Artikel over de T-5R

Gestart door Spin!, 15-05-2008 19:03:57

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Kliksie

Persoonlijk vond ik het niet zo geweldig om te lezen...de Volvo wordt hier een beetje afgekraakt door iemand met klaarblijkelijk weinig verstand.

Kon het daarom ook niet laten om even te reageren  :eusa_angel:

www.vm-parts.nl

Rayman

Tsja Rutger, als liefhebber vind je zo'n artikel al relatief snel wat 'onvriendelijk'. Ik herken weldegelijk wat elementen in het verhaal, maar toch vind ik dat de essentie van de T-5R niet helemaal begrepen is...

Emiel

Gelukkig heb ik een T-5, en die zijn wel gewoon goed.

Misha

Citaat van: Emiel op 15-05-2008 19:37:20
Gelukkig heb ik een T-5, en die zijn wel gewoon goed.
Volgens mij heeft de schrijver het niet begrepen, ik zag namelijk zijn achterbank nog zitten.
En we weten wat dat voor verschil maakt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 15-05-2008 19:50:56
Volgens mij heeft de schrijver het niet begrepen..

mee eens

Gr 8)

Robert Haven

Citaat van: Spin! op 15-05-2008 19:03:57
Kliksie

Persoonlijk vond ik het niet zo geweldig om te lezen...de Volvo wordt hier een beetje afgekraakt door iemand met klaarblijkelijk weinig verstand.

Kon het daarom ook niet laten om even te reageren  :eusa_angel:
Goeie reactie Rutger... helemaal top  :eusa_clap:

Misha

Even nuancerend:

Ik heb zelf geen T5 of R of combi. Wel een paar keer in zo'n ding mogen sturen.

Laten we wel zijn: de schrijver is erg negatief. Maar het is natuurlijk wel vooral een fun-auto, de reactiekrachten bij het schakelen in de voorkant en het stuur zijn inderdaad erg aanwezig, het stuurgedrag is niet heel slecht, maar kan ook echt beter.

Hij heeft op sommige zaken wel een punt.  Maar te negatief. Voor zijn tijdperk was het natuurlijk een geweldige auto, waarbij vooral de 'Totaal niet verwacht' uitstraling hem punten geeft. Dat een (gechipte) 850 turbo serieus snel is op het rechte stuk wordt weliswaar onderkend; de persoon in kwestie vindt het duidelijk geen echte stuurauto.

De vraag is waarmee hij vergelijkt. Ik denk dat 15 jaar terug in de categorie FWD het toch een uiterst bijzondere auto was, die nu nog steeds leuk speelgoed is en menig sportwagen -in ieder geval boven de 100, waar de lol en de vernedering het meest tellen- in het stof doet bijten.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Freakybaby

Sja, toen ik mijn auto kocht reed ie na het afleveren ook niet zoals ie nu rijdt. Met name aan de wegligging veel kunnen wijzigen, veerpootbrug en goed uitlijnen doet al heel veel. Zonder die dingen was de GLT ook een dweil.

De vraag ie of ie met een goed exemplaar gereden heeft, etc etc etc

Ben trouwens benieuwd hoe snel die site over de kop gaat.. Nogal wat gezeik tussen de reacties
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Walter

CiteerWat een gel*l...
Quote:
Marc O. - 15 mei 2008 21:30 uur #
Ten eerste:
Ten tweede:
Ten derde:
Ten vierde:
Ten vijfde:
Ten zesde:

einde quote (vul de rest zelf maar in.

Ik rijd al een paar jaar met een 850. Nee, geen snelle. Heb er nu al 100.000km mee gereden, staat nu op 280000. Ken T-5R's die op 400000km staan, opgevoerd en al. ehhhh welke andere pittige auto red dat met een heel interieur? *zingt "het is stil aan de overkant, tis stil..."

Ga eerst maar eens waarderen wat zo'n Volvo kan. En doe onderzoek, want de T-5R van de foto's heeft 225pk. zoek ook eens naar artikelen uit die tijd, dan weet je hoe enthousiast de 850 en later de turbo's ontvangen zijn.

Greetzzz

The Don

wat een gezwets

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

V70geRwin

ook maar even gereageerd, los dat enkele punten in weliswaar mindere dingen herkenbaar zijn is dit gewoon een slecht onderbouwd afkraak artikel...

en hij heeft niet eens het echt zwakke punt gevonden (remmen)....

weer even het Volvo hart laten spreken  ;D

Jeff

Haha wat een *** zeg die dit artikel schrijft...  :D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

M a r c

Hij kan gewoon niet rijden, wie laat er nou een voorwielaangedreven automaat veel te hard een bocht inrollen  ??? Zorg dat je de snelheid eruit hebt vóór de bocht zodat je 'm op het gas (constant of gasgevend hangt van de bocht en de snelheid af) er doorheen stuurt. Oetl*l  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rayman

Het lijkt me toch simpel. Het is een auto uit 1994/1995...Beoordeel de auto dan naar maatstaven van auto's uit die tijd.

Jeff

Citaat van: Rayman op 16-05-2008 17:08:12
Het lijkt me toch simpel. Het is een auto uit 1994/1995...Beoordeel de auto dan naar maatstaven van auto's uit die tijd.

Inderdaad en je moet hem ook niet vergelijken met een BMW, Mercedes of Porsche want dat is weer heel wat anders... En ik krijg de indruk dat de beste man dat wel doet ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Chris

Sja.. vast niet helemaal ongelijk. Maar, ik vind het wel een beetje een slap verhaal. Wat wil je na 13 jaar :eusa_wall: