Wat heb ik nu weer aan mijn trekhaak hangen

Gestart door Methode, 22-04-2008 22:39:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Domaso

Citaat van: Vertigo op 30-08-2008 14:21:12
Citaat van: Dirk342 op 13-08-2008 08:37:43
Citaat van: Domaso op 11-05-2008 05:59:36
Van de zomer weer naar het zuiden,

http://img120.imageshack.us/img120/4352/img3682largekl9ls7.jpg

Toevallig ook een Bürstner Holdiay ? :)  Zo eentje hangt er bij mij ook regelmatig an, tenminste als ik die trekhaak gemonteerd heb :)

Caravan op de foto van Domaso is een Grau, geen Bürstner ;)

Bij mij hangt er met enige regelmaat een LMC achter. (zal ff een foto inscannen)

:eusa_naughty:

Is een Sterckeman Fjord 4.20D.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Vertigo

Citaat van: Domaso op 30-08-2008 14:58:25
Citaat van: Vertigo op 30-08-2008 14:21:12
Citaat van: Dirk342 op 13-08-2008 08:37:43
Citaat van: Domaso op 11-05-2008 05:59:36
Van de zomer weer naar het zuiden,

http://img120.imageshack.us/img120/4352/img3682largekl9ls7.jpg

Toevallig ook een Bürstner Holdiay ? :)  Zo eentje hangt er bij mij ook regelmatig an, tenminste als ik die trekhaak gemonteerd heb :)

Caravan op de foto van Domaso is een Grau, geen Bürstner ;)

Bij mij hangt er met enige regelmaat een LMC achter. (zal ff een foto inscannen)

:eusa_naughty:

Is een Sterckeman Fjord 4.20D.


Grau, Sterckeman... allebei Frans

In die tijd leken de modellen van beide merken sterk op elkaar.

Domaso

Citaat van: Vertigo op 30-08-2008 19:17:17
Citaat van: Domaso op 30-08-2008 14:58:25
Citaat van: Vertigo op 30-08-2008 14:21:12
Citaat van: Dirk342 op 13-08-2008 08:37:43
Citaat van: Domaso op 11-05-2008 05:59:36
Van de zomer weer naar het zuiden,

http://img120.imageshack.us/img120/4352/img3682largekl9ls7.jpg

Toevallig ook een Bürstner Holdiay ? :)  Zo eentje hangt er bij mij ook regelmatig an, tenminste als ik die trekhaak gemonteerd heb :)

Caravan op de foto van Domaso is een Grau, geen Bürstner ;)

Bij mij hangt er met enige regelmaat een LMC achter. (zal ff een foto inscannen)

:eusa_naughty:

Is een Sterckeman Fjord 4.20D.


Grau, Sterckeman... allebei Frans

In die tijd leken de modellen van beide merken sterk op elkaar.

BTW, het is Gruau.  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Volvo-Cees

Afgelopen zomer met de aanhanger naar Dalmatië in Kroatië geweest, mooie rit van ruim 4000 km. En kort geleden een caravan gekocht, dus volgend jaar met Adria naar Kroatië...!!! :eusa_dance:








razorx

Dat is mooi, met Adria naar de Adriatische zee!

Ben ook dol op Kroatië.

Gr. Yits

Joris_Scholte

Vandaag meegeweest van Emmerich naar Gladbeck (Ruhrgebied) en weer terug, ongeveer vergelijkbaar met hieronder:



3 Diesel-Elektrische locs voor 44 wagens geladen met kolen, totaalgewicht 4127 ton. Daarmee wil je niet op een helling tot stilstand komen...
Het hele jaar de R in de maand

Christian Rodenburg

zaterdag een massieve salonkast van 2.5 meter hoog, 1.5m breed afgeleverd bij n (tevreden) klant. maar ff n aanhangwagen aangekoppelt. Dingetje van ruim 5 meter. En dan nog geen klacht van mn geliefde roffel. Helaas geen fototjes van genomen.
Wat er ook is.. Bel Criz

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Freakybaby

Citaat van: RRRRR_Ramon op 14-10-2008 22:01:10
Citaat van: Joris_Scholte op 13-10-2008 16:59:17
http://farm2.static.flickr.com/1243/1090629331_e61345274b.jpg?v=0

Daarmee wil je niet op een helling tot stilstand komen...

Is de handrem stuk?  ;D

Denk dat stil komen te staan het kleinste probleem is... Blijven staan lukt met een beetje geluk als je plankgas geeft ook nog wel.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Joris_Scholte

Citaat van: Freakybaby op 14-10-2008 23:00:54
Citaat van: RRRRR_Ramon op 14-10-2008 22:01:10
Citaat van: Joris_Scholte op 13-10-2008 16:59:17
http://farm2.static.flickr.com/1243/1090629331_e61345274b.jpg?v=0
Daarmee wil je niet op een helling tot stilstand komen...
Is de handrem stuk?  ;D
Denk dat stil komen te staan het kleinste probleem is... Blijven staan lukt met een beetje geluk als je plankgas geeft ook nog wel.
Wegkomen zonder dat de wielen doorslippen of dat de trein breekt (de koppelingen en luchtleidingen tussen de wagens dus), dát is dan de grootste uitdaging.
Het hele jaar de R in de maand

Robby72

CiteerWegkomen zonder dat de wielen doorslippen of dat de trein breekt (de koppelingen en luchtleidingen tussen de wagens dus), dát is dan de grootste uitdaging.

Zand strooien voor het doorslippen en voor de rest rustig tractie geven totdat alle koppelingen gespannen staan en het convooi rustig beweegt, daarna pas beginnen doortrekken. Op de luchtleidingen zelf komen geen trekkrachten, enkel op de trekhaken. De aanwezige buffers tussen de wagons vangen de vertraging ofwel de remkrachten op.

Joris_Scholte

Citaat van: Robby72 op 15-10-2008 22:09:30
CiteerWegkomen zonder dat de wielen doorslippen of dat de trein breekt (de koppelingen en luchtleidingen tussen de wagens dus), dát is dan de grootste uitdaging.
Zand strooien voor het doorslippen en voor de rest rustig tractie geven totdat alle koppelingen gespannen staan en het convooi rustig beweegt, daarna pas beginnen doortrekken. Op de luchtleidingen zelf komen geen trekkrachten, enkel op de trekhaken. De aanwezige buffers tussen de wagons vangen de vertraging ofwel de remkrachten op.
Helemaal goed!
Het hele jaar de R in de maand

RRRRR_Ramon

Citaat van: Joris_Scholte op 17-10-2008 10:49:33
Citaat van: Robby72 op 15-10-2008 22:09:30
CiteerWegkomen zonder dat de wielen doorslippen of dat de trein breekt (de koppelingen en luchtleidingen tussen de wagens dus), dát is dan de grootste uitdaging.
Zand strooien voor het doorslippen en voor de rest rustig tractie geven totdat alle koppelingen gespannen staan en het convooi rustig beweegt, daarna pas beginnen doortrekken. Op de luchtleidingen zelf komen geen trekkrachten, enkel op de trekhaken. De aanwezige buffers tussen de wagons vangen de vertraging ofwel de remkrachten op.
Helemaal goed!

Maar straks liggen er weer blaadjes op de rails....  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Joris_Scholte

Citaat van: RRRRR_Ramon op 17-10-2008 20:43:54
Citaat van: Joris_Scholte op 17-10-2008 10:49:33
Citaat van: Robby72 op 15-10-2008 22:09:30
CiteerWegkomen zonder dat de wielen doorslippen of dat de trein breekt (de koppelingen en luchtleidingen tussen de wagens dus), dát is dan de grootste uitdaging.
Zand strooien voor het doorslippen en voor de rest rustig tractie geven totdat alle koppelingen gespannen staan en het convooi rustig beweegt, daarna pas beginnen doortrekken. Op de luchtleidingen zelf komen geen trekkrachten, enkel op de trekhaken. De aanwezige buffers tussen de wagons vangen de vertraging ofwel de remkrachten op.
Helemaal goed!
Maar straks liggen er weer blaadjes op de rails....  ::)  ;D
Straks? Nu al! In het vlakke Nederland wordt er nog gestrooid (Sandite heet dat spul, zoek maar op), maar in Die Heimat, waar het zelfs in het Ruhrgebiet al wat heuvelachtiger wordt, niet.
Het hele jaar de R in de maand

D-J

Gister voor het eerst met de V70 en AHW gereden. Rond de 1900 kg achter de trekhaak.
Daar moest de diesel best aan trekken...maar ging prima. In totaal dik 120 km gereden.

Nu loopt ie (of ik verbeeld het me) echt veel losser en heb ik meer oempff onderin...??!!
V70 T-5D