Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Het is misschien niet helemaal on-topic, maar er moet me iets van mijn hart als nagel-neu-lid van dit forum uit Zweden....   (wat een intro zeg)

Vorige week een lekke band gekregen onder mijn C70. Rechts achter. Aangezien mijn voorbanden ook zeer hard aan vervanging toewaren en volgens de dealer de "high-performance" banden niet geplakt mogen worden, besloten maar voor 4 nieuwe banden te gaan.

Jammer genoeg zit ik deze maand wat krap, dus het budget was een belangrijke factor bij aanschaf van nieuw rubber. Even rondgebeld, en wat waren de prijzen die me voorgeschoteld werden? De goedkoopste band van een bekend merk -bridgestone- kwamen op SEK 2660 (€300) per stuk. De duurste kwamen over de €400 per band. Nu gaat het wel over 225/45/17, maar deze prijzen liggen toch wel een zeer groot stuk hoger dan de prijzen die ik in het begin van dit draadje heb gelezen (=of, zit ik daar fout?)

Uiteindelijk heb ik gekozen voor iets wat ik liever niet doe - de goedkoopste die ik kon vinden -> SAVA banden. Geen fantastische recenties op het web gelezen, maar de financiele kant van het verhaal was het belangrijkste. Tot nu toe lijken ze me prima te functioneren - ze zijn wat luider maar dat maakt in een cabrio toch niet zoveel uit- en het lijkt erop dat ik iets overstuur merk - misschien dat het tijd wordt dat ik normaal ga rijden- Al met al was ik de helft van de prijs kwijt van de goedkoopste bridgestones...  Vind ik toch wel een verschil!

Vinden jullie dat ik nou echt wat stoms heb gedaan?  :-[ En .. zijn banden in mijn formaat (225/45/17) in nederland goedkoper? Moet ik de volgende keer gewoon in Nederland rubber kopen?   ;D

M a r c

150 euro voor een SAVA vind ik nog té duur....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rick.

Citaat van: viking_in_shorts op 04-08-2006 12:16:59
Het is misschien niet helemaal on-topic, maar er moet me iets van mijn hart als nagel-neu-lid van dit forum uit Zweden.... (wat een intro zeg)

Vorige week een lekke band gekregen onder mijn C70. Rechts achter. Aangezien mijn voorbanden ook zeer hard aan vervanging toewaren en volgens de dealer de "high-performance" banden niet geplakt mogen worden, besloten maar voor 4 nieuwe banden te gaan.

Jammer genoeg zit ik deze maand wat krap, dus het budget was een belangrijke factor bij aanschaf van nieuw rubber. Even rondgebeld, en wat waren de prijzen die me voorgeschoteld werden? De goedkoopste band van een bekend merk -bridgestone- kwamen op SEK 2660 (€300) per stuk. De duurste kwamen over de €400 per band. Nu gaat het wel over 225/45/17, maar deze prijzen liggen toch wel een zeer groot stuk hoger dan de prijzen die ik in het begin van dit draadje heb gelezen (=of, zit ik daar fout?)

Uiteindelijk heb ik gekozen voor iets wat ik liever niet doe - de goedkoopste die ik kon vinden -> SAVA banden. Geen fantastische recenties op het web gelezen, maar de financiele kant van het verhaal was het belangrijkste. Tot nu toe lijken ze me prima te functioneren - ze zijn wat luider maar dat maakt in een cabrio toch niet zoveel uit- en het lijkt erop dat ik iets overstuur merk - misschien dat het tijd wordt dat ik normaal ga rijden- Al met al was ik de helft van de prijs kwijt van de goedkoopste bridgestones... Vind ik toch wel een verschil!

Vinden jullie dat ik nou echt wat stoms heb gedaan? :-[ En .. zijn banden in mijn formaat (225/45/17) in nederland goedkoper? Moet ik de volgende keer gewoon in Nederland rubber kopen? ;D

Adviesprijs  ( Van Michelin zelf ) in Nederland voor Michelin Primacy, 225/45yr17 is € 286,-- incl. BTW. Daar gaat in de meeste gevallen nog wel wat korting vanaf.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

ed

225/45/17 bridgestones RE050 is te koop voor 150 incl montage en balanceren in NL.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Rudi

Die HP banden kan je gerust laten repareren/plakken hoor...
Dr.Go-Fast...

viking_in_shorts

Lijkt me klontje - volgende keer als ik een lekke band krijg moet ik zorgen dat ik in nederland ben!

