Hij startte niet!

Gestart door MJH, 16-05-2008 18:03:16

Vorige topic - Volgende topic

MJH

dat wordt lastig, staat hier op de oprit en ik heb geen uitlees apparaat.

Iemand in de buurt van Zuidbroek zo'n ding en tijd om even langs te komen?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

killerbee

OBD1 of 2  ???
1 kan jezelf uitlezen  ;D

reneetje

Als ie obd 1 heeft kun je dat zelf. (even wat neuzen hier op het forum, staat diverse malen uitgelegd.)

Dan eens kijken als wel vonk heeft, heeft ie dat dan zit het probleem toch in de benzine aanvoer , wat dan als verdachte nummer 1 staat is toch de benzinepomp.Filter aan de benzinepomp (theezakje) kan ook vervuild zijn en op die manier te weinig peut doorlaten.

Zels al spuit de peut wel door de injector rail (ook even tjekken dus, aan het eind van de rail zit een ventieltje , even op drukken , daar moet de peut krachtig uitspuiten!!), kan het alsnog an de pomp kiggen.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

johan283

1) Codes uitlezen
2) checken of je een vonk hebt op de cylinders ==> Dan probleem in electronica. XZie ook andere topics waarin de ECU geen stroom krijgt of een andere draad door is.
3) checken of je brandstof toevoer hebt ==> brandstofpomp, leidingen etc

Dan je conclusies trekken.

Suc6

thuur

Citaat van: MJH op 20-05-2008 19:04:26
Er is niets veranderd. De eerste slag leek hij even aan te slaan, maar dat was ijdele hoop.

Ideeën?

Citaat van: thuur op 16-05-2008 18:49:19

Kan zijn dat je benzinedrukregelaar of injectoren iets lekken waardoor er net een te rijk mengsel aanwezig was. Hoor je de pomp wel zoemen? 103 kun je overbruggen om uit te sluiten. Remedie nu is doorstarten (kan wel dik een minuut duren) en langzaam het gaspedaal tot op de bodem trappen en vasthouden totdat ie zelfstandig loopt.

Heb je een acculader of 2e auto met startkabels?

Gr ;)

Frans 50

Citaat van: MJH op 16-05-2008 19:13:00
Citaat van: MJH op 16-05-2008 18:03:16
Gistermorgen mee heen en weer naar dokter geweest. 6 km.

Dus 3 kilometer enkel?
Ja, gisteren. kan ook 2 * 5 zijn, ik kijk niet constant op teller.

Kan zijn dat je benzinedrukregelaar of injectoren iets lekken waardoor er net een te rijk mengsel aanwezig was. Hoor je de pomp wel zoemen? 103 kun je overbruggen om uit te sluiten. Remedie nu is doorstarten (kan wel dik een minuut duren) en langzaam het gaspedaal tot op de bodem trappen en vasthouden totdat ie zelfstandig loopt.

Gr 8)
Ik hoor geen gezoem. Doorstarten is niet gelukt.

Ik zou als ik jou was even de bougies er uit halen en kijken of die dingen nat zijn..
Een soort gelijk probleem heeft bij mij ruim 2000 Euro schade veroorzaakt...
Dit gebeurde ook bij doorstarten, bij mij was de brandstof regelaar ter ziele en de benzinepomp joekelde gewoon het spruitstuk vol met benzine met als gevolg een vloeistof slag en m'm blok naar de haaien. Twee kromme drijfstangen en een zuiger kapot!.
Er is een draadje hier Bizarre ervaring ...
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=26377.0

De regelaar kost 98 Euro.. dus ik zou zeggen controleer dat ding even... vacuum slang er af en als daar peut uit komt weet je genoeg... en heb je tot nu toe mazzel gehad.

Suc6 Frans

Frans 50

Citaat van: thuur op 20-05-2008 20:27:46
Er is niets veranderd. De eerste slag leek hij even aan te slaan, maar dat was ijdele hoop.

Ideeën?

Gr ;)

Ja vooral door starten...   :eusa_naughty: ze hebben bij Elferink geen 170 PK 20V blokken meer ik heb net de laatste opgehaald...  :evil:
Haal eerst de bougies er uit en controleer of de zaak nat is!!!  :eusa_think:
Lees dit draadje maar even....

