Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

stap

Even leuk om te melden. Mijn set michelin energy 195/55 zit er momenteel 97.000 d/km op!! Ik ben een beheerste rijder... :angel:

Af en toe heb ik ze gewisseld ivm het cuppen wat ik bij de vorige michelins had. Bij het monteren van dit set heb ik de auto goed uit laten lijnen, wat zich dus prima terugbetaald.

Overigens houd het profiel momenteel niet over (zelfs nog geen apk adviespunt!), dus ik ga mij een nieuw setje aanschaffen. Ik weet voor 95% zeker dat dat het weer michelins worden, maar ik ga nog eens goed op het forum spitten of er een acceptabel alternatief voorhanden is.

JorritV70

Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2007 13:05:38
Citaat van: BenC70ES op 02-09-2007 12:57:18
205/45/17 is de orginele 17" Volvo maat voor de 850 en S/V70, een 215/45/17 is iets groter in omtrek.
De reden is dat ze couranter zijn en de prijs meestal ook lager is.
En 215/45R17 is in combinatie met een band met velgrandbeschermer heel erg praktisch in het dagelijks gebruik. 215/40R17 kan natuurlijk ook nog.

Ik heb er Goodyear Eagle F1 GS-D3 op liggen in de maat 215/45ZR17 87W
89,50 per stuk  :eusa_whistle:

Dat is ook wel te merken ook, deze liggen ook op mijn Titans en ik heb er nu al 20.000 Km mee gereden toen ik de auto kocht lagen ze er tussen de 10 en 15.000 op was mij vertelt en als ik de slijtage zo zie geloof ik dat ook wel. mijn volgende worden echt weer Michelins! Want ben niet vanplan ieder 40.000 nieuwe banden er op te gooien. Hiervoor altijd met Michelin Energie gereden plobleemloos 80.000 km. Bij Akto (in Apeldoorn) 93,- per band incl.monterne en balanceren.

Groet Jorrit

Marc O.

Afspraak gemaakt om morgen 2 nieuwe Michelin Primacy's te laten monteren, maatje 205/55-16.

Prijs inclusief balanceren, monteren, BTW, ventieldopje etc: €119 per stuk.
Vierpunts uitlijnen: €49

Achterbanden worden naar voor verplaatst, dus het verse rubber komt onder de achterkant. Ben benieuwd hoelang de oude banden het nog uithouden aan de voorzijde. Ik verwacht nog zo'n 20.000km. Zijn nu 60.000km oud (ook Primacy's).

Adres: Rentmeester Autobanden in Tilburg (ook importeur van Maloya banden).
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

#873
Citaat van: JorritV70 op 05-09-2007 19:32:13
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2007 13:05:38
Citaat van: BenC70ES op 02-09-2007 12:57:18
205/45/17 is de orginele 17" Volvo maat voor de 850 en S/V70, een 215/45/17 is iets groter in omtrek.
De reden is dat ze couranter zijn en de prijs meestal ook lager is.
En 215/45R17 is in combinatie met een band met velgrandbeschermer heel erg praktisch in het dagelijks gebruik. 215/40R17 kan natuurlijk ook nog.

Ik heb er Goodyear Eagle F1 GS-D3 op liggen in de maat 215/45ZR17 87W
89,50 per stuk  :eusa_whistle:

Dat is ook wel te merken ook, deze liggen ook op mijn Titans en ik heb er nu al 20.000 Km mee gereden toen ik de auto kocht lagen ze er tussen de 10 en 15.000 op was mij vertelt en als ik de slijtage zo zie geloof ik dat ook wel. mijn volgende worden echt weer Michelins! Want ben niet vanplan ieder 40.000 nieuwe banden er op te gooien. Hiervoor altijd met Michelin Energie gereden plobleemloos 80.000 km. Bij Akto (in Apeldoorn) 93,- per band incl.monterne en balanceren.
Heej, de vorige keer was het nog 225/45R17 (wat te breed is op een titan).
In plaats van 25.000 in je vorige posts zijn het er ineens 35.000.
Welke bandenspanning heb je ? Loadindex ? Uitgelijnd ? Rijgedrag ? Belading ?  :eusa_think:
Een banden merk + serie naam + vermoedelijke kilometerstand is veel te vaag om inhoudelijk iets te kunnen zeggen. Da's meer kroegpraat. ::)

-edit- Jou banden hebben een DOT code 1202, dat wil zeggen dat ze 12e week 2002 geproduceerd zijn. Knap oud dus... Hoe zijn ze opgeslagen geweest ?