@rudi: volvo weigerde het te doen - misschien gewoon met de verkeerde vent gepraat?

@marc: misschien moet ik je dan vertellen dat ik ervoor ong. € 180 per band heb moeten betalen? maar - dat is inclusief montage / balanceren van 90 euro...

Rudi

Ja ,je kan beter naar een bandenboer gaan,profile etc. het zou toch te zot zijn dat je 4 nieuwe banden moet kopen omdat er  1lek is...
Dr.Go-Fast...

DerWeis

Net terug van de ardennen, De voorste twee banden waren aan de buitenkant volledig versleten (kanvas kwam erdoor) en een lekke achterband(kon natuurlijk niet gerepareerd worden!) Dus vanmorgen naar profile geweest voor 4 nieuwe banden! Ik heb gekozen voor
205/45 ZR 17 van continental sportcontact 2 inclusief extra stevige zijkanten, volgens meneer profile was dat aan te raden ivm snelle korte bochten, volgens hem was dat mede de oorzaak van de extra versleten zijkanten ??? Geen idee hoe dat kan natuurlij!!

Maar het rijdt echt super met de nieuwe bandjes!
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

Sbv

Citaat van: DerWeis op 17-08-2006 00:31:33
Net terug van de ardennen, De voorste twee banden waren aan de buitenkant volledig versleten (kanvas kwam erdoor) en een lekke achterband(kon natuurlijk niet gerepareerd worden!) Dus vanmorgen naar profile geweest voor 4 nieuwe banden! Ik heb gekozen voor
205/45 ZR 17 van continental sportcontact 2 inclusief extra stevige zijkanten, volgens meneer profile was dat aan te raden ivm snelle korte bochten, volgens hem was dat mede de oorzaak van de extra versleten zijkanten ??? Geen idee hoe dat kan natuurlij!!

Maar het rijdt echt super met de nieuwe bandjes!

Ik heb deze banden op mijn Seat liggen en moet zeggen dat ik er best wel over te spreken ben. 1e set voor was met 28000 weg, nu de 2e gaat beter.

mehn

Citaat van: Sbv op 17-08-2006 08:23:08
Ik heb deze banden op mijn Seat liggen en moet zeggen dat ik er best wel over te spreken ben. 1e set voor was met 28000 weg, nu de 2e gaat beter.

Heb je die dan binnenkort ook nodig in 17"? ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

animalT5R

Citaat van: flap op 03-08-2006 10:42:03
ben overgestapt van 15" michelin energy naar 17" pirelli zero nero en dat bevalt goed, kleeft beter en is stiller.

Op dezelfde velg  ;D ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Freulig

Is ook niet echt hetzelfde segment...
Energy's doen het asfalt harder slijten dan het rubber van de band...

Snellebaksteen

Ik heb nu net Goodyear Eagle ct5 205/55/15" eronder zitten en ik moet zeggen dat dat direct al heeel erg veel beter bevalt dan de vage poolse rommel die er hiervoor onderzat. Lekker stil en bergen grip. En vooral de rechtuit stabiliteit is enorm veel beter. Voorlopig ben ik weer helemaal blij; 4 stuks inclusief monteren, balanceren, ventielen, afvalstoffen heffing, uitlijnen en APK voor nog geen 400 euro. :)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

mehn

Ik heb Goodyear Eagle F1 gratis bij mijn velgen gekregen  ;)

Zijn wat stugger als de Uniroyals Rainsport 1 die ik had. Echte regen heb ik nog niet gehad dus dat is ff afwachten, maar op droog wegdek doen ze het even goed tot iets beter.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rayman

Ik heb weer Potenza S03 besteld...Bevalt prima en komt er weer voor op. Ik wilde de switch van achter/voor niet maken...Vind ik uitstel van executie op een FWD.
Dark Side of the Force is German