-D©©©L-

Citaat van: Frans  50 op 21-05-2008 11:06:54

-->>

Citaat van: Frans  50 op 08-05-2008 13:09:25
Oorzaak gevonden... drukregelaar is kapot, halve membrane lag er uit en via de vacuum slang werd het inlaat spruitstuk met 6bar volgespoten...  :eusa_wall: het probleem was zeer reproduceerbaar.
Regelaar lag niet op het schap... gaat er morgen in.. en nu maar hopen dat het blok verder geen schade heeft op gelopen.  :-\
Dit verklaart wel waarom de roffel de laatste tijd vreselijk naar benzine stonk tijdens het starten en als ze net liep.  >:(

Frans...

Ik denk dat er op dat moment al een lampje had moeten gaan rinkelen. Dit duidelijk signaal dat er was mis was domweg negeren was achteraf gezien, bewezen minder handig.  :-\

FGG

Marc heeft OBD-II en kan dus niet zelf uitlezen.

Een tweede auto staat er wel...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Philip850

Citaat van: thuur op 20-05-2008 20:27:46

Ideeën?

Gr ;)

mee eens!

Heb een keer anderhalve accu moeten leegstarten voordat mijn huidige ex-glt (beroerd) weer begon te lopen. Na enkele minuten liep ie weer helemaal prima. Ook toen duurde het relatief erg lang voordat een enkel plofje overging in meerdere plofjes en tenslotte starten en lopen.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

MJH

Nou, geregeld dat er iemand komt om het ding uit te lezen en dan weet ik meer.
Ben er inmiddels goed flauw van. >:(
[tr][td]

thuur

Kan zijn dat je benzinedrukregelaar of injectoren iets lekken[/size] waardoor er net een te rijk mengsel aanwezig was. Hoor je de pomp wel zoemen? 103 kun je overbruggen om uit te sluiten. Remedie nu is doorstarten (kan wel dik een minuut duren) en langzaam het gaspedaal tot op de bodem trappen en vasthouden totdat ie zelfstandig loopt.

Ja vooral door starten...   :eusa_naughty: ze hebben bij Elferink geen 170 PK 20V blokken meer ik heb net de laatste opgehaald...  :evil:

Staat er toch... Dat de regelaar zo extreem lek is als bij jou komt bijna niet voor. Als Marc zegt dat ie wel even leek te willen denk ik nog steeds dat de auto simpelweg verzopen is. Ik heb het zelf vaak genoeg gezien (en meegemaakt) en gelezen hier.

Even goed, het klopt wel als je de bougies eruit haalt en je neus even in het gat steekt ruik je meteen waar je aan toe bent ;D

Gr 8)

MJH

Ik doe niks tot die bak is uitgelezen, behalve hopen dat Thuur gelijk heeft ipv Frans.

Marc, die een goeie dopsleutelset aan zijn verjaardagslijstje heeft toegevoegd....

zodat hij zelf z'n bougies kan losdraaien...
[tr][td]

FGG

Citaat van: MJH op 21-05-2008 17:40:53
Marc, die een goeie dopsleutelset aan zijn verjaardagslijstje heeft toegevoegd....

En wat torx-bitjes erbij. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Frans 50

Citaat van: -D©©©L- op 21-05-2008 11:44:51

-->>

Citaat van: Frans  50 op 08-05-2008 13:09:25
Oorzaak gevonden... drukregelaar is kapot, halve membrane lag er uit en via de vacuum slang werd het inlaat spruitstuk met 6bar volgespoten...  :eusa_wall: het probleem was zeer reproduceerbaar.
Regelaar lag niet op het schap... gaat er morgen in.. en nu maar hopen dat het blok verder geen schade heeft op gelopen.  :-\
Dit verklaart wel waarom de roffel de laatste tijd vreselijk naar benzine stonk tijdens het starten en als ze net liep.  >:(

Frans...

Ik denk dat er op dat moment al een lampje had moeten gaan rinkelen. Dit duidelijk signaal dat er was mis was domweg negeren was achteraf gezien, bewezen minder handig.  :-\

Echt helemaal negeren heb ik niet gedaan.. de auto is voor de benzine lucht  en het slecht starten  bij (Schotpoort) de Volvo dealer geweest en die beweerde dat er eigenlijk niets aan de hand was..... :eusa_wall: het benzine verbruik kwam om dat ik te brede banden gemonteerd had... ja ja...  :-\  Het vervelende was dat de benzine lucht niet altijd present was... vandaar...  back to marc zijn topic....

Frans