turbodrukregelklep vervangen, zinvol?

Gestart door rudie, 16-05-2008 22:10:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rudie

omdat de trekkracht van mijn tdi naar mijn gevoel een beetje fluctueert ben ik van plan om de turbodrukregel ( dat ding op de LHM ) te vervangen.

allereerst ben ik naar de VAG-garage gefietst. mijn verhaal van een volkswagendiesel in een volvo vonden ze kennelijk te vaag en wilden alleen zoeken in het magazijn als ik het chassisnummer van een transporter of audi A6 met vergelijkbare motor op de balie kon leggen.
laat maar, dan maar naar de volvo-garage.

daar kreeg ik te horen dat dit onderdeeltje bij hen in de garage nog nooit is vervangen,  en ook nog niet los verkocht is.

mocht ik toch nog interesse hebben, dat ding kost daar plusminus 180 euro.

phoe, ik denk er nog even over na

Jeroentjuh

#1
Ik zal wel ff een vw nummer opzoeken.....

*Edit* Duurt ff iets langer, krijg het VW programma niet draaiend op Vista....

rudie

#2
mooi, ik neem aan dat ze me dan wel helpen bij de VW en tegen een beduidend lagere prijs, hoop ik.

Gunnar

180 euro voor dat ding? Dat is crimineel.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

rudie

mijn idee, ik had het idee dat ze maar zo wat vragen voor zo`n ding, "want een volvorijder heeft toch geld zat", nou ik niet !


rudie

waarom ik ook de regelklep wil vervangen is een heel vreemd verschijnsel.

de auto loopt namelijk vaak pruttelend vlak voor hij stil staat. hij staat dan in zijn vrij, dus totaal onbelast en zonder rem te gebruiken. zodra de auto stil staat loop ie weer perfect stationair.

R o b

#6
Dan ding koste voor mijn V70 (benzine) iets van 45 euro bij een Volvo specialist....als het dezelfde is dan de engelse benaming "Solenoid Valve". Draai je ook duidelijk minder turbodruk? Merk je ook vermogenvermindering?

Vervangen kan nooit geen kwaad lijkt me, "to be sure"!

rudie

voor de diesel zou dat ding dus een stuk duurder zijn daarom wil ik het ook bij de VAG proberen

ik merk zeker vermogensverschillen. af en toe trekt ie lekker op en door bij hernemingen en soms is ie veel trager.
ik heb al eens een regelklep uit een sloopauto getrokken en daarmee merkte ik in het begin wel wat verschil. maar ja, dat ding was ook oud

elianmars

#8
Mijn wagen heeft er ook last van bij vollast.

Voor de 2.5D  is de klep goedkoper dan voor de Tdi, maar ik ga 't eerst proberen met een gebruikte. Ik hoop 'm van de week te kunnen monteren.
Ik ben benieuwd.....

elianmars

#9
Citaat van: elianmars op 25-05-2008 00:43:29
Mijn wagen heeft er ook last van bij vollast.

Voor de 2.5D  is de klep goedkoper dan voor de Tdi, maar ik ga 't eerst proberen met een gebruikte. Ik hoop 'm van de week te kunnen monteren.
Ik ben benieuwd.....

:eusa_dance:

En het probleem is over met de andere regelklep.
Met dank aan een forumlid  ;)

De wagen blijft nu continu accelereren, zonder enig fluctueren. Heerlijk!!

Als het goed is, moet de topsnelheid nu ook zonder problemen gehaald worden. Dat ging de laatste tijd niet meer. Schijnt ook aan de klep te liggen, als die niet meer in orde is.