Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: viking_in_shorts op 06-01-2009 14:11:34
Citaat van: -D©©©L- op 06-01-2009 13:54:20
Ik ben helemaal blij met mijn Defa termin 1350 interieur kacheltje.  In een half uurtje ontdooide hij de ramen en maakte het interieur comfortabel warm.
mooi compact formaat en lekker veilig.

http://www.defa.com/doc/3066.1223030638.GBxDEFAxTerminix1350.pdf

Dikke plus één! Waar heb je je stopkontakt zitten? Heb je ook motorverwarming geinstalleerd?

Ik heb het stopcontactje nog niet gemonteerd. Eerst wilde ik graag weten of het uberhaupt wel zou bevallen, zou een beetje jammer zijn om voor niks een aansluiting te maken. 
Dit exemplaar gaat bij mijn ega in de wagen, die vertrekt meestal wat eerder (rond 6:45). en heeft er dus de meeste baat bij.
Ik denk dat ik in "de blauwe" toch wel een keer een benzine waterverwarmer ga zetten, die is met z'n 7 kilowatt toch wat potenter. Misschien tot die tijd nog een elektrisch kacheltje erbij halen.


Barteld

Mooi compact apparaatje lijkt me, maar wat mag zoiets kosten ?

viking_in_shorts

Zowel onze 850 als de v70 hebben een stopkontakt bij het voeteneind van de pasagier - zeg maar richting de rechterflank. Moet wel bekennen dat we ons eerst lang hebben zitten verbazen waarom er nou een (220) stopkontakt in een auto zou zitten. We woonden in de stad en parkeerden altijd in een parkeergarage.

Nu we het doorhebben en gebruiken, hebben we (lees: m'n vriendin) veel plezier van zowel de motorverwarming als ook zo'n kacheltje. In de 850 met beige interieur was het kontakt beige, nu in de V70 met donker interieur is het stopkontakt zwart ;D

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 06-01-2009 15:12:16
Zowel onze 850 als de v70 hebben een stopkontakt bij het voeteneind van de pasagier - zeg maar richting de rechterflank. Moet wel bekennen dat we ons eerst lang hebben zitten verbazen waarom er nou een (220) stopkontakt in een auto zou zitten. We woonden in de stad en parkeerden altijd in een parkeergarage.

Nu we het doorhebben en gebruiken, hebben we (lees: m'n vriendin) veel plezier van zowel de motorverwarming als ook zo'n kacheltje. In de 850 met beige interieur was het kontakt beige, nu in de V70 met donker interieur is het stopkontakt zwart ;D

Gaat me even te snel nu.
Begrijp ik nu goed dat je een 220V-aansluiting in de auto hebt zitten?
Zo ja, waar haalt die z'n power vandaan, dan?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rogers XC 70 2000

ja... dat begreep ik ook niet... dacht dat t aan mij lag...
misschien ergens een katrol onder de auto hangen? ;D

Taranis

#1085
Citaat van: FGG op 06-01-2009 15:34:09
Gaat me even te snel nu.
Begrijp ik nu goed dat je een 220V-aansluiting in de auto hebt zitten?
Zo ja, waar haalt die z'n power vandaan, dan?

In Zweden is het te doen gebruikelijk dat er in de voorbumper een stopcontact zit waar je de 220V aansluiting van buitenaf in kunt pluggen (die kabels kun je bij elk tankstation kopen). Op publieke parkeerplaatsen kun je dan meestal inpluggen in een kastje wat bij de parkeerplaats hoort, of gewoon bij je thuis. Je stelt je vertrektijd in en je krijgt een half uur ervoor en een half uur erna stroom (althans, zo was dat in Borlänge geregeld). Vanaf de voorbumper gaat de stroomdraad inderdaad naar het interieur waar je een kacheltje in kunt pluggen om het interieur te verwarmen. Ik heb er zelf ook 1 gekocht toen ik in Zweden studeerde, werkt perfect. In Zweden wordt er meestal ook motorverwarming meegeleverd, zodat de koelvloeistof verwarmd wordt.
Kijk overigens uit waar je het kacheltje heen laat blazen, al een keer bijna de stoelbekleding in de fik gezet :eusa_whistle:

Ik heb geen stopcontact in de auto maar in de knik in de deur aan de bovenkant van de voorruit kan de kabel net mooi naar buiten als je de deur iets harder dan normaal dicht gooit :eusa_whistle:

In de GLT had ik standverwarming van Webasto, op benzine. Als ik een kleine tip mag geven: de standverwarming die Volvo gebruikt is weliswaar ook van Webasto, maar toch net iets anders. De Webasto verwarming kan de ECC niet goed aansturen (of het zat niet goed aangesloten, maar dat betwijfel ik, voldoende tijd en aandacht aan besteed). De temperatuurknoppen konden niet overruled worden. Daardoor moest je voor je de motor afzette eerst beide temperatuurknoppen op maximaal draaien, anders werkte 't niet (goed genoeg). In circa 20-25 minuten is dan en het blok en het interieur lekker warm en je bent niet afhankelijk van stroom. Ik ben Ebay al aan het afstropen om weer een standkachel voor de V70 te scoren.
Wat wel weer super is aan de verwarming van Webasto is de combinatie tijdklok en afstandbediening. Volvo levert alleen de tijdklok met 2 programma's per etmaal, Webasto levert een tijdklok met 3 programma's per etmaal en en tegen meerprijs van ik dacht iets van 130 euro ook een afstandsbediening met een bereik van ongeveer 150-200 meter. Ideaal als je (zoals ik) altijd vergeet om een vertrektijd in te stellen of niet vantevoren weet wanneer je weer weg zult gaan. Zonder naar buiten te gaan de standkachel aan zappen en klaar 8)

