Geen turbo, toch chippen?

Gestart door rogier, 19-08-2003 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

mark20v

Te duur voor die 20 pk extra waarschijnlijk.

Jammerrrrrrrr
Volvo separates men from the boys  

ed

Je wint niet zozeer aan vermogen, maar de gasrespons is veel beter, waardoor de auto wel een stuk sneller aanvoelt.
Volgens Rica komt een 170pk versie op 180 pk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

wat? is rica weer bereikbaar?? <grin>
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mark20v

ed

mark20v

Poeh....... veel geld voor tien paardjes, autorijden is en blijft duur op deze manier ;D

mark

mark20v

Citaat van: Frankyfire op 30-03-2004 15:28:59
Kun je een V70 2.5 10v uit 1999 met 70.000 km op de klok met een chip vervanging nog wat op porren of niet?
zo ja wat zijn de risico's en ongeveer de kosten??

groeten

Frank.

niet tunen dus behalve als een 20 klepper 140pk hebt

s©ub@

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

why-not

CiteerGeachte Heer,

Via de fijnprogrammatie van het motorbeheerssysteem kunnen wij het vermogen van uw,
Volvo van 144 PK naar 160 Pk brengen en bovendien nog eens,
17 % meer Nm koppel extra geven 200 tot 300 toeren lager dan nu.
Uw verbruik kan hierdoor dalen met 5 tot 10%.

Dit prijs van dit is 499 euro all in, betaling á contant.

********Bovendien krijgt u deze maand een extra korting van 50 euro********

De installatie alleen op afspraak en duurt ongeveer 2 uur, klaar terwijl u wacht.

Wij geven 3 jaar Garantie op deze optimalisatie.

Openingstijden: Donderdag en Vrijdag vanaf 10.00 uur op onze locatie     Soundstation Powerchips
                                                                                                                                Dorpsstraat 177
                                                                                                                                4711 EJ Sint Willebrord bij Breda
                                                                                                                                Tel. 0165-386111 of 06-55514044

Met vriendelijke groet Anton de Ruijter,

iemand hiermee bekend????

Plim

why-notVFR70 , ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel heeeeel benieuwd. Als het wat is ben ik ook wel geinteresseerd.
Echter ik heb een poosje terug vragen gesteld bij Rica en die zeiden niet veel voor mijn auto te kunnen doen (ook de 2.5 10V).
Bij (ik ben de naam vergeten, maar met de 850 Club is er ooit de mogelijkheid geweest om het vermogen te testen op de rollenbank) die tuner in Geldermalsen, was meer mogelijk, alleen niet via chip tuning. Die kwam met een andere uitlaat, luchtfilter, kop en kleppen e.d.. Ben daar verder niet meer op ingegaan, ik vond het veel te ingrijpend.
Venetian Red

why-not

ik zag de advertentie bij ons in de krant staan en het zag er wel interessant uit ik ben ook wel benieuwd maar misschien kent iemand dit wel.

hier kun je kijken   www.autochiptuning.nl
en omdat mijn auto er niet bij stond even een mailtje verstuurd en dat was het antwoord .
maar voor 450 euri klinkt het wel leuk. :D

Enno

zij geven voor een S70 / v70 170 pk aan dat deze naar 186PK en dat het koppel van de huidige 220 naar 264nm gaat.

Vooral dat laatste lijkt mij interessant. Ben benieuwd naar de invloed van deze tuning i.c.m. een K&N vervangingsfilter, een LPI gas-installatie en een nog te monteren Ferrita uitlaat.

Ik denk als "drivaabillity" (en prestaties) er mee toeneemt zonder iets aan betrouwbaarheid te moeten inboeten het het overwegen is om mijn v70 met zo'n chiptuning uit te laten voeren. Alleen wil ik wel weten of dit ook inderdaad het geval is. Zo niet dan hou ik het gewoon bij de huidige 'software'.

Turbobiker

De vermogensstijging is betrouwbaar, je zult nauwelijks extra slijtage krijgen. Alleen de tuner zelf is minder betrouwbaar. Niet dat het oplichters zijn, maar ga voor je Volvo nu langs RICA of ET, dat is zeker betrouwbaar en kunnen je veel meer vertellen over je wagen en kunnen je ook andere (passende) delen zo leveren...
De Tussenpaus

ed

Kan gewoon niet die stijging van het koppel met 18% zonder turbo. Riekt naar oplichting. Er wordt een verwachting gewekt die niet waargemaakt kan worden.