JorritV70

Citaat van: -D©©©L- op 28-09-2007 16:32:50
Citaat van: JorritV70 op 05-09-2007 19:32:13
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2007 13:05:38
Citaat van: BenC70ES op 02-09-2007 12:57:18
205/45/17 is de orginele 17" Volvo maat voor de 850 en S/V70, een 215/45/17 is iets groter in omtrek.
De reden is dat ze couranter zijn en de prijs meestal ook lager is.
En 215/45R17 is in combinatie met een band met velgrandbeschermer heel erg praktisch in het dagelijks gebruik. 215/40R17 kan natuurlijk ook nog.

Ik heb er Goodyear Eagle F1 GS-D3 op liggen in de maat 215/45ZR17 87W
89,50 per stuk  :eusa_whistle:

Dat is ook wel te merken ook, deze liggen ook op mijn Titans en ik heb er nu al 20.000 Km mee gereden toen ik de auto kocht lagen ze er tussen de 10 en 15.000 op was mij vertelt en als ik de slijtage zo zie geloof ik dat ook wel. mijn volgende worden echt weer Michelins! Want ben niet vanplan ieder 40.000 nieuwe banden er op te gooien. Hiervoor altijd met Michelin Energie gereden plobleemloos 80.000 km. Bij Akto (in Apeldoorn) 93,- per band incl.monterne en balanceren.
Heej, de vorige keer was het nog 225/45R17 (wat te breed is op een titan).
In plaats van 25.000 in je vorige posts zijn het er ineens 35.000.
Welke bandenspanning heb je ? Loadindex ? Uitgelijnd ? Rijgedrag ? Belading ?  :eusa_think:
Een banden merk + serie naam + vermoedelijke kilometerstand is veel te vaag om inhoudelijk iets te kunnen zeggen. Da's meer kroegpraat. ::)

-edit- Jou banden hebben een DOT code 1202, dat wil zeggen dat ze 12e week 2002 geproduceerd zijn. Knap oud dus... Hoe zijn ze opgeslagen geweest ?

okee moest idd ongeveer 30.000 (goed gelezen :-[) zijn zit ondertussen op de 35.000 met de banden en het is eigenlijk niet meer verantwoord in dit sezoen (zit bijna op de markers, en met dit profiel heb je dan niet veel afwatering meer). I rij is een standaard 2,5 tdi (140 pk) automaat met 400.000 op de teller, naar mijn idee ben ik een redelijk rustiger rijder  :angel:(in de bochten en met het optrekken) en zeker geen banden vreter, anders zal ik met de zelfde rijstijl met de michelins ook geen 80.000 redden naar mijn idee.

groet Jorrit

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 28-09-2007 14:36:31
Afspraak gemaakt om morgen 2 nieuwe Michelin Primacy's te laten monteren, maatje 205/55-16.

Prijs inclusief balanceren, monteren, BTW, ventieldopje etc: €119 per stuk.
Vierpunts uitlijnen: €49

Achterbanden worden naar voor verplaatst, dus het verse rubber komt onder de achterkant. Ben benieuwd hoelang de oude banden het nog uithouden aan de voorzijde. Ik verwacht nog zo'n 20.000km. Zijn nu 60.000km oud (ook Primacy's).

Adres: Rentmeester Autobanden in Tilburg (ook importeur van Maloya banden).

Achterbanden vielen eigenlijk nog heel erg mee qua profiel; ik schat dat ze ongeveer op 50% zitten. Zijn nu dus naar voren verplaatst. Dinsdag even terug om de boel rondom te laten uitlijnen. Ik verwacht dat ze dan nog een 30.000km mee zouden moeten kunnen gaan. Dan hebben ze het dus 90.000km volgehouden. Voorwaar niet slecht en wat mij betreft het bewijs dat investeren in een kwalitatief goede band uit financieel oogpunt waarschijnlijk verstandiger is dan het kopen van een goedkope band.
...The Nile isn't just a river in Africa...

