iemand enig idee??

Gestart door vigour, 25-04-2008 21:05:46

Vorige topic - Volgende topic

vigour

Ik heb vandaag een ritje gemaakt met mijn roffel, 300 km op en neer naar Fryslân, en dacht een ritmisch tikje in het blok te horen, bij terugkomst even gekeken/geluisterd, en jawel, er zit nu een behoorlijke tik in, bovenin het blok, ongeveer in het midden, en als ik de oliepeilstok eruit haal, komt er rook uit de opening.......... :o

Klepstoters, aandrijfstang, of olie bijvullen??? Hij staat nu af te koelen, ik ga zo ff weer kijken.

axelvr

vlamdover lang niet vervangen?

gr

vigour

??? ??? ??? vlamdover?? die zit toch alleen op een t5?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

axelvr

voor zover ik weet niet ,

loopt je volvo bij de volvo-dealer? ,

die vervangen hem namelijk geregeld...

gr

vigour

:eusa_snooty:
[/quote]

ok, maar hoe ziet zo'n geval er dan uit, en waar zit-ie?

axelvr

http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/2102

hier even het globale idee , deze ''filtertjes'' kosten +/- 1,5€ , en kunnen veel problemen veroorzaken , als je ze niet vervangt

vigour

Citaat van: axelvr op 25-04-2008 21:12:17
voor zover ik weet niet ,

loopt je volvo bij de volvo-dealer? ,

die vervangen hem namelijk geregeld...

nee, ik heb 'm nog maar net, heb de eerste paar dingen zelf gedaan, luchtfilter, wielen balanceren, el. ramen ingezet etc. maar nog geen onderhoud

gr

vigour

ok, maar wat is dan dat tikken, is dat te verhel;pen met een nieuw filtertje, of moet ik me zorgen gaan maken? :eusa_pray:

-D©©©L-

Vlamdover mag er gewoon uit, is niet nodig.

axelvr

Citaat van: -D©©©L- op 25-04-2008 21:16:42
Vlamdover mag er gewoon uit, is niet nodig.

hij zit toch niet voor niets verstopt ???

vigour

maarre, waar zit dat ding dan? de tekening is heel duidelijk, maar ik herken het onderdeel niet

thuur

Waarom sluit je dit topic? Zo kan er niemand reageren :)

Rook uit de peilstokbuis zijn carterdampen, zeker bij een koude motor moet je daar niet van wakker liggen. Verder kan de carterventilatie verstopt zijn waardoor er extra druk is. Dat is uitgebreid beschreven hier.

Of je olie moet bijvullen kan niemand op het forum je hier vertellen. Je was al halverwege toen je de peilstok eruit trok ;D

Klepstoters kunnen aardig lang tikken (staat ook in je boekje), en zelfs de injectors kunnen een aardig deuntje spelen. Luister eens met je oor op het handvat van een schroevendraaier en de steel op diverse plekken om het geluid te lokaliseren.

Oh ja, en als je iemand quote, beginnen met typen na de laatste [ /quote ].

Gr 8)

thuur