Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene


If it's not blown, it sucks...

jberg

en nog een donker bovendek op je dashboard, spiegeld minder en ziet er veel mooier uit

Marc O.

Licht! Het lijkt net of dat grote donkere vlak er achteraf ingeknutseld is en dus niet origineel is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 15-06-2008 11:32:31
Licht! Het lijkt net of dat grote donkere vlak er achteraf ingeknutseld is en dus niet origineel is.

Helemaal mee eens :)

Ronbroek

Het creme kamp vs het donkere kamp.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Philip850

Lichte kap marco. Origineel oogt mooier en exclusiever. Hoort gewoon in dat ding.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

elianmars

Maarre, je gaat toch niet luisteren naar onze mening? Je moet gewoon doen wat je zélf mooi vindt  ;)


-D©©©L-

#142
Citaat van: elianmars op 15-06-2008 12:05:56
Maarre, je gaat toch niet luisteren naar onze mening? Je moet gewoon doen wat je zélf mooi vindt  ;)
Dat doe ik ook ;D  Ik vind het prachtig mooi om te horen hoe ANDEREN er tegenaan kijken. ;)
Het heet niet voor niets een dilemma.

Zowel de donkere al de lichte heb ik op de plank liggