Geen turbo, toch chippen?

Gestart door rogier, 19-08-2003 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

hunter2

chiptuning 850 2.5 20V ,

met chip op testbank : 176 pk  koppel 234,2 nm
zonder chip zelfde testbank : 171 pk koppel 228 nm maar begint bij lager toerental hoger .

dit is bij rica op de bank en door rica getunde computer wateringen

Andere test bank zelfde auto en zelfde dag uh was al avond .

met chip 193,1 pk 238 nm
zonder    190,4 pk 236 nm

Heb ook verschillende standaard computers uit gewisseld en hier kan wel soms al 5 pk verschil in zitten .

Onder deze auto zit al een rvs uitlaat en luchtfilter verbeterd .

Oftewel chippen haalt bijna niks uit , en testbanken zijn ook niet gelijk .

HUNTER PARTS

jan piet

Wat ik niet begrijp als ik't zo lees:Hiervoor reed ik een 855 GLT 20V. Dat ding ging als vergif!  ;D
Volgens mij was er weinig bijzonders aan gebeurd, alleen roffelde hij wat erg luidruchtig volgens bekenden. Die Volvo liep écht met 240 de teller uit, niet eenmaal maar constant. De 200 aantikken was geen enkel probleem tussen Ypenburg en Prins Clausplein.  8)
Hoe kan het dan in vredesnaam dat ándere 20V's dat blijkbaar níet halen  ??? ??? ???
Alleen zoop ie wat veel, 1 op 7/8 dan had je't wel gehad. En't was écht een 20V, niks turbo of ander spul er op.

Gr,JP

M a r c

wat was je bandenmaat?  een GLT loopt lekker, maar "als vergif"  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

t5karel

Citaat van: M a r c op 07-06-2007 18:40:22
Jullie hebben die km teller cker gechipt.Nieuwste rage, teller pimpen ;D.

beetje dollen hoor ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

jan piet

Citaat van: t5karel op 07-06-2007 18:44:56
Citaat van: M a r c op 07-06-2007 18:40:22
Jullie hebben die km teller cker gechipt.Nieuwste rage, teller pimpen ;D.
;D ;D
Zoals al eerder aangehaald: het verbaast mij! Zover ik kan nagaan was er niets anders aan de auto. De gepimpte km teller had dan trouwens wél een goede afspraak met TomTom, beide aangepakt  8)

Gr,JP

Enno

het voordeel van een 850GLT is dat deze minder gewicht heeft mee te sleuren boven een V70....

scheelt volgens mij ruim 100 KG......

op GPS haal ik nu bij 460.000 213 per uur....en dat gaat al hard zat voor een 20V...

Misschien dat dan in 2008 dan toch eindelijk een nieuw project begint...voor mijn V70....en dan moet ik maar eens bekijken of ik daar dus ook een chippie voor ga gebruiken.

Liber0

Ik zou een T5 motor op ebay bestellen met ecu etc die zag laatst voor rond de 200 euro voorbij komen

dan heb je lekker veel sleutelwerk en een flink pak pk's bij..

gewoon zoeken dus

tackle

ja tuurlijk, en dan je kentekenbewijs kwijt als je wordt gecontroleerd. Mag dus niet.

Black Magic

Kreeg met mijn 2,5 20v gekieteld zonder kat met orginele uitlaat op de bank 182 pk maar om nou te zeggen dat het enorm scheelt , nee dat niet maar ik ben er wel tevreden mee omdat ie in z n 4 en 5 net iets soepeler oppakt. De chip is herschreven door de jongens van fasttech en ach die 215km/h kan ik op zich ook wel halen (km-stand 343.000) . 8)

risky147

Ik heb net een andere 850 2,5 20v glt estate gekocht
Die is volgens zeggen gechipt met een perfomance chip ???
Ik moet zeggen ik heb al 4 verschillende 850,s glt 20 v gehad
maar dit is een beest!!!
met plakgas invoegen loopt hij zo door naar de 140 en doorgaan op de snelweg  vliegt hij naar de 170
harder ga ik niet dat is rijbewijs gevoelig  ;D
maar deze houd echt niet in hoor bij bepaalde toerentallen rijd super lekker alleen het bezine gebruik
vindt ik wat aan de hoge kant  :eusa_doh: maarja is het 1 of het ander
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

M a r c

de term "beest" is betrekkelijk.... is maar nét wat je gewendt bent. Al eens in een T5 gereden?

info@europeantuning.nl

risky147

ben 18 jaar monteur bij de volvo geweest
Wij hebben zelfs de eerste demos van de t-5-r mee gehad het weekend van volvo nederland.
Dus ja ik weet hoe alle turbo van volvo (850/V70/V40 T4 440/480 turbo)rijden ;D
maar ik vindt het erg leuk hoor zo,n turbo maar op de nederlandse wegen voldoet een 2,5 20v ruim voldoende.
Ik rij dagelijks met volvo,s van klanten ook met glt,s (werk nu bij een universeel bedrijf)
maar die glt ik net heb gekocht springt er echt uit
maar ik had hem zelf nooi laten chippen hoor
het zit er nu 1x in.
maar ik dacht mischien wel leuk om hier te plaatsen omdat er nog al wat vragen over het chippen
en of er echt voelbare winst is.
nou bij de mijne echt wel

Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

M a r c

die testrit in die T-5R was dus 15 jaar geleden.... wat voor wagen had je voor deze 850 ?

info@europeantuning.nl

JCviggen

De laatste keer dat ik in een 2.5 20V zat dacht ik dat't om een 2.0 10V ging...maar dat terzijde  :eusa_doh:

Ze klinken wel lekker.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: JCviggen op 24-11-2009 19:48:07
De laatste keer dat ik in een 2.5 20V zat dacht ik dat't om een 2.0 10V ging...maar dat terzijde  :eusa_doh:

Ze klinken wel lekker.

Vergeleken met jouw wagen voelt geen enkele andere snel aan  ;D