Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

discovery

Zowel 215/45r17 als 205/45r17 wordt door Volvo voorgeschreven, zie https://accessories.volvocars.com/LegacyCatalog/Pdf/X70_sportstyling_FR_GB_NL_DE.pdf. Ik zou altijd 215 nemen, net wat bredere band is erg fijn met schadevrij houden van de velgen.

volvobug

Citaat van: HenkBerk op 17-09-2020 14:04:45
Zitten trouwens ook nog 10mm spoorverbreders op, ivm big brake kit..  :P

205/45 voorgeschreven maat dus.
Waarom kiezen dan toch veel mensen voor 215/45?

Gevoelsmatig zou ik ook zeggen brede band is beter voor wegligging en krachten overbrengen. (?)  ???

Voor de 'looks'.

Bredere band bij gelijkblijvend gewicht is minder druk per cm2, dus niet per definitie beter voor wegligging en krachten overbrengen.

Citaat van: discovery op 17-09-2020 15:27:49
Zowel 215/45r17 als 205/45r17 wordt door Volvo voorgeschreven, zie https://accessories.volvocars.com/LegacyCatalog/Pdf/X70_sportstyling_FR_GB_NL_DE.pdf. Ik zou altijd 215 nemen, net wat bredere band is erg fijn met schadevrij houden van de velgen.

215 voor de Volans wordt aanbevolen voor een AWD. Die is zwaarder, dus dan zal ook wel meespelen dat er eenzelfde druk per cm2 blijft t.o.v. de non-AWD met 205. Maar ik heb het niet uitgerekend  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

Oh nee er is weer zo'n archeoloog op het forum...

Toch vind ik bijzonder weinig op de zoekwoorden rim protector, velgbeschermrand en velgbeschermer.

Ik zoek een setje nieuwe banden voor om de Titans, hier moet 205/45/17 omheen als ik mij niet vergis.
Aangezien dit topic bestaat ga ik de vraag toch maar stellen...

Ik rijd ongeveer 60% van de kilometers op de snelweg, en wil vooral nog wel eens lekker stevig over zo'n klaverblad heen hangen.
Daarom zoek ik een setje stille banden die voor het semi-sportieve woon-werk verkeer genoeg grip hebben met droog en nat weer. Geen circuit bandjes nodig dus.
In het topic zie ik vooral positieve verhalen over de Bridgestone RE050A en de Eagle F1's en de Michelin Premacy's.

Welke van deze banden hebben zo'n velgbeschermrand zodat je bij een lichte inschattingsfout niet meteen je velgen hoeft te laten restaureren?
Is er een specifieke band die jullie me aanraden?

Alvast bedankt!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

V70geRwin

Citaat van: Jerra op 28-06-2021 12:42:28
Oh nee er is weer zo'n archeoloog op het forum...

Toch vind ik bijzonder weinig op de zoekwoorden rim protector, velgbeschermrand en velgbeschermer.

Ik zoek een setje nieuwe banden voor om de Titans, hier moet 205/45/17 omheen als ik mij niet vergis.
Aangezien dit topic bestaat ga ik de vraag toch maar stellen...

Ik rijd ongeveer 60% van de kilometers op de snelweg, en wil vooral nog wel eens lekker stevig over zo'n klaverblad heen hangen.
Daarom zoek ik een setje stille banden die voor het semi-sportieve woon-werk verkeer genoeg grip hebben met droog en nat weer. Geen circuit bandjes nodig dus.
In het topic zie ik vooral positieve verhalen over de Bridgestone RE050A en de Eagle F1's en de Michelin Premacy's.

Welke van deze banden hebben zo'n velgbeschermrand zodat je bij een lichte inschattingsfout niet meteen je velgen hoeft te laten restaureren?
Is er een specifieke band die jullie me aanraden?

Alvast bedankt!

Pilot Sport 4

Stefan

Ik zweer al jaren bij Goodyear Eagle F1 asymetric 3 (of 5). Met name vanwege de grip op nat wegdek (droog is ook erg ok ;D)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70geRwin

Citaat van: Stefan op 28-06-2021 14:06:23
Ik zweer al jaren bij Goodyear Eagle F1 asymetric 3 (of 5). Met name vanwege de grip op nat wegdek (droog is ook erg ok ;D)

Hoe weet je dan of dit nog steeds een top band is?

