Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

jberg

kheb ergens wat gemist waarschijnlijk, maar waarom ben je niet in zwolle naar de rdw gegaan????

FGG

Citaat van: jberg op 25-06-2008 00:15:24
kheb ergens wat gemist waarschijnlijk, maar waarom ben je niet in zwolle naar de rdw gegaan????

Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2008 16:31:26
- daar kan ik u niet direkt een antwoord op geven, u kan dat bij het keurings station moeten navragen. Waar gaat u keuren ? Dan kan ik u wel even doorverbinden.

- In zwolle.

- Ik verbind u door.

- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- excuses mijnheer, u spreekt nogmaals met mevrouw ........ Kantoor zwolle is tot 17:00 niet telefonisch bereikbaar wegens onderbezetting. Kunt u morgen terug bellen ?

- Ehm. Ik moet toch in groningen zijn, misschien weten die mensen meer ? Daar kan ik ook wel heen.  :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Richard850

Mooi he het Groningse platte land:P:P:P

FGG

Citaat van: Richard850 op 25-06-2008 11:26:35

Mooi? Neuh. Plat? Ja, dat wel.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

R-line picknick tafel ?  ::)

Je ziet wel veel op 1 plaatje...

Richard850

Citaat van: FGG op 25-06-2008 11:27:13
Citaat van: Richard850 op 25-06-2008 11:26:35

Mooi? Neuh. Plat? Ja, dat wel.

Heel wat anders als al die heuvels he:P:P

-D©©©L-

Het kenteken is gisteren ook binnen gekomen.  :eusa_dance:

En vandaag ? Kluschdach !  :eusa_clap:  ;D

Sowieso op het program: Remslangen en handrem delen.
En onderkant van de wagen eens goed schoonmaken.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 28-06-2008 08:50:29
Het kenteken is gisteren ook binnen gekomen.  :eusa_dance:

42-VOL-2?  ;D

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 28-06-2008 09:47:09
Citaat van: -D©©©L- op 28-06-2008 08:50:29
Het kenteken is gisteren ook binnen gekomen.  :eusa_dance:
42-VOL-2?  ;D

Tis op zich geen verkeerd kenteken. Iets met "GHZ" in het midden.

Gisteren bezig geweest met de remmerij aan de achterkant, dat wil zegen; de slangen.
Het verschil is altijd wel leuk om te zien:

Maar ze zaten er niet vanzelf onder. Aan de linker kant knapte de nippel in twee stukken en dus moest er een nieuwe nippel en kraag aan.
Hier de afgezaagde leding:

Het juiste gereedschap voor deze toch wel harde leiding was uitgeleend (en niet op tijd terug gebracht >:() Dus het was even martelen/improviseren met wat eenvoudiger middelen die hier eigenlijk niet voor gemaakt zijn. Dat ging met vereende krachten echt net.

Het eindresultaat van deze operatie is heel bruikbaar  :):

Dit was het plan, goed gelukt dus:

Verder stond "onderkant schoonmaken" op het program. Dat kreeg een wat andere wending dan in eerste instantie verwacht..

-D©©©L-

Omdat ie helemaal gespoten wordt is het wel fijn als ie ook aan de onderkant zandvrij en schoon is.
De binnenbalk van de achterbumper stond al helemaal vol met drek (zand, klei, bladeren). De binnenschermen moeten er toch uit voor het spuiten, dus dan kan ik mooi alles in 1 keer mooi schoon maken.

Dus ik ruk de binnenschermen eruit, omdat de bumper er toch al af was is dat een klusje van niks. En ik was blij dat ik ontdekte wat daar achter zat (niet dat er wat zat  :-\)

Rechts achter (alle foto's clickable voor hi-res):

Links achter al niet veel anders:

Beetje krabben:

En linksachter een beetje krabben:

Ook aan de buitenkant van de wielkast het zelfde euvel in net beginnende fase:

Met grof schuurpapier het meeste weggehaald (ronde 1), hij moet immers straks wel op de pootjes en weer naar buiten:

Beetje roestomzetter erop, kan lekker lang/rustig z'n werk doen:

Links zelfde verhaal:

Zo kan ie wel naar buiten, kan ik even rustig nadenken wat ik er mee ga doen. Toch stralen en/of de kitnaden vervangen. Of gewoon goed conserveren met minder rigoreuze stappen. Geeft wel te denken wat ik onder de dorpel lijsten kan aantreffen, blijft een verassing.  :evil: (<- roestduiveltje ;))

Ook de 609R krijgt inspectie op deze punten. Er was bij de 422R (zeker gezien de km stand) helemaal geen aanleiding om te verwachten dat hier roest in de plaat zou zitten. Geen schade geweest. Ook zat op de meeste plaatsen niet meer dan een beetje stof achter de binnenschermen. Heel appart. Lijkt wel een laagdikte/hechting probleem ofzo.

Wordt vervolgd.

Richard850

Goed bezig!!

Ik vindt het er allemaal niet eens zo slecht uitzien hoor, voor een auto van die leeftijd, en km's.. Maargoed, beter voorkomen dan genezen he..... Brengt mij trouwens ook op een idee voor in de vakantie, hoef ik me ook niet te gaan vervelen:P

-D©©©L-

Het was even zoeken, maar ze zijn onderweg; 18 mm dikke stabilisator stang linkjes uit moderne materialen dus lichter en sterker.  :eusa_dance: :eusa_clap:

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 02-07-2008 15:32:55
Het was even zoeken, maar ze zijn onderweg; 18 mm dikke stabilisator stang linkjes uit moderne materialen dus lichter en sterker.  :eusa_dance: :eusa_clap:

Ga je het combineren met IPD stabi kit?

Ik zit nog steeds te wachten op nieuwe end-rods voor de QBM endlinks.

Ik geloof dat ik ze zelf maar eens ga regelen voor 7,5 USD per stuk. Even de link opzoeken waar ze voor een schappelijke prijs te koop waren.

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 03-07-2008 00:31:08
Citaat van: -D©©©L- op 02-07-2008 15:32:55

Ga je het combineren met IPD stabi kit?

Ik zit nog steeds te wachten op nieuwe end-rods voor de QBM endlinks.

Ik geloof dat ik ze zelf maar eens ga regelen voor 7,5 USD per stuk. Even de link opzoeken waar ze voor een schappelijke prijs te koop waren.

Ik heb geen qbm spul bestelt, gewoon universeel spul en gewoon in nederland. Zal wel een foto posten als ik het in huis heb.