bak heeft wel hele rare kuren

Gestart door louwe147, 04-02-2008 18:14:32

Vorige topic - Volgende topic

louwe147

ik heb hem toch maar niet verkocht. een bak met bijbehorende computer gekocht en hij is weer klaar.
mij zijn zo ontzettend van de blije.

volgens menig expert zat het hem blijkbaar in het feit dat bak en computer niet bij elkaar hoorden.
nou had ik het kleppenblok kunnen over zetten maar goed, het zij zo.
ik heb dus nog een bak liggen die goed is maar zonder de computer, zit nog 2 maanden garantie op. 1208 897
plus nog een kapotte bak maar wel met computer. 1208 898
mogen voor weinig weg.

:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

binsbergen

In navolging op bovenstaande probleem een soortgelijke

Andere automatenbak geplaatst  (uit rijdende 850 gehaald en 1000 km getest in donorauto, dus zeker goed)
Met 2 liter olie in de bak eens geprobeerd en jawel: vooruit, achteruit   geen probleem. :eusa_dance:

Dag later maar eens begonnen met bak ontluchten (ook andere oliekoeler) en toen viel al op dat zelfs na een half uur draaiende motor er geen druppel olie in de doorzichtige leiding (die aan de retourslang geknoopt zit) liep.
Toch maar eens geprobeerd of hij nog wilde rijden, maar nee. Geen aandrijving.
De standenschakelaar moet wel werken want bij het inleggen van de R of D gaat het toerental keurig mee omhoog om weer terug te vallen naar normaal.

Storing 1: PNP switch fault
gereset
Geen storing,
totdat je de automaat in D zet en meer dan 2300 toeren gaat maken, dan gaat het beruchte peiltje op het dashboard knipperen samen met de lampjes op de sport/econ schakelaar
Storing: geen kilometertellersignaal

Ofwel, hij denkt dat ie rijdt in de D maar snapt dan niet dat er geen signaal van snelheid is.... (logisch). In de R doet ie dit overigens niet
Deze storing menig maal gereset, maar er komt geen enkele vorm van aandrijving meer.
Olieretourleiding nog maar eens losgehaald, doorzichtige slang eraan, 2 liter extra toegevoegd, maar zelfs na anderhalf uur draaien nog geen olie!!!
Andere computer geprobeerd (toch zat liggen) maar geen resultaat :(

En toen ging bij mij het technisch lampje heel zachtjes uit...... ??? ??? ???

Volvo maar eens gebeld; resultaat 0. (zij weten het ook niet en hebben ook geen zin om aan zo'n oud ding te sleutelen)
De mijne is ook een 2.5 10v dus niets speciaals :eusa_eh:

EN NU !!!

-D©©©L-

Hoeveel olie zit er nu in de bak ?

binsbergen

Inmiddels in totaal 6 liter (had er tussendoor ok nog maar eens 6 liter bijgegooid)

Gepeild en hij zou nu keurig vol moeten zitten!

-D©©©L-

Met de diagnose al een kleppen test gedaan ?

binsbergen

Uiteraard

Kijk anders ff op mijn andere verhaal . Titel ombouw automaat

Staat direct onder / boven dit probleem.
Daar is alles in detail beschreven.

thuur

Citaat van: binsbergen op 15-03-2008 22:57:13
Uiteraard

Dat is dus het nadeel van dubbelposten, niemand heeft nu overzicht..

Gr :-\

louwe147

er zat bij mij ook een beschadigde leiding aan de koeler, we kregen zelfs met luchtdruk geen olie meer door de koeler, we hebben die gelijk ook maar vervangen, ik weet niet of het ,een deel van, de oorzaak was maar misschien heb jij er wat aan?

-D©©©L-

Citaat van: binsbergen op 15-03-2008 22:57:13
Uiteraard

Doe maar even een linkje dan hoef ik niet te zoeken.

Citaat van: louwe147 op 25-03-2008 17:53:23
er zat bij mij ook een beschadigde leiding aan de koeler, we kregen zelfs met luchtdruk geen olie meer door de koeler, we hebben die gelijk ook maar vervangen, ik weet niet of het ,een deel van, de oorzaak was maar misschien heb jij er wat aan?

beschadigd = geknikt ?

louwe147

hij was binenin kaduuk. is waarschijnlijk wel gekomen door knikken.