Geen turbo, toch chippen?

Gestart door rogier, 19-08-2003 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Leek mij dus ook :) ik zou al blij wezen als koppel gelijk bleef maar reeds eerder beschikbaar is en langer beschikbaar blijft.

Een koppel van 264nm lijkt mij veel voor een atmosferische motor. 185PK voor een 170 PK versie lijkt me wel haalbaar onder ideale omstandigheden.

Misschien ooit een keer de moeite waard.

Eerst verder met andere dingen te verbeteren


lelijk hoofd

Hallo,
ik vroeg me af of ik mijn 850 2.0 10 kleppertje wat sneller kan maken zonder de betrouwbaarheid teniet te doen. Hij is namelijk ZO TRAAG ALS DIKKE STRONT DOOR EEN TRECHTER! Verder rijd hij helemaal super maar ja, een fiat pinda is volgens mij sneller weg bij het stoplicht!
Alle info is welkom!
groeten Sander

M a r c

alles kan maar hangt ook van je budget af.... serieuze pk-winst zal je behoorlijk wat gaan kosten. Inruilen op een T5 is goedkoper.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Verkopen en een T-5 aanschaffen is de beste oplossing. Een T-5 kost je misschien 2000 meer dan je huidige auto, maar om je huidige auto even snel te krijgen als een standaard T-5 gaat het veelvoudige kosten.

Wat het kost om een 2.0 10v zo snel te krijgen als een gechipte T-5 wil ik nieteens weten. :-\

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Was er niet ergens zo'n 300pk NA project wat over 10 jaar van start gaat?  :eusa_shhh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Citaat van: M a r c op 24-10-2006 12:53:39
Was er niet ergens zo'n 300pk NA project wat over 10 jaar van start gaat?  :eusa_shhh:

geen haast mee..... ;) .........ga misschien 2007 wel eens een blokje zoeken....zat er gisteren nog aan te denken.....

scania164

Hallo
Geeft hij wel wat hij geven moet??
Gr Chris

benvolvo20

maar is het wel mogelijk om hem chip te tunen hoeft niet per se meteen zoveel als een t5 maar iets meer is altijd beter tog??

Eugene

meer is altijd beter, maar het bedrag wat chippen kost staat niet in verhouding met de misschien 8-10 pk winst die het oplevert. Als je wil chippen koop en turbo, als je geen turbo hebt zijn er weinig manier om er "goedkoop" pk's uit te halen.

If it's not blown, it sucks...

benvolvo20

hoeveel zou dat kosten om er een turbo erop te laten zetten??

Turbobiker

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14473.0

Over prijzen wordt niet echt gesproken, maar het is goedkoper een 2e hands T-5 te scoren en die tot 320pk te tunen... ;)
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: benvolvo20 op 27-10-2006 20:03:34
hoeveel zou dat kosten om er een turbo erop te laten zetten??


Volvo staat niet meer op hun site, maar in 2001 koste een Mosselman turbokit voor de 2.0L 10v zo'n 6000 gulden. (ik heb een groot archief  ;D )
de motor zou 175 pk en 210Nm doen.



Eugene

Citaat van: benvolvo20 op 27-10-2006 20:03:34
hoeveel zou dat kosten om er een turbo erop te laten zetten??


Koop een T-5

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Turbobiker op 27-10-2006 20:06:37
... maar het is goedkoper een 2e hands T-5 te scoren en die tot 320pk te tunen... ;)

Citaat van: Eugene op 27-10-2006 22:33:01
Koop een T-5

:eusa_whistle:
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 27-10-2006 22:46:06
Citaat van: Turbobiker op 27-10-2006 20:06:37
... maar het is goedkoper een 2e hands T-5 te scoren en die tot 320pk te tunen... ;)

Citaat van: Eugene op 27-10-2006 22:33:01
Koop een T-5

:eusa_whistle:

beter lezen!.
dit is de vraag niet.  ;)