Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Daf46

Citaat van: Teddy81 op 15-04-2009 09:22:21
Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2009 09:03:22
Citaat van: Teddy81 op 15-04-2009 08:43:05
Met wat voor folie heb je de achterramen eigenlijk beplakt? Je ziet wel eens van dat folie dat blauw is maar dat ziet er natuurlijk niet uit. Welke "lichtdoorlaatbaarheid" heeft het folie?

Ik zou het je niet kunnen vertellen, 't is puur op het zicht uitgekozen. Als ik in de buurt ben van de plakker dan zal ik het navragen.
Deze folie gebruikt met ook om ramen van gebouwen te tinten, het is danook een materiaal met een solide lijmlaag erachter.

Ah... Ik wil namelijk ook mijn ramen tinten uiteindelijk maar zie het plakken met zeepsop niet zo zitten. Heb daar gewoon niet zo'n goed gevoel bij. Een goede lijmlaag lijkt me een betere oplossing, maar dat is niet zomaar te krijgen bij de automaterialenzaak.
Als je het eens wilt navragen hou ik me aanbevolen.. ;)
Ik dacht niet dat het zeepsop diende als lijm, eerder als hulpmiddel om het zonder luchtbellen te plakken.

Wout309t

Ja, met zeepsop eronder kan je nog wat schuiven(corrigeren) over het glas.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Teddy81

Citaat van: Daf46 op 15-04-2009 09:24:21
Citaat van: Teddy81 op 15-04-2009 09:22:21
Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2009 09:03:22
Citaat van: Teddy81 op 15-04-2009 08:43:05
Met wat voor folie heb je de achterramen eigenlijk beplakt? Je ziet wel eens van dat folie dat blauw is maar dat ziet er natuurlijk niet uit. Welke "lichtdoorlaatbaarheid" heeft het folie?

Ik zou het je niet kunnen vertellen, 't is puur op het zicht uitgekozen. Als ik in de buurt ben van de plakker dan zal ik het navragen.
Deze folie gebruikt met ook om ramen van gebouwen te tinten, het is danook een materiaal met een solide lijmlaag erachter.

Ah... Ik wil namelijk ook mijn ramen tinten uiteindelijk maar zie het plakken met zeepsop niet zo zitten. Heb daar gewoon niet zo'n goed gevoel bij. Een goede lijmlaag lijkt me een betere oplossing, maar dat is niet zomaar te krijgen bij de automaterialenzaak.
Als je het eens wilt navragen hou ik me aanbevolen.. ;)
Ik dacht niet dat het zeepsop diende als lijm, eerder als hulpmiddel om het zonder luchtbellen te plakken.
Citaat van: Wout309t op 15-04-2009 09:31:15
Ja, met zeepsop eronder kan je nog wat schuiven(corrigeren) over het glas.

Ja dat snap ik wel, maar wat ik bedoel is dat die folies toch minder goed plakken en de kans dat ze nog verschuiven vrij groot is. Ook is de kans dat die folie loslaat behoorlijk. Hoe vaak zie je niet van die auto's rijden waar de folie hangt. Dat ziet er dus echt niet uit. De laatste luchtbellen zijn ook niet heel makkelijk te verwijderen lijkt me.
Maar... ik heb er niet heel veel verstand van, ik heb nooit eerder ramen beplakt. Voor mijn gevoel is plakken met een fohn en lijm die door middel van warmte geactiveert wordt meer fool-proof en geeft het uiteindelijk een mooier resultaat.


nickk.


-D©©©L-

Even een tussenstand; Handremkabels los, ABS sensoren los, remslangen, klauwen  en leidingen los, veren & dempers los, uitlaat beugel los, remschijven eraf, alle kleine bouten van demontageplaten los. De hele as zit op de foto nu nog vast met twee boutjes.  ;D

(klik voor hi-res)

Volvo Felipe

Hey Marco,

Je gaat hem als nieuw maken met al die nieuwe onderdelen

Succes

-D©©©L-

Het verwijderen van de achteras is even simpel als eenvoudig; Gewoon ondersteunen, losdraaien en de auto omhoog:
(klik voor hi-res)


Daarna de gereviseerde as met dikke stabistang eronder en in omgekeerde volgorde de "randapparatuur" eraan hangen. Natuurlijk ook wat schoonmaak werk van o.a. de ABS kransen en de ABS sensoren. Natuurlijk ook het vastzetten van de handremkabels met een popnageltje en, nu de boel toch los is, een paar verse rubbers aan de middendemper (moest nog). Een paar mooie verse schijven erop (orgineel) met een setje "mevius"/"ctf special" blokken en een paar anti-piep plaatjes.