850blues

#876
Beetje op bandenmarkt zitten snuffelen, aangezien de voorbandjes vervangen moeten worden.

Kom ik de Dunlop SP Sport Fast Response (195/60 R15 88H)  tegen. Iemand (al) met dit type bekend?

Update 1: Zitten er onder. Eerste ervaring na 40 km, lekker stil en stuurt soepel. De Energy's die er onder
                zaten hebben bijna 52 dkm gedaan en zijn van 7 -> 2 mm gegaan. 'k Moet nog afwachten of de
                Dunlops die afstand ook gaan redden.

                Waar  : Theo Willems (First Stop) te Katwijk (Cuijk). Brabantse gemoedelijkheid, alleen een klein
                             minpuntje, de momentsleutel wordt niet gebruikt.
                Kosten: 80,- per band (all in), da's scherper dan op de genoemde bandensite ;) Oh ja,
                             gewoon E-keur en dot 2907.
                             Bridgestone Turanza ER300 in deze maat is daar (op vertoon van de ANWB-pas) 79,- all
                             in p.st. (mits per 2).

Update 2: Dunlops zitten er nu (2 jan 08) zo'n 4 dkm onder. T.o.v. de Energy's
              + : grip, zowel in bochten, bij het remmen als onder natte omstandigheden
               - : comfort (bandenspanning moet op 2.6 a 2.7 (bij de Michelins was dat                
                    2.3 a 2.4)) (over slijtage kan ik nog niets zeggen)
Update 3: Dunlops nu (23 okt 08) zo'n 21 dkm in gebruik. Ze bevallen nog steeds
               goed. Vorige week laten balanceren en volgens de bandenboer zijn ze
               mooi egaal afgesleten en hebben nog 5 mm profiel.
Update 4: 11 sept 09 - zitten er nu 30 dkm onder. Profiel zo tussen 3.5 en 4 mm, bevallen nog steeds goed.
               Wel 3 mnd  terug nog een keertje moeten laten balanceren vanwege trilling in het stuur (opgelost).
Update 5: 3 sept 10 - na 41 dkm waren de voor banden aan vervanging toe. Deze Dunlop banden bevallen
                 mij wel, daarom een nieuw setje laten monteren (achter heb ik ze ook al).
Update 6: 1 dec '15 - voorbanden na 28 dkm en 5 jr vervangen door de opvolger van dit type,
                Sport Bluresponse. Op zich hadden ze nog wel even meegekund - geen gripverlies gemerkt - maar
                het buitenste profiel van de rechterband was foetsie (iets van veel rotondes in mijn nieuwe
                woonplaats en vlot nemen...)     
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

-D©©©L-

Citaat van: JorritV70 op 30-09-2007 07:09:12
Citaat van: -D©©©L- op 28-09-2007 16:32:50
Citaat van: JorritV70 op 05-09-2007 19:32:13
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2007 13:05:38
Citaat van: BenC70ES op 02-09-2007 12:57:18
205/45/17 is de orginele 17" Volvo maat voor de 850 en S/V70, een 215/45/17 is iets groter in omtrek.
De reden is dat ze couranter zijn en de prijs meestal ook lager is.
En 215/45R17 is in combinatie met een band met velgrandbeschermer heel erg praktisch in het dagelijks gebruik. 215/40R17 kan natuurlijk ook nog.

Ik heb er Goodyear Eagle F1 GS-D3 op liggen in de maat 215/45ZR17 87W
89,50 per stuk  :eusa_whistle:

