Geen turbo, toch chippen?

Gestart door rogier, 19-08-2003 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Citaat van: lange op 01-01-2007 11:32:13
bestaat er een optie om een 2,5 20 v ZONDER TURBO te chipen

zo ja wat kost dat en waar moet ik zijn

zo nee wat zijn dan de opties

Jammer geld...
Kun je beter door sparen voor een T-5.
Valt meer eer aan te halen

V70geRwin

Motoren zonder turbo (benzine en diesel) is chippen erg duur als je kijkt welke winst er behaald kan worden. Steek dan je geld beter in optische verfraaing of audio/navigatie. Daar heb je echt veel meer plezier van.

gr,
Gerwin

matRRR

gaat het je puur om vermogen, dan sluit ik me bij de anderen aan.
Maar wacht eerst even tot johann met zijn SDM verder is , ben zelf in ieder geval erg benieuwd naar het geluid dat deze gaat geven....

met zo'n 180-190 pk uit je 20 klepper en dat super-geluid ben je ook helemaal de baas...

855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Vertigo

Citaat van: schutten op 03-01-2007 14:19:09
http://www.fasttech.nl/  deze lui hebben vast wel iets voor je.... staat trouwens niet op de site ,maar even vragen kun je altijd  ;)
Heb daar ooit eens geinformeerd voor een chippie. Levert zo'n 12 a 15 pk winst op meen ik me te herinneren. Kosten waren rond de 300 euro ofzo.

dutchvolvofan

als ik jou was zou ik direct z,n chip kopen me vader heeft ook een chip laten zetten in z,n volvo 850 glt 2.5 liter 20 valve t5 geen turbo en hij trekt echt een stuk sneller op !
je voelt het verschil echt wel !

veel suscces

Gmid

Citaat van: dutchvolvofan op 11-04-2007 07:34:34
als ik jou was zou ik direct z,n chip kopen me vader heeft ook een chip laten zetten in z,n volvo 850 glt 2.5 liter 20 valve t5 geen turbo en hij trekt echt een stuk sneller op !

veel suscces

???
Volvo C30 '12

)()()sT

Citaat van: dutchvolvofan op 11-04-2007 07:34:34

veel suscces

2.5 liter 20 valve t5, maar geen turbo ;)

8)

M a r c

Citaat van: matRRR op 11-02-2007 23:22:03
gaat het je puur om vermogen, dan sluit ik me bij de anderen aan.
Maar wacht eerst even tot johann met zijn SDM verder is , ben zelf in ieder geval erg benieuwd naar het geluid dat deze gaat geven....

met zo'n 180-190 pk uit je 20 klepper en dat super-geluid ben je ook helemaal de baas...

Daar kom je niet aan... Meeste GLT's deden origineel 160-165pk en de exemplaren met +200K zitten daar al wel iets onder. Investeer die euro's dan liever in een mooie sportuitlaat en K&N inlegfilter, dan heb je ook een pk'tje of 8 te pakken en meteen een nieuwe uitlaat onder je wagen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

lange

Citaat van: M a r c op 11-04-2007 09:11:35
Daar kom je niet aan... Meeste GLT's deden origineel 160-165pk en de exemplaren met +200K zitten daar al wel iets onder. Investeer die euro's dan liever in een mooie sportuitlaat en K&N inlegfilter, dan heb je ook een pk'tje of 8 te pakken en meteen een nieuwe uitlaat onder je wagen.

en een open filter zou dat nog meer oplevereen?????????????????????????

ps er is een simons van rvs besteld
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

Turbobiker

Citaat van: lange op 11-04-2007 09:57:03

en een open filter, zou dat nog meer opleveren?

Nee, scheelt niets ten opzichte van een (goede) inlegfilter.
De Tussenpaus

)()()sT

Ik merk sowieso geen verschil, afgezien van een lekkere brul als je op het gas trapt...

Enno

Luchtfilter doet veel...bij NA...

ik heb er nu weer een Sandtler filter in liggen....rijdt auto lekkerder mee dan de K&N. De K&N heb ik een keer schoon gemaakt....in de tussentijd heb ik ook de Sandtler gereinigd en ik rijd nu weer met de Sandtler....en dat rijdt soepeler...met een betere sound & meer trekkracht dan met de K&N.

Ik vind mijn 2.5 20V redelijk snel trekken op dit moment.....en blijft lang doortrekken....valt niet stil. Gevoelsmatig zit er ook na dik 4 ton nog voldoende kracht in dit blok.

ik zou zelf gaan voor verwijderen KAT om extra PK's te krijgen. De monteur bij de plaatselijke volvo dealer begon te glimlachen toen hij de uitlaat zag. Hij schatte zelf in dat een ferrita ong. 5 PK extra oplevert. Persoonlijk denk ik dat onderstel + remmerij zeker zo belangrijk is. Motor & uitlaat zijn de finishing touch. Ik zou zelf niet in de motormanagement gaan ingrijpen met anders geprogrammeerde software / parameters.

Over de opmerking van Marc dat de meeste volvo met meer  dan 200K minder dan 160-165pk zouden doen....heb ik wel een opmerking Mijn ervaring is dat elke auto snel te krijgen is....het enige dat telt...is af en toe schoon branden. Als je niet af en toe de auto schoon brandt...wordt elke auto traag ook onze roffels.

irwinroks

Heb van de week zelf ook besloten (aangezien ik een andere baan krijg) om mijn 20v weer lekker op te gaan knappen. Na 3 maanden stil te hebben gestaan met en kapotte koppakking, wordt de roffel 23 juli naar de garage gebracht waar het wordt gerepareerd plus een flashlube wordt ingebouwd, kachelweerstand wordt gemaakt, en een verse apk. aangezien ik emotioneel (ja hoe kan het) heel erg aan een auto hecht en een km stand van 4 ton eigenlijk ook wel leuk vind wil ik opties en motorisch de 850 ook aangaan pakken, dus voorzover ik lees kom ik met een andere uitlaat en luchtfilter een heel end.. houd ik hier toch wel de mooie roffel mee?
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

breakman

wat kost zo een luchtfilter die wat extra Pk's oplevert ? gaat het ook op een 10-kleppertje ?  :-[

Enno

ach, veel sneller zal hij er niet om gaan lopen. Ik heb zaterdag op de A3 eventjes 207 als top gehaald..echter top was 205. Auto was wel volgeladen en reed op gas.

Hij was net voorzien van verse bougies, een schoon luchtfilter (Sandtler) en met 445000 op de teller.

Wat mij de hele dag in duitsland op viel was de trekkracht tot 180 / uur. Daarboven ging het allemaal wat minder vlot. Grootste plezier was echter de wegligging. Is belangrijker dan die topsnelheid tot 200 voelde ik me redelijk veilig. In lange curves hield ik het tot 180 / uur vol. met winterbanden had ik dit gevoel in ieder geval niet.