Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

S. Brouwer

De fk452 had ik niet gezien, ik had gezocht op H banden aangezien ik een 10v rijd en die voor zover ik weet over de 210km/h heen komt.

De band kost op autobandenmarkt €99,70 dus net €5 duurder dan de ze-512.

Als iemand weet waar ze eventueel goedkoper te krijgen zijn dan hoor ik dat graag.
En anders bestel ik ze over 2 maanden.

Erom leggen laat ik (gratis) doen, dus dat hoeft er niet bij berekend te worden.

VELTMAN

Zo nu zal ik het hele Volvo forum over me heen krijgen maar ik zeg het "lekker" toch. Tuurlijk de A-merken zijn goede banden. Ik heb zelf inmiddels al meer dan zo"n  50 auto's gehad en beroepsmatig ook veel met het onderwerp banden te maken .Ik zelf heb een aantal malen de 2 volgende B merken geprobeerd en uitstekend bevallen. De merken waren:

GT RADIAL (uit Australie)
HANKOOK  van onze aziatische buren.

Vooral de laatste (type VNETUS PRIME 105) zijn me altijd erg goed bevallen op 1 punt en dat is slijtage. De laatste set heb ik ongeveerd 35000 km mee gedaan en ik ben een stevige rijder zo af en toe. Banden kosten bij bandenmarkt in de maat 205/55/16 ongeveer 340 voor een setje (effe bij een vriendje laten monteren) Verder zijn Toyo en Bridstone zeker ook niet slecht. Mocht je toevallig nog winterbanden nodig hebben ik heb nog PIRELLI Snow sport 205/55/16.  VEEL SUCCES met je keuze en jongens kom maar met jullie kritiek (of niet)

Overigens weet iemand in gewoon nederlands hoe je een foto plaats Wil me graag introduceren met me nieuwe aanwinst maar ik heb van 1 ding geen verstand (oke 2 dan) en ik snap de beschrijving op het forum niet

M a r c

Toyo vind ik niet geweldig...  wél als ze nieuw zijn maar niet meer na de eerste 10000 km, dan is de tweede laag rubber zo hard als steen.... wég tractie en comfort.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 18-01-2007 15:02:16
Toyo vind ik niet geweldig... wél als ze nieuw zijn maar niet meer na de eerste 10000 km, dan is de tweede laag rubber zo hard als steen.... wég tractie en comfort.

mee eens

Nieuw zijn het goede banden, maar vanaf een mm of 4 profiel zijn ze erg slecht, vooral in de regen :o

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Ook leuk zomer "gum" bandje....


Jeroentjuh

Iemand al ervaringen met de Yokohama Advan Neova AD07? Schijnt ook een hele goede band te zijn.....


caroden

#711
Citaat van: Eugene op 28-08-2006 09:25:12
All season band....

Leuke compromis, maar in de praktijk: Klote in de zomer, klote in de winter ;)



In Auto Review nr. 1-2007 staat een vergelijk tussen zomer-, winter- en all seasonbanden. Ze testen o.a. de Goodyear Eagle Vector 2+. Dit is een all season band en in de test gaat het om de maat 205/55 R16H. De greep uit de conclusie:

"Zijn allround-kwaliteiten overtuigen. Vierseizoenenbanden zijn beter dan hun reputatie doet vermoeden. Althans dat geldt voor de geteste Goodyear Eagle Vector 2+. Zijn sterke punt is dat hij het bij sneeuw, op nat en droog wegdek goed doet. In de afzonderlijke beoordelingen kan hij het nooit winnen van de zomer- en de winterband maar de allrounder raakt nooit ver achterop en weet als totaalplaatje te overtuigen. Zeker als je de bergen niet opzoekt en geen al te sportieve rijstijl hebt, heb je aan de vierseizoenenband een goed alternatief voor het wisselen tussen zomer- en winterbanden.


Ik denk dat wij deze band eens gaan proberen op onze Mondeo TDCI. Bovenstaande conclusie rept over 'niet al te sportieve rijstijl', dus op mijn T-5 is het misschien een mindere keuze maar de Mondeo wordt meer door min vrouw bereden en zij rijdt vrij rustig. :eusa_dance:

Ricardo

Citaat van: Jeroentjuh op 21-01-2007 17:05:09
Iemand al ervaringen met de Yokohama Advan Neova AD07? Schijnt ook een hele goede band te zijn.....



Ervaring nee, maar ik vind het wel een hele mooie band. Heb al verschillende Yokohama's gehad altijd zeer tevreden over geweest. Wat ik de laatste tijd niet meer kan zeggen van de banden die ik heb zien passeren.

Eugene

Die AD07 zijn extreem goed op het droge. Als het nat is zijn ze iets minder dan de gemiddelde "high performance" band.

If it's not blown, it sucks...

Lindert Bogers


RRRRR_Ramon

Citaat van: thedoctor op 26-03-2007 17:51:47
Falken FK 452  ;)

Ik zie die Falken banden steeds vaker als matig uit de tests komen. Vooral op nat wegdek presteren ze onder de maat en ook de slijtvastheid laat te wensen over.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

V70geRwin

Bridgestone Potenza RE 050 A 205/45 R17 88W XL BSW, Z

Gaan er hopelijk morgen (4maal) onder, winterbanden kunnen nu echt de kast in  ;D
(ivm vakantie lagen die er nog om, net van het weekend terug)

gr,
Gerwin

Ricardo

Ik kan aan Goodyear F1 komen in de maat 205/45/17 wel zonder e keurmerk. Prijs :100 euro per band. Zou dezelfde band zijn als die met e keurmerk. De vraag: zijn dit goede banden? Heeft hier iemand ervaring mee. Ik kan eventueel meerdere bestellen dus als er nog geïnteresseerden zijn...
ps komt gewoon van de bandencentrale, en ik heb hier geen profijt aan. Misschien dat de prijs nog naar beneden kan als ik meerdere koop.

HeZz

Zou ik ook zeggen als ik die banden probeerde te verkopen, dat ze het zelfde zijn als e keur.
Maar hoe weet je dat ooit zeker?
Klinkt als een leuke verkooptruc.....maar als jij ze nou probeert :D:D:D
Looking 4 a V70N

Ricardo

Ik begin al te twijfelen, mijn garagist vertelt me net dat je daar nooit mee door de keuring raakt. En dat je bij een accident de pineut kunt zijn. Ik denk dat ik nog eens ga terugbellen naar de bandenboer.