Dat is ook wel te merken ook, deze liggen ook op mijn Titans en ik heb er nu al 20.000 Km mee gereden toen ik de auto kocht lagen ze er tussen de 10 en 15.000 op was mij vertelt en als ik de slijtage zo zie geloof ik dat ook wel. mijn volgende worden echt weer Michelins! Want ben niet vanplan ieder 40.000 nieuwe banden er op te gooien. Hiervoor altijd met Michelin Energie gereden plobleemloos 80.000 km. Bij Akto (in Apeldoorn) 93,- per band incl.monterne en balanceren.
Heej, de vorige keer was het nog 225/45R17 (wat te breed is op een titan).
In plaats van 25.000 in je vorige posts zijn het er ineens 35.000.
Welke bandenspanning heb je ? Loadindex ? Uitgelijnd ? Rijgedrag ? Belading ?  :eusa_think:
Een banden merk + serie naam + vermoedelijke kilometerstand is veel te vaag om inhoudelijk iets te kunnen zeggen. Da's meer kroegpraat. ::)

-edit- Jou banden hebben een DOT code 1202, dat wil zeggen dat ze 12e week 2002 geproduceerd zijn. Knap oud dus... Hoe zijn ze opgeslagen geweest ?

okee moest idd ongeveer 30.000 (goed gelezen :-[) zijn zit ondertussen op de 35.000 met de banden en het is eigenlijk niet meer verantwoord in dit sezoen (zit bijna op de markers, en met dit profiel heb je dan niet veel afwatering meer). I rij is een standaard 2,5 tdi (140 pk) automaat met 400.000 op de teller, naar mijn idee ben ik een redelijk rustiger rijder  :angel:(in de bochten en met het optrekken) en zeker geen banden vreter, anders zal ik met de zelfde rijstijl met de michelins ook geen 80.000 redden naar mijn idee.

groet Jorrit

Mocht je toch weer voor een 215 of 225 band gaan; probeer eens 2,7 bar aan de voorkant en 2,5 aan de achterkant i.p.v. 2,4 rondom.

Quota

Heb zojuist twee bandjes in ontvangst genomen (195/60/15H), kosten 180 euro (michelin energy) en die worden er straks voor 9 euro per stuk omheen gelegd....;)

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 22-10-2007 22:20:04
Citaat van: JorritV70 op 30-09-2007 07:09:12
Citaat van: -D©©©L- op 28-09-2007 16:32:50
Citaat van: JorritV70 op 05-09-2007 19:32:13
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2007 13:05:38
Citaat van: BenC70ES op 02-09-2007 12:57:18
205/45/17 is de orginele 17" Volvo maat voor de 850 en S/V70, een 215/45/17 is iets groter in omtrek.
De reden is dat ze couranter zijn en de prijs meestal ook lager is.
En 215/45R17 is in combinatie met een band met velgrandbeschermer heel erg praktisch in het dagelijks gebruik. 215/40R17 kan natuurlijk ook nog.

Ik heb er Goodyear Eagle F1 GS-D3 op liggen in de maat 215/45ZR17 87W
89,50 per stuk  :eusa_whistle:

Dat is ook wel te merken ook, deze liggen ook op mijn Titans en ik heb er nu al 20.000 Km mee gereden toen ik de auto kocht lagen ze er tussen de 10 en 15.000 op was mij vertelt en als ik de slijtage zo zie geloof ik dat ook wel. mijn volgende worden echt weer Michelins! Want ben niet vanplan ieder 40.000 nieuwe banden er op te gooien. Hiervoor altijd met Michelin Energie gereden plobleemloos 80.000 km. Bij Akto (in Apeldoorn) 93,- per band incl.monterne en balanceren.
Heej, de vorige keer was het nog 225/45R17 (wat te breed is op een titan).
In plaats van 25.000 in je vorige posts zijn het er ineens 35.000.
Welke bandenspanning heb je ? Loadindex ? Uitgelijnd ? Rijgedrag ? Belading ?  :eusa_think:
Een banden merk + serie naam + vermoedelijke kilometerstand is veel te vaag om inhoudelijk iets te kunnen zeggen. Da's meer kroegpraat. ::)

-edit- Jou banden hebben een DOT code 1202, dat wil zeggen dat ze 12e week 2002 geproduceerd zijn. Knap oud dus... Hoe zijn ze opgeslagen geweest ?

