Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

delarue

Vond zelf destijds een setje Michelin PS erg gortig qua slijtage. Rij-eigenschappen waren overigens wel helemaal prima.
Met de Good Year Eagle F1 nog geen ervaring onder de 850, maar onder mijn kleinere Fiat waren ze super.

Rijd nu op Falken Azenis FK510. Moet zeggen dat die banden me zeer goed bevallen, ook bij een wat sportievere rijstijl.
Veel slijtvaster dan bijvoorbeeld de Michelins en ondertussen stug genoeg in de wangen voor het wat fanatiekere bochtenwerk.
Daarnaast niet lawaaiig qua afrolgeluid en voldoende comfortabel.
Enige minpuntje is wat mij betreft dat de velgbeschermingsrand wat dikker had mogen zijn.

Oh ja: bandenmaat is de gebruikelijke 215/45/17.
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

Thijssie!

Heb de F1's er nu dik 14 maanden onder liggen. Na ca. 50.000km meer dan voldoende profiel over. Moet wel zeggen dat mij traject veelal uit snelwegkilometers bestaat, band heeft dus redelijk weinig te lijden. Erg prettige band, voldoende grip en stil. Zou ze zo weer kiezen...

Piet

Citaat van: Timo op 04-04-2020 00:14:46
Heb een paar zomers met Pirelli P Zero Nero GT gereden.. naar mijn zin te weinig grip en slijten ook heel hard (voor 2mm over, achter 6 a 7)

Heb jij al met beide gereden Piet? (zelfde maat en 850 t5)?


Alvast bedankt


Yep.. F1's en nu al een poos de supersports 17" en 850R

Piet

#1893
Citaat van: Thijssie! op 04-04-2020 09:37:29
Heb de F1's er nu dik 14 maanden onder liggen. Na ca. 50.000km meer dan voldoende profiel over. Moet wel zeggen dat mij traject veelal uit snelwegkilometers bestaat, band heeft dus redelijk weinig te lijden. Erg prettige band, voldoende grip en stil. Zou ze zo weer kiezen...

Mja bij keurig netjes cruisen en niet al te veel WOT zullen ze het wel een poosje uithouden.
Rijden verder ook wel prima, zeer zeker.

Timo

Nice

Ga 2 Eagle F1's bestellen voor op de vooras dan.
Zal mijn bevindingen posten als ik het niet vergeet.
Thx
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Vulk

Citaat van: Timo op 04-04-2020 17:08:52
Nice

Ga 2 Eagle F1's bestellen voor op de vooras dan.
Zal mijn bevindingen posten als ik het niet vergeet.
Thx

En? Wat zijn de bevindingen?

Timo

De Goodyears bevallen mij beter dan de Pirellis.
Zien er mooi uit, extra rim protector rand wat altijd handig is.
Ook weinig rolgeluid.

Heb nog geen PS4 geprobeerd op 850 maar zou de Goodyears zeker aanbevelen.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

RemkoT5

IK ga eens kijken voor een goede aanbieding voor de F1´s , heb er al een en ander over gelezen en hier dus ook positieve geluiden. op dit moment heb ik al een paar zomerseizoenen Uniroyal rainsport 3 215/40/17 eronder en die bevallen mij ook nog erg goed.

Jan_D.

Ervaring van lang geleden met de R; ik vond de Bridgestone Potenza beter dan de Pirelli's. (2 of 3 sets gehad van elk merk)
Op de V70 N nu tweede set Goodyear, vind ik prettiger -meer grip- dan de Michelin PS die ik eerder had.

HenkBerk

Net de set Volans laten spuiten, nu komt de banden keuze.
Ik heb het oog laten vallen op Michelin PS4 banden, lees ook hier op het forum positieve berichten.

Volvo stond nu op 215/45 Sava banden.
In combinatie met beetje verlaging met de BC-Racing set toch wel wat contact met de band in de wielkast.  :P

Iemand ervaring met beetje verlagen en banden (PS4) 215/45? tips/tricks?

Onder voorbehoud van spel-en typefouten, dyslektisch.

Timo

Ik zou gewoon 205/45 monteren.. zoals het moet eigenlijk :eusa_think:
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

V70geRwin

Citaat van: Timo op 16-09-2020 18:09:42
Ik zou gewoon 205/45 monteren.. zoals het moet eigenlijk :eusa_think:

Ja en als het 215 moet zijn dan 40 hoogte maar origineel voor volan is idd 205/45.

Chris

#1902
Citaat van: HenkBerk op 16-09-2020 18:01:29
Net de set Volans laten spuiten, nu komt de banden keuze.
Ik heb het oog laten vallen op Michelin PS4 banden, lees ook hier op het forum positieve berichten.

Volvo stond nu op 215/45 Sava banden.
In combinatie met beetje verlaging met de BC-Racing set toch wel wat contact met de band in de wielkast.  :P

Iemand ervaring met beetje verlagen en banden (PS4) 215/45? tips/tricks?



Zoals al gezegd: gewoon de "voorgeschreven" maat nemen.

Ik heb PS4 op de R (205/45), die is ook verlaagd. Ik moet nog eens kijken of dat eigenlijk aanloopt, heb deze R nog niet zo heel lang ;D. Heb het idee van niet. Sowieso pas ik altijd een beetje op met maximale stuuruitslag. Mijn vorige R was niet verlaagd maar had te hoge banden. Daar was de hele wielkuip doorgesleten en daaronder inmiddels kaal plaatwerk. Dat is me bij mijn huidige R nog niet opgevallen. Zal dit weekend eens kijken.

Over het gedrag van de banden meer dan goed te spreken. Ben ooit na wat banden geprobeerd te hebben uitgekomen op de PS3 bij mijn V70N. Beviel zo goed dat ik op de V60 voor de PS4S (19") ben gegaan. Ook die bevallen enorm goed. Dus heb ook maar een setje PS4 op mijn opgeknapte Comets laten zetten. Kan op de hobby auto toch een tijdje ermee vooruit. Het blijft een zwabber zo'n estate, maar de banden plakken behoorlijk dus kan best lekker de bochten om 8).

de Boeing

Mijn R (dus sportonderstel) staat op Goodyear Eagles in de maat 215/45. Fijne band en lopen niet aan. Loadindex nu 87V en dat bevalt me beter dan de 91 extra load, en wat is het nog allemaal, van voorheen. De bandwang is daardoor wat minder stug/zwaar waardoor ik het veel comfortabeler vind rijden (jaja, wellicht tikkie minder sportief, maar we zijn hier geen 16 meer hé  :eusa_whistle: ;D)

HenkBerk

Citaat van: HenkBerk op 16-09-2020 18:01:29
Net de set Volans laten spuiten, nu komt de banden keuze.
Ik heb het oog laten vallen op Michelin PS4 banden, lees ook hier op het forum positieve berichten.

Volvo stond nu op 215/45 Sava banden.
In combinatie met beetje verlaging met de BC-Racing set toch wel wat contact met de band in de wielkast.  :P

Iemand ervaring met beetje verlagen en banden (PS4) 215/45? tips/tricks?

Zitten trouwens ook nog 10mm spoorverbreders op, ivm big brake kit..  :P

205/45 voorgeschreven maat dus.
Waarom kiezen dan toch veel mensen voor 215/45?

Gevoelsmatig zou ik ook zeggen brede band is beter voor wegligging en krachten overbrengen. (?)  ???
Onder voorbehoud van spel-en typefouten, dyslektisch.