Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Misha op 08-05-2007 18:16:21
Citaat van: @®- op 08-05-2007 14:03:56.........en niet zoveel herrie maken, als de Michelin Premacy's die ik hiervoor had...

Primacy's die herrie maken ? Had je ze er nieuw op of gebruikt dan... Zijn zo ongeveer de meest stille banden die er zijn. ik ken...


Ben qua geluidsproductie inderdaad ook tevredener over m'n Primacy's onder de 850 dan over Pirelli P7. Die laatste zijn wel beter qua sturen maar maken wel duidelijk meer kabaal.

@ Tb: aha... vaag. Maar F1 wil niet meteen zeggen serie 1 of wel?

Eugene

Denk dat TB GS-D1 2 of 3 bedoelt. Ze heten allemaal Eagle F1 namelijk

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 08-05-2007 18:30:53
Denk dat TB GS-D1 2 of 3 bedoelt. Ze heten allemaal Eagle F1 namelijk

psies
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Eugene op 08-05-2007 18:30:53
Denk dat TB GS-D1 2 of 3 bedoelt. Ze heten allemaal Eagle F1 namelijk

Dan ga ik nu kijken wat er op staat.

Turbobiker

O ja, de Falkens zijn maar matig in de regen... :-\ Rechtuit en met remmen is het goed, maar bochten...
De Tussenpaus

Taranis

'Made in Slovenia', maar de code waar Eugene het over heeft kan ik nergens terugvinden...

@ Turbobiker: is dat niet omdat het nu gewoon glad is door de rubber resten van de afgelopen weken? Vloog met de P7's gister ook bijna de bocht uit terwijl ik normaal juist super te spreken ben over de grip van die dingen...

Johann

Citaat van: Taranis op 08-05-2007 18:42:48@ Turbobiker: is dat niet omdat het nu gewoon glad is door de rubber resten van de afgelopen weken?

Ja. Soms zie je het "schuim" gewoon op de weg liggen.

M a r c

Da's het "schuim der natie"  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann


Turbobiker

Citaat van: Taranis op 08-05-2007 18:42:48
@ Turbobiker: is dat niet omdat het nu gewoon glad is door de rubber resten van de afgelopen weken? Vloog met de P7's gister ook bijna de bocht uit terwijl ik normaal juist super te spreken ben over de grip van die dingen...

Zou kunnen, maar dat Corsaatje met 13" ging even hard door de bocht en monsteR© begon al te glijden... En met remmen iets verder op dezelfde weg hadden de Flakens wel zeer goed grip (bewust even geprobeerd) en ook rechtdoor in de regen voelden ze zeer stabiel aan. De Kumho's waren rechtdoor en vooral in de bochten zeer goed, bleven ook nog goed gevoel geven bij natte bochten. Alleen bij remmen waren de Kumho's in het nat duidelijk minder.
De Tussenpaus

Johann

Meeste rubber blijft liggen op rem punten en bochten, op rechte stukken heb je er bijna geen last van dus als je daar een remtest of grip test doet voelt het wel goed, tot je weer op een rempunt zit waar iedereen altijd in de ankers gaat...


Turbobiker

Citaat van: Johann op 08-05-2007 18:56:38
Meeste rubber blijft liggen op rem punten en bochten, op rechte stukken heb je er bijna geen last van dus als je daar een remtest of grip test doet voelt het wel goed, tot je weer op een rempunt zit waar iedereen altijd in de ankers gaat...



Was voor een stoplicht...
De Tussenpaus

Emiel

Citaat van: Basbb op 08-05-2007 18:12:56
Citaat van: Eugene op 08-05-2007 14:17:14
Er hangt al ~850 kilo op de vooras van een 850/s70 onbeladen. Als je erin zit komt daar nog wel wat bij. Je zit dan al bijna aan die 500 kilo per band. Dan hebben we het nog niet over de krachten die erop komen wanneer je remt.

Volgens mij zijn die extra krachten toch echt mee berekend. Gaat het echt om max gewicht per band wanneer je auto stilstaat.

Pcies, ik let ook niet op Loadindexen, heb nu 83 ofzo, en als er wat fout mee zou zijn waren ze allang geploft. Zeker op de Ring, waar ik eerst krijg te horen dat het gevaarlijk is met zulke banden , en later complimenten krijg over de banden, dat ze het zo geweldig deden.... ::)

Dussss

thuur

Citaat van: Johann op 08-05-2007 18:46:10

Ja. Soms zie je het "schuim" gewoon op de weg liggen.

De Belgen noemen het gewoon "mayonaise" ;D


Gr ;)

SvenB

Heb er nog eens even over nagedacht en wil toch niet besparen op banden. Ondanks de goede referenties van sommigen over Kumho / Falken ga ik toch voor een (mij) bekender merk. Misschien totale onzin, maar een bekender merk geeft mij toch wat meer vertrouwen en als je zo af en toe eens de 250 aantikt dan wil je dat wel graag hebben.

Maargoed, zal waarschijnlijk voor de Bridgestone 205/45R17 88W Potenza RE 050 A AZ XL gaan. Deze heb ik voor 124,56 gezien bij www.novarota.nl en lees hier zeer goede recensies over op internet.

Omdat de michelin's achter nog zo goed als nieuw zijn en ik eerst wel even weer flauw ben van het geld uitgeven aan de volvo zit ik er toch aan te denken de michelins eerst maar te laten zitten. Nu heb ik daar nog wel een vraag bij:

Kan het kwaad om voorop 205/45/17 te hebben en achterop 215/40/17 ??

gr, Sven.