Heb de laatste 10 jaren gereden op de Bridgestone RE050A, perfect op droog en een knetterharde wang, je kon een dubbeltje voelen, maar op nat minder dan de Conti Sportcontact 5, die had alleen weer een beetje zachte wangen en ging bij verdere slijtage eerder hobbel gedrag vertonen. Toen uitgekomen bij de Pilot Sport 4, die had het allemaal in 1 band.

V70R^2

mee eens de PS4 is dé band super.

Voor de echte bochtenridders liever een PS4 S, maar die zijn er niet in 17". Heb ze bij mij wel op de V70N zitten met 18" en die zorgen voor nóg minder wangrol in de bochten en net zo goed op droog&nat.

Jerra

Nu nog een betaalbare leverancier vinden ;)

zo op internet kom ik uit op 140-160 euro voor de PS4 met FSL. (Amazon, gekke plek voor banden?)
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Stefan

Citaat van: V70geRwin op 28-06-2021 16:57:40
Hoe weet je dan of dit nog steeds een top band is?

Heb de laatste 10 jaren gereden op de Bridgestone RE050A, perfect op droog en een knetterharde wang, je kon een dubbeltje voelen, maar op nat minder dan de Conti Sportcontact 5, die had alleen weer een beetje zachte wangen en ging bij verdere slijtage eerder hobbel gedrag vertonen. Toen uitgekomen bij de Pilot Sport 4, die had het allemaal in 1 band.

Om verschillende reden, wij hebben nog een auto, en die rijdt op Conti Sportcontact 5, ik heb daar dezelfde ervaring mee als jij.
Verder ken ik een stuk of 10 850 eigenaren die ook Goodyear Eagle F1 asymetric rijden (en dat zijn niet de rustigste rijders), en ik rij regelmatig in een 850 waar iets anders onder ligt.
PS4 is zeker een top band, maar ik vind deze niet beter dan de Goodyear als het nat is, en dat is voor mij een belangrijke factor, prestaties in de regen.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70geRwin

Citaat van: Stefan op 28-06-2021 17:57:08
Om verschillende reden, wij hebben nog een auto, en die rijdt op Conti Sportcontact 5, ik heb daar dezelfde ervaring mee als jij.
Verder ken ik een stuk of 10 850 eigenaren die ook Goodyear Eagle F1 asymetric rijden (en dat zijn niet de rustigste rijders), en ik rij regelmatig in een 850 waar iets anders onder ligt.
PS4 is zeker een top band, maar ik vind deze niet beter dan de Goodyear als het nat is, en dat is voor mij een belangrijke factor, prestaties in de regen.

Bedankt voor je toelichting.

Goed om te weten want de PS4 is er niet in 225/35/18 en kijk nu inderdaad naar de F1 voor om mijn nieuwe 18 inch velgen.
Al kwam de Falken Fk510 ook ineens erg goed uit de ANWB test.

Stefan

Volvoboy woont volgens mij ergens bij jou in de buurt, en hij rijdt ook op Goodyear Eagle F1 asymetric 5. Misschien eens contact opnemen? Wellicht kun je 'n keertje meerijden....
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

TBoss3

Wat vinden jullie van Pirelli P-zero? Heb ik nu voor op mijn (net gekochte) T-5R liggen, maar zijn redelijk bijna op (3mm profiel). Las ook dat ze origineel zijn geleverd met die banden.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

V70R^2

Op de V70R N voor mijn vriendin heb ik nu +/-15.000km P zero's, geen absolute top band, maar waren wel aanzienlijk goedkoper.

The Demon

Citaat van: V70R^2 op 28-06-2021 20:59:48
Op de V70R N voor mijn vriendin heb ik nu +/-15.000km P zero's, geen absolute top band, maar waren wel aanzienlijk goedkoper.
Pas maar op dat ze niet spontaan ploffen.  ;D ;D ;D

Stefan

Citaat van: The Demon op 28-06-2021 21:29:22
Pas maar op dat ze niet spontaan ploffen.  ;D ;D ;D
Die ploffen niet spontaan. ::) De band is prima, het ligt aan de bandenspanning  :eusa_whistle:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)