Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 16-04-2009 21:47:26
Citaat van: arjenT5R op 16-04-2009 15:38:01
Citaat van: -D©©©L- op 16-04-2009 14:57:21
Net even laten uitlijnen, over het stuurgedrag kan ik maar 1 ding zeggen;
:eusa_dance: YES !  :eusa_clap:
Vind je het gek je roffel is onderhand fabrieks nieuw  ;D ;)
Ik denk onderhand wel beter als fabrieksnieuw met alles wat tie eraan gedaan heeft....:eusa_whistle:

Ik ben een hele eind op weg, maar nieuw is ie natuurlijk niet. Blok & bak hebben natuurlijk al twee ton achter de kiezen.

Nog even de resultaten van het uitlijnen op papier. De waardes lijken hier en daar dan wel wat vreemd. Als je weet dat er uitgelijnd is met 2 volle tanks en -met- bestuurder erin, dan klopt het plaatje wel.




Eugene

Hoe is het verschil merkbaar qua stuurgedrag?  Minder gezwabber aan de achterkant, minder doorhangen in de bochten?

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 17-04-2009 11:32:20
Hoe is het verschil merkbaar qua stuurgedrag?  Minder gezwabber aan de achterkant, minder doorhangen in de bochten?

Het gezwabber is veel en veel minder, ook de reactie op heel kleine stuurbewegingen is veel beter (preciezer).  8)
Ben eigenlijk wel een beetje verbaast hoe snaarstrak een 850 kan sturen (en hij stuurde voor de aswissel ook al aardig strak). De bewegingen van (in) de koets zijn nu voelbaar, misschien toch eens kijken of er een kruisverband versteviging in (onder) de bodem te maken is.  :eusa_think: 

Wout309t

Had dit wel verwacht eigenlijk. Als je ziet dat die rubbers toch snel verouderen. Heb zelf ook vaak het gevoel dat er beweging in die as zit...

Wel slim hoe jij het gedaan hebt. Asje kopen en op het gemak reviseren :eusa_clap:
2011 V70 2.0T R-Design MT

razorx

Vandaag de eer gehad om met deze wagen te mogen rijden.

Ik zeg bewust eer, omdat hier zoveel liefde en aandacht in is gestoken, dat je zoiets niet zomaar uit handen geeft.

Een ervaring apart. Natuurlijk vermogen zat, maar dat vond ik niet eens het interessantste.
Het vermogen merk je niet (ehh in je achteruitkijkspiegel is het leeg  ;) ), niet omdat het er niet is, maar door het comfort en het gebrek aan rammels.

Deze auto voelt aan als iets wat ik niet eerder bij een andere auto meegemaakt heb. Ongelofelijk strak, maar tegelijk comfortabel bij drempels.

Dit klinkt allemaal wat overlirisch maar je moet het meegemaakt hebben  :eusa_clap: .
Dit is echt anders.

@Marco: Wat gaat de tijd toch snel, zo veel te bebabbelen.

Deze auto voldoet aan meer dan de moderne normen.

-D©©©L-

Het is een beetje rustig in deze Blog, maar dat betekend niet dat er niks gebeurt aan de 422R. Helaas heb ik de camera aan de zaak laten liggen, dus de foto's bij onderstaande tekst hebben julle nog te goed.

Inmiddels heb ik de subframe bouten vervangen en het grote rubber van de bovenste reactie arm. Het "volgespoten" oude rubber ging me toch tegenstaan; te hard.
Meteen maar even gekeken hoe de bougies er aan toe waren: Zien er prima uit na 13.000 km, die mogen dus nog even. Motor loopt er ook lekker mee.

Ook heb ik een carterbeschermings rooster geplaatst. Volgens de beschrijving een eitje, ware het niet dat ik de sjor ogen aan het subframe wil behouden. Ik mocht dus even aan de slag met M12 stalen draadeinden etc. Meteen ook maar wat stukken gewapend siliconenrubber geplaatst om het klapperen van rooster tegen te gaan.

Over klapperen gesproken; Zondag werd ik getrakteerd op een stevige reutel onder de auto, dat bleek een doorgescheurde (!) 83mm uitlaatklem te zijn. Gelukkig had ik er 1 liggen en was dat snel verholpen. Ik ben nu dus een zoektocht gestart naar veel sterkere klemmen. 

En dan, en dat is helaas een terugkerend thema geweest deze week, het zoeken naar de "klak/klik/kloink/tik" bij stevige torsie van de carrosserie. Het zit ergens in het subframe of de montage aan carrosserie. Perfect reproduceerbaar door afwisselend de achterkant links en rechts op te krikken, maar (nauwelijk tot) niet te lokaliseren. Het complete onderstel is vervangen incl de bouten, alles is op het juiste aanhaal moment vastgezet.  Simpel word ik er van.  :eusa_wall:

Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.


elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01

Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.



Even met de dremel aan de gang  :P

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01En dan, en dat is helaas een terugkerend thema geweest deze week, het zoeken naar de "klak/klik/kloink/tik" bij stevige torsie van de carrosserie. Het zit ergens in het subframe of de montage aan carrosserie.

Heb ik eens gehad bij demonteren van de veerpootbrug...   even de bouten lossen, en terug aandraaien, en dat geluid nooit meer gehad.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01
Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.

Zoals te verwachten was, ook Bij Bosch uit het assortiment.  :eusa_wall: Over naar plan twee, een paar Hella lampjes.  8)


BOV

Citaat van: -D©©©L- op 24-04-2009 12:44:18
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01
Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.
Zoals te verwachten was, ook Bij Bosch uit het assortiment.  :eusa_wall: Over naar plan twee, een paar Hella lampjes.  8)

Heb je een boschnr?
Wil op het werk ook nog wel eens navraag doen bij Bosch....
I take pictures and build stuff...

-D©©©L-

Een eerste montage poging. Gaat nog wel veranderen denk ik.
(klik voor hi-res)

nickk.

Sorry, maar ik vind het echt niet mooi.

ief

Begint zo wel op een vrachtwagen te lijken. Tis een 850 en geen FH.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

arjenT5R

Kun je ze niet inbouwen in je grille?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 28-04-2009 17:48:31
Kun je ze niet inbouwen in je grille?

Zoals je ziet is niet inbouwen in de grille inderdaad een mogelijkheid.  :)