(klik voor hi-res)


Kijk goed, Een kleine tip voor het ontluchten. Heb je helemaal geen drukvat of ander spul bij nodig  :) Het duurt alleen wat langer.
(klik voor hi-res)

 
Nog een paar bouten verder ziet het er (van onderen) dan zo uit:
(klik voor hi-res)


Tenslotte de handremkabels voorin vastgezet en de middenconsole terug gemonteerd. Tijd voor een proefritje !
Dus de garage uit... kloek, doink...  :eusa_shifty: :eusa_sick:  Oeps, nog even de bouten van de dempers (bovenin) weer vastzetten. ;D
Morgen uitlijnen, het staat schots en scheef nu.

arjenT5R

Keurig gedaan marco!

Ik ben met mijn remmerij aan het rommelen
en die tip van dat ontluchten kan ik wel gebruiken.....
Leg eens uit?

Ik neem aan nippels open heldere slang er aan en gewoon potje bier pakken en wachten tot
de lucht er uit is gezakt?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

monster900

#1404
LUCHT ZAKT NOOIT (stijgt alleen)

Dus neen, slangetje er aan, eerste stuk omhoog hangen, ander uiteinde in een potje, nippel opendraaien.

Auto starten en rustig het pedaal induwen (tot helemaal beneden) en weer loslaten.  Opnieuw pedaal induwen enze. enz.
Als je het pedaal 10 x hebt ingeduwd, effe olie bijvullen onder de kap ;)

Als je met z'n twee bent, kan de 2de zien of er nog lucht uit komt (of nieuwe remvloeistof).

De tweede kan bvb ook de nippel dicht laten tot de eerste druk op het pedaal heeft, dan even nippel open en weer dicht.  Pedaal los, en weer opnieuw (druk op pedaal, nippel open en weer dicht) enz enz. tot er nieuwe remvloeistof verschijnt en alle luchtbellen weg zijn.

arjenT5R

Citaat van: monster900 op 15-04-2009 23:47:03
Neen, slangetje er aan, eerste stuk omhoog hangen, ander uiteinde in een potje, nippel opendraaien.

Auto starten en rustig het pedaal induwen (tot helemaal beneden) en weer loslaten.  Opnieuw pedaal induwen enze. enz.
Als je het pedaal 10 x hebt ingeduwd, effe olie bijvullen onder de kap ;)

Als je met z'n twee bent, kan de 2de zien of er nog lucht uit komt (of nieuwe remvloeistof).

De tweede kan bvb ook de nippel dicht laten tot de eerste druk op het pedaal heeft, dan even nippel open en weer dicht.  Pedaal los, en weer opnieuw (druk op pedaal, nippel open en weer dicht) enz enz. tot er nieuwe remvloeistof verschijnt en alle luchtbellen weg zijn.

neen..... dat vinden hoofdremcilinders niet leuk  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

pedaal in duwen ? veelsteveel werk.

monster900

Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2009 23:49:35
pedaal in duwen ? veelsteveel werk.

Turlijk niet, heb hier ook een perslucht zuig-toestel ;)

@ArjenT5R: Waarom niet?  Zo heb ik al 100-den auto's ontlucht, zonder ooit maar 1-enkel probleem te ervaren!!

-D©©©L-

Citaat van: monster900 op 15-04-2009 23:51:41
Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2009 23:49:35
pedaal in duwen ? veelsteveel werk.

Turlijk niet, heb hier ook een perslucht zuig-toestel ;)

@ArjenT5R: Waarom niet?  Zo heb ik al 100-den auto's ontlucht, zonder ooit maar 1-enkel probleem te ervaren!!

perslucht zuig toestel.... man man. wat maak je het moeilijk. Ik heb gewoon 1 meter doorzichtige slang, een blikje  en een ringsleutel. that's it

monster900