, maar kon het niet reproduceren door te gaan verzitten, dus heb ik dat maar uitgesloten...ik zal morgen nog eens extra goed gaan luisteren waar het vandaan komt.

BigRedRooster

Hi Merijn,

Heb je de stuuruitslagbegrenzers al eens bekeken. Die moeten goed in het vet staan.

Groeten,

BigRedRooster

merijn

Citaat van: BigRedRooster op 22-04-2008 23:02:25
Hi Merijn,

Heb je de stuuruitslagbegrenzers al eens bekeken. Die moeten goed in het vet staan.

Groeten,

BigRedRooster

Eh nee, maandag gaat ie bij mijn beun op de brug. Zal er gelijk naar laten kijken.
Ik zal maar eens een boekje aanschaffen. Kan geen kwaad om over de techniek van mijn nieuwe 'hobby' eens wat te lezen.
Of heeft iemand nog een digitaal werkplaats handboek liggen?