Overigens zit er op de originele Volvo standkachels via de dealer ongeveer 4 maanden levertijd op, terwijl Rolf Ericson Bil, de Volvo dealer in Borlänge ze zo op voorraad heeft liggen en ze voor een veel vriendelijker tarief inbouwt :eusa_think: Ik overweeg dus om 't daar te laten doen.

Edit: de kastjes bij de parkeerplaatsen daar:



De stekkeraansluiting die je daarbij de meeste auto's in de voorbumper ziet zitten:



Waar je 't bekende groene snoer in propt:



En binnenin heb je zo'n kacheltje zitten:



Citaat van: Barteld op 06-01-2009 15:02:06
Mooi compact apparaatje lijkt me, maar wat mag zoiets kosten ?

Ongeveer 40 à 50 euro. Ik heb voor de mijne geloof ik 500 kronen betaald, een ruime 50 euro. Let er wel op dat je er 1 neemt met vonkenvanger, om brand te voorkomen.

Rogers XC 70 2000

kijk... da's nog eens text en uitleg  ;D

alweer iets geleerd.

Vertigo

Citaat van: -D©©©L- op 06-01-2009 13:54:20
Ik ben helemaal blij met mijn Defa termin 1350 interieur kacheltje.  In een half uurtje ontdooide hij de ramen en maakte het interieur comfortabel warm.
mooi compact formaat en lekker veilig.

http://www.defa.com/doc/3066.1223030638.GBxDEFAxTerminix1350.pdf

Hee daar heb ik toevallig afgelopen weekend nog naar staan kijken...
Werkt dus goed begrijp ik gezien het bovenstaande?

Jeff

Misschien een groupbudy starten voor de motorverwarmer van Webasto...  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

viking_in_shorts

#1089
Inderdaad - het verhaal van Taranis is correct. Ik zelf trek vanuit mijn huis (=hopelijk komt er ooit nog een garage  :eusa_shifty: ) een electriciteits snoer naar de auto. Daar plug ik 'n rode (=niet groene :eusa_naughty: ) kabel in m'n auto die ik met timer vanuit mn huis aanstuur.  

Het aansluitcontact zit in de voorbumper, en loopt via een motor-verwarming (gewoon een "dompelaar" ergens onderin in het koelvloeistof systeem) door naar een 220-stopcontact binnen in de auto. In de auto zit daar dus zo'n kacheltje op.

Turbobiker

Citaat van: viking_in_shorts op 06-01-2009 18:28:33
Inderdaad - het verhaal van Taranis is correct.

Citaat van: Taranis op 06-01-2009 17:43:31
Op publieke parkeerplaatsen kun je dan meestal inpluggen in een kastje wat bij de parkeerplaats hoort, of gewoon bij je thuis. Je stelt je vertrektijd in en je krijgt een half uur ervoor en een half uur erna stroom.

Correct? Zijn al die zweden zo dom dan ??? Ik zie even niet wat je met een half uurtje stroom na vertrek moet doen...


:eusa_whistle:
De Tussenpaus

MarcoV

Webasto is eeen mooie oplossing, jammer dat dit 1500,- ex kost!

MarcoV ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Turbobiker op 06-01-2009 18:36:45
Citaat van: viking_in_shorts op 06-01-2009 18:28:33
Inderdaad - het verhaal van Taranis is correct.

Citaat van: Taranis op 06-01-2009 17:43:31
Op publieke parkeerplaatsen kun je dan meestal inpluggen in een kastje wat bij de parkeerplaats hoort, of gewoon bij je thuis. Je stelt je vertrektijd in en je krijgt een half uur ervoor en een half uur erna stroom.

Correct? Zijn al die zweden zo dom dan ??? Ik zie even niet wat je met een half uurtje stroom na vertrek moet doen...


:eusa_whistle:



Nee he? je zit er toch niet aan te denken om Taranis uit te gaan leggen dat het eigenlijk 1 uur vóór vertrek is?

elianmars

Citaat van: MarcoV op 06-01-2009 18:41:07
Webasto is eeen mooie oplossing, jammer dat dit 1500,- ex kost!

MarcoV ;D

600 euro en zelf knutselen. Meer hoeft het niet te kosten, hoor. En dan heb je een redelijk luxe nieuwe webasto onder de kap liggen.

daytonawim

En als je door ongemak 20 minuten later weg gaat dan je ingestelde tijd zit de handel vast weer helemaal pot dicht.