Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

pwassink

Citaat van: monster900 op 15-04-2009 23:54:20
explain ;)

Lijkt me niet eens nodig als je nadenkt .. en leest  :eusa_whistle:



hint:  waarom zet je een plankje op t pedaal als je een klauw er compleet afhaalt ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

Citaat van: monster900 op 15-04-2009 23:51:41
Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2009 23:49:35
pedaal in duwen ? veelsteveel werk.

Turlijk niet, heb hier ook een perslucht zuig-toestel ;)

@ArjenT5R: Waarom niet?  Zo heb ik al 100-den auto's ontlucht, zonder ooit maar 1-enkel probleem te ervaren!!

Dat zegt men  ;D

en ik krijg op dit moment les in remmen ontluchten zonder fratsen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: monster900 op 15-04-2009 23:54:20
explain ;)
De lucht in de klauw wil naar boven, door de slang hoog te hangen maak je een beetje tegendruk waardoor de nippel geen valse lucht gaat zuigen. De resterende lucht in de leidingen en klauw komt er gewoon langzaam uit als de de vloeistof rustig door laat lopen (druppelen). Kost een beetje tijd, dat wel.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 15-04-2009 23:25:07
Het verwijderen van de achteras is even simpel als eenvoudig; Gewoon ondersteunen, losdraaien en de auto omhoog:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/achteras/21_oude_achteras_verwijderd_01.jpg



Moet je natuurlijk wel een brug voorhanden hebben............

Maar zo kan het ook:




:eusa_whistle:

monster900

En lucht in de leidingen?  als je die los hebt gehad, loopt die lucht niet spontaan naar je klauw ;)

arjenT5R

Citaat van: monster900 op 16-04-2009 00:02:11
En lucht in de leidingen?  als je die los hebt gehad, loopt die lucht niet spontaan naar je klauw ;)

De verse vloeistof duwt de lucht toch gewoon door de leiding heen net zoals je doet met het pompen
of het zuigen of persen van de vemvloeistof?

Alleen dan deathslow  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

monster900

Voor zover ik weet is lucht lichter dan remvloeistof.  Als er in je remleiding een golfje zit, blijft die lucht hoe dan ook bovenin die "golf" staan.  Pas als je effectief druk gaat uitoefenen dmv je pedaal in te duwen, dat alles richting remklauw beweegt ;)

-D©©©L-

Citaat van: monster900 op 16-04-2009 00:09:04
Voor zover ik weet is lucht lichter dan remvloeistof.  Als er in je remleiding een golfje zit, blijft die lucht hoe dan ook bovenin die "golf" staan.  Pas als je effectief druk gaat uitoefenen dmv je pedaal in te duwen, dat alles richting remklauw beweegt ;)

Dat zou je zeggen idd, in elk geval in theorie. Het stomme is dat ik in de praktijk met conventioneel ontluchten of met een power bleeder oid er toch echt helemaal geen extra lucht uit kan halen. Dat is zeker niet bij elke auto het geval. Bij de 850's met automaat wel. En laat ik er daar nou twee van in bezit hebben.  ;D

UserID6342

Er zijn verschillende manier om te ontluchten, de een is niet per definitie slechter als de andere, het gaat er om dat je de lucht uit het remsysteem haalt en that's it.  Je kunt het eventueel ook alleen doen (maar lukt niet altijd) door de nippel op de remklauw los te draaien, slangetje erop en oliespuitje vullen met remolie en dan de olie omhoog pompen het reservoirtje in.  Dan pomp je de lucht dus ook omhoog.  Voordeel van deze methode is dat de hoofdremcilinder niet extra op zijn donder krijgt doordat ineens het pedaal verder wordt ingetrapt als normaal bij het ontluchten op de conventionele manier.  Andere optie is door druk te zetten op het reservoirtje en beneden 1 voor 1 de nippels los te draaien.  Dichtdraaien als er gen lucht meer komt.  Enzo zijn er nog wel meerdere methode's, welke je ook toepast maakt niet zo heel veel uit.  Voor iedere methode valt wel iets te zeggen.  Met zijn 2-en, alleen, mogelijke schade aan hoofdremcilinder, teveel druk op het systeem, etc.  Kies de methode gewoon die jou het beste past.

-D©©©L-


UserID6342

Ziet er weer netjes uit Marco, vakwerk !

-D©©©L-

Net even laten uitlijnen, over het stuurgedrag kan ik maar 1 ding zeggen;

:eusa_dance: YES !  :eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 16-04-2009 14:57:21
Net even laten uitlijnen, over het stuurgedrag kan ik maar 1 ding zeggen;

:eusa_dance: YES !  :eusa_clap:

Vind je het gek je roffel is onderhand fabrieks nieuw  ;D ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jorg Vseventy

Citaat van: arjenT5R op 16-04-2009 15:38:01
Citaat van: -D©©©L- op 16-04-2009 14:57:21
Net even laten uitlijnen, over het stuurgedrag kan ik maar 1 ding zeggen;

:eusa_dance: YES !  :eusa_clap:

Vind je het gek je roffel is onderhand beter dan fabrieks nieuw  ;D ;)

m.b.t. het ontluchten heb ik ooit nog een leuke uitdaging gehad: onluchten van een hydraulische koppeling met 2 cilinders (hoofdcilinder bij pedaal, hulp cilinder bij de bak, achterin) De hydraulische leiding liep lager dan de beide cilinders onder de auto door en het systeem was helemaal leeg. Van alles geprobeerd:
- pompen totdat je 3 weken spierpijn hebt
- trechter met vloeistof 2 meter boven de hulpcilinder gehangen

Tegenwoordig doe ik het in 15 minuten: ik trek de vloeistof er met een injectiespuit aan de hulpcilinder doorheen....

Gelukkig hebben 850's en X70's hier geen last van!

On topic: het blijft mooi om te volgen Marco!

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 16-04-2009 15:38:01
Citaat van: -D©©©L- op 16-04-2009 14:57:21
Net even laten uitlijnen, over het stuurgedrag kan ik maar 1 ding zeggen;
:eusa_dance: YES !  :eusa_clap:
Vind je het gek je roffel is onderhand fabrieks nieuw  ;D ;)
Ik denk onderhand wel beter als fabrieksnieuw met alles wat tie eraan gedaan heeft....:eusa_whistle: