Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Dan was het waarschijnlijk een van de standaard maten :P  Bij Knoet ligt deze maat er iig op.
Past wel, kijk maar eens in je tankklepje.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 26-08-2008 21:15:54
Dan was het waarschijnlijk een van de standaard maten :P  Bij Knoet ligt deze maat er iig op.

ja klopt.
als je een GLT had, met af fabriek sport pakket, was 205/55R15 idd standaard.

Jans Duiven

Ik zoek banden in de maat 225/35 R18 voor mijn Capella velgen.
Ervaringen in andere maten neem ik niet mee, omdat daarin ook weer verschillen zitten.

Graag uw advies,

Met vriendelijke groet,

hans

Turbobiker

225 is wel wat breed voor een 850.

Verder zeg ik Kumho KU31.
De Tussenpaus

Johann

Citaat van: Turbobiker op 27-08-2008 09:08:46

Succes met het vinden van een 225/35-18 KU31.  ;)

M a r c

Ik heb gewoon goede ervaringen en tevreden klanten met Falken FK452 en de ZE192. Gewoon een goede stille band voor een goede prijs. Er zullen best wel weer betere banden zijn (alhoewel iedereen schijnbaar zijn eigen kriteria heeft...) maar het feit is dat je geen miskoop hebt aan een Falken. Is ook maar net wát voor eigenschappen je zoekt in een band en dat is voor iedereen anders  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Citaat van: Johann op 27-08-2008 09:18:49
Citaat van: Turbobiker op 27-08-2008 09:08:46

Succes met het vinden van een 225/35-18 KU31.  ;)

KU19 dan... :eusa_whistle:

bupozaanstad

Citaat van: Taranis op 26-08-2008 19:36:59
205/55R15? Is dat niet wat breed voor Cetussen? 195/60R15 liep soms al aan bij maximaal insturen...

De zomer is bijna voorbij dus de winterbanden er vanonder en de zomerbandjes eronder? ;D

Geen probleem bij maximaal insturen hoor, en winterbanden? Waarom zou je in NL op winterbanden gaan rijden, een goede all weather is prima hoor in ons klimaat.

Basbb

Ik heb nu sinds ruim een week michelin primacy HP eronder in maat 16 inch 205/55 V in plaats van 205/50.
Ik zou ze zelf normaal niet gekozen hebben, maar ik had snel nieuwe banden nodig ivm rommel op straat die 1 van de achterbanden kapot had gemaakt. De voorbanden waren al behoorlijk versleten waardoor ik dus 4 nieuwe bandjes nodig had.

Deze michelins bevallen eigenlijk best goed. Grip op droge weg is net iets minder dan good-year F1 gs-d3, maar het is nog steeds goed te noemen. Afgelopen tijd is het nogal droog geweest, waardoor ik nog niet in de regen ermee gereden heb. Verwachting is dat ook dit iets minder goed is dan de f1' s. Voordeel is wel dat de primacy' s erg stil zijn en duidelijk een lagere rolweerstand hebben dan de f1' s.

Me ervaring met deze nieuwe banden bevestigd voor mij opnieuw dat f1 gs-d3 veruit de meeste grip geven van alle banden waar ik tot nu toe op gereden heb, alleen met sneeuw en ijzel zijn de f1' s nog slechter dan de gemiddelde zomerband. Echter bij normaal winterweer zoals dat hier in de randstad vaak voorkomt is menig winterband weer slechter dan de f1' s. De f1' s hebben ook het nadeel, dat het comfort slecht is doordat de wang zeer hard is, maar dit geeft weer wel als voordeel dat elk euro-cent muntje dat op straat ligt kunt voelen via je stuur. Iemand die van comfort houdt kan beter geen f1' s kopen.

De primacy's voldoen goed en zijn allround gezien net zo goed als goodyears f1's, alleen verschillen de banden totaal m.b.t. doelgroep. Ik ga deze set primacy' s dus wel gewoon op rijden tot ongeveer 3 mm profiel over is, want het comfort en de stilte van deze banden bevallen me eigenlijk erg goed. Alleen weet ik niet zeker of het sterk verbeterde comfort alleen door de banden komt of doordat ik een wat hogere band erop heb nu.

EDIT 01-10-2008
Het is nu iets frisser buiten en het regent wat meer. Ik begrijp nu waarom mensen naar winterbanden vluchten, die standaard populaire primacy's zijn inderdaad ehm niet zo goed als het ook maar beetje wintersweer wordt. Ik denk dat ik echt niet meer dan 20.000km ofzo op deze banden zal rijden en gewoon er onderuit haal ivm gebrek aan grip.  Maar ja, soms ook wel grappig onderstuur bij beetje gas geven in een bocht @30km/h lol
s70 2.5 20v aut

Turbobiker

Citaat van: bupozaanstad op 27-08-2008 16:15:05
205/55R15? Is dat niet wat breed voor Cetussen? 195/60R15 liep soms al aan bij maximaal insturen...

De zomer is bijna voorbij dus de winterbanden er vanonder en de zomerbandjes eronder? ;D

Geen probleem bij maximaal insturen hoor, en winterbanden? Waarom zou je in NL op winterbanden gaan rijden, een goede all weather is prima hoor in ons klimaat.

:eusa_naughty:

Neeneenee, jij begrijpt het niet. Vanaf eind augustus is het echt nog levensgevaarlijk om op iets anders dan winterbanden te rijden. Je weet namelijk maar nooit wanneer je dat ene uurtje door een goede 30cm sneeuw overvallen wordt...

Verduidelijking en verdere opmerkingen mag je hier maken: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25540.0.html
;D

De Tussenpaus

innocenti

Iemand op het forum biedt Pirelli P zero nero banden aan ivm hoogteslag in de banden. Helaas kan ik bevestigen dat ik dezelfde banden en dezelfde klachten heb. Erg jammer, grip van de banden is echt goed, stil en slijtage viel erg mee. Nog 6mm profiel op de voorbanden en 6,5mm achter met 25000km gereden.

Ben nu aan het informeren of Pirelli bekent is met deze klachten.

bupozaanstad

Citaat van: Turbobiker op 27-08-2008 17:27:27

Neeneenee, jij begrijpt het niet. Vanaf eind augustus is het echt nog levensgevaarlijk om op iets anders dan winterbanden te rijden. Je weet namelijk maar nooit wanneer je dat ene uurtje door een goede 30cm sneeuw overvallen wordt...

Verduidelijking en verdere opmerkingen mag je hier maken: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25540.0.html
;D

Waar gaat dit over, ontgaat mij iets? Mag wel 52 zijn maar zeker niet seniel. Gaat toch over banden hier en ik meld dat ik Rotex heb laten monteren, niets meer en niets minder. En Ja toen ik mijn roffel aanschafte stond hij op wintersloffen dus vandaar andere banden en omdat ik zeg dat ik een goede all weather prima vind voor ons klimaat gelijk dan maar door verwijzen naar een ander topic? Ik heb dus een set all weathers laten monteren. Iets mis mee?

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 26-08-2008 21:32:52
Citaat van: mehn op 26-08-2008 21:15:54

ja klopt.
als je een GLT had, met af fabriek sport pakket, was 205/55R15 idd standaard.

Zoals ik zei: optie dus.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: bupozaanstad op 27-08-2008 20:06:10
Citaat van: Turbobiker op 27-08-2008 17:27:27

;D

Waar gaat dit over, ontgaat mij iets?

Uh ja, namelijk humor. Zowel Lars (Turbobiker) als ik zaten maar een beetje te stoken dat je tot eind augustus op de wintersloffen rijdt die ik er onder heb laten zitten en vervolgens eind augustus er Rotex onder laat zetten. Tevens woedt elk jaar op het forum een heftige discussie over de zin en onzin van winterbanden, waarbij Lars team captain is van het onzin-kamp (dat geldt overigens niet alleen voor de winterbandendiscussie :evil: )

Lees de berichten met een lach, scheelt een hoop ergernis ;)

why-not

Kent iemand de huismerk banden van profile, interstate sport IXT-1 ?

ziet er goed uit voor dat geld!