okee moest idd ongeveer 30.000 (goed gelezen :-[) zijn zit ondertussen op de 35.000 met de banden en het is eigenlijk niet meer verantwoord in dit sezoen (zit bijna op de markers, en met dit profiel heb je dan niet veel afwatering meer). I rij is een standaard 2,5 tdi (140 pk) automaat met 400.000 op de teller, naar mijn idee ben ik een redelijk rustiger rijder  :angel:(in de bochten en met het optrekken) en zeker geen banden vreter, anders zal ik met de zelfde rijstijl met de michelins ook geen 80.000 redden naar mijn idee.

groet Jorrit

Mocht je toch weer voor een 215 of 225 band gaan; probeer eens 2,7 bar aan de voorkant en 2,5 aan de achterkant i.p.v. 2,4 rondom.

toen ik zei 2,7 bar op de achterbanden bij het verwisselen van de achterbanden, werd ik uitgelachen....echter met 2.2 of 2,4 bar is een V70 op 215/45 banden een dweilend schip.....Het was mijn eigen risico. werd er bijgezegd...

Frans 50

#880
Heren, dames,
Ik heb momenteel 4* P6000 op de 850 estate maar moet voor de APK voor twee nieuwe slofjes leggen.
205 * 50 * 16" Columba velgen... wie kan mij een advies geven... weer de P6000 of voor een wat goedkopere band gaan.
Ik rij niet meer dan 15.000 pj en kom niet boven de 180km/u uit..

Groeten,

Frans......

PS.
Iemand ervaring met deze jongens...?

http://www.bandendeal.nl/modules/product/product.php?b=205&h=50&d=16&tn=PIRELLI&aktie=show&category=banden&search.x=19&search.y=10
komen aan huis monteren en daar zijn de P6000 nog redelijk betaalbaar 137 Euro p/s incl montage.. en BTW.



Misha

Eigenlijk kan niemand je advies geven, tenzij je wat concreter bent over wat je wil.

Goedkoop kan altijd.
Maar wil je ook grip ?
Moet het stil zijn ?
Moet het trillingsvrij zijn ?
Boeit het helemaal niet ?

Da's best lastige afweging, kunnen we  niet zonder meer maken voor je.

En dan laat ik LoadIndex, Snelheidscodering  enzovoort achterwege..


Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Frans 50

Citaat van: Misha op 02-11-2007 17:20:20
Eigenlijk kan niemand je advies geven, tenzij je wat concreter bent over wat je wil.

Goedkoop kan altijd.
Maar wil je ook grip ?
Moet het stil zijn ?
Moet het trillingsvrij zijn ?
Boeit het helemaal niet ?

Da's best lastige afweging, kunnen we  niet zonder meer maken voor je.

En dan laat ik LoadIndex, Snelheidscodering  enzovoort achterwege..




Ik weet dat het een open vraag is ... op zich ben ik met de P6000 wel tevreden.. gezien het feit dat ik ze ook nog op de achterkant heb zitten zou het voor de hand liggen om dan ook deze weer voor te monteren.. Ik heb er eigenlijk weinig ervaring mee.
Wel dat ik in het verleden (volvo440) ooit eens banden (Pirelli) bij Kwik fit gekocht heb... nu dat was een drama.. tot dat ik ergens van die zweedse banden kocht. De Pirelli's bleven trillen hebben ze bij de Kwik Fit nooit goed gekregen...

Bedankt voor de reactie.

Frans

Frans 50

#883
Ik heb na lang speurwerk vorige week mijn besluit genomen,
Een lokale bandencentrum bleek gewoon het voordeligst.
Er komen weer P6000 op 125 Euro incl montage  :P
Verder (ik rij nu met een tijdelijke setje) worden de Columba's opgeknapt, glasstralen en spuiten 50 Euro per velg. Zal ze morgen of dinsdag weer op de auto hebben... ben benieuwd.

Groeten,,


Frans

Jeroentjuh

Ik heb 2 nieuwe banden nodig in de maat 225/35ZR18Y. Ik wou eigenlijk gaan voor de GoodYear Eagle F1 GS-D3 gaan, omdat deze er nu ook op liggen, maar deze zijn niet meer leverbaar op dit moment.

Nu zat ik zelf te denken aan;

Michelin Pilot Sport PS2
Pirelli P Zero Nero
GoodYear Eagle F1 Asymmetric

Iemand ervaring met deze banden in een grote maat?