Ontluchting?

Gestart door MarcelT5(R), 18-05-2008 14:33:31

Vorige topic - Volgende topic

MarcelT5(R)

Weet iemand wat hier normaal hoort te zitten? Wat mis ik?

-D©©©L-

t5karel

Bij mij spuugt ie er op dit moment telkens olie uit.Je maakt het schoon en na een paar keer rijden staat ie weer vol met olie :eusa_wall:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

t5karel

Aanzuiging,ontluchting.......Joost mag het weten,maar die olie prut hangt mij wel de strot uit >:(.
Morgen de boel maar eens na laten kijken,heb het idee dat er iets niet helemaal in de haak is met de carterontluchtings gebeuren.Dit n.a.v blokrevisie en het in elkaar zetten van m,n blok.Waarschijnlijk zitten de slangen niet aangesloten zoals het hoort.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

reneetje

Lekt het niet via de vuldop, omdat het rubbertje versleten/kapot is?

Als er olie boven op je kleppendeksel staat , is dit meestal de oorzaak.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jeroentjuh

Citaat van: t5karel op 18-05-2008 15:21:38
Aanzuiging,ontluchting.......Joost mag het weten,maar die olie prut hangt mij wel de strot uit >:(.
Morgen de boel maar eens na laten kijken,heb het idee dat er iets niet helemaal in de haak is met de carterontluchtings gebeuren.Dit n.a.v blokrevisie en het in elkaar zetten van m,n blok.Waarschijnlijk zitten de slangen niet aangesloten zoals het hoort.

Dan lekt die gewoon via het klepdeksel naar dat gat, makkelijkste manier is een goed passende vriesplug zoeken en deze met wat vloeibare pakking erin slaan.
Anders moet je de klepdekselpakking vervangen, das wel ff werk......

t5karel

Citaat van: reneetje op 18-05-2008 15:31:52

Lekt het niet via de vuldop, omdat het rubbertje versleten/kapot is?

Als er olie boven op je kleppendeksel staat , is dit meestal de oorzaak.
Nee,heb ik nagekeken die is ok.Hij gooit het uit dat''gat''

t5karel

Citaat van: Jeroentjuh op 18-05-2008 15:36:15

Dan lekt die gewoon via het klepdeksel naar dat gat, makkelijkste manier is een goed passende vriesplug zoeken en deze met wat vloeibare pakking erin slaan.
Ok,maar die druk moet toch ergens weg komen ???.Normaal is zo,n gat ook open.Ikke ff niet begraip,voorheen was het het ook goed.

Jeroentjuh

Citaat van: t5karel op 18-05-2008 15:38:55
Citaat van: Jeroentjuh op 18-05-2008 15:36:15

Ok,maar die druk moet toch ergens weg komen ???.Normaal is zo,n gat ook open.Ikke ff niet begraip,voorheen was het het ook goed.

Dat gat zit alleen in het klepdeksel, niet in de cilinderkop, en normaal wordt die gewoon afgedicht door de (vloeibare) pakking.....
Je kan ff de carterdruk laten meten, misschien iets aan de hoge kant..... Makkelijkste manier is gewoon een vriesplug erin....

KMvrtr

Citaat van: Jeroentjuh op 18-05-2008 15:48:06
Je kan ff de carterdruk laten meten

Ik heb daar ook een gat. Hoe meet je die carterdruk?

Jeroentjuh

Dealer heeft daar mooie meter voor, peilstok eruit, slang van de meter erin, auto laten draaien en aflezen maar ;D

Jeroentjuh

Citaat van: MarcelT5(R) op 20-05-2008 00:15:31
Heb er vandaag mijn mond op gehad. :-X Het gat is inderdaad dicht. Dus mijn deksel was vies van het morsen met bijvullen. :eusa_dance:

Maak het gat eerst maar eens helemaal schoon en kijk ff of die ook schoon blijft ;)

thuur

Citaat van: MarcelT5(R) op 18-05-2008 14:33:31
Weet iemand wat hier normaal hoort te zitten? Wat mis ik?

http://img353.imageshack.us/img353/3314/ontluchtingzl1.jpg

Volvo heeft vanaf '94 de cilinderkop aangepast zodat deze voor meer modellen geschikt is. Hier kan een luchtpomp op worden aangesloten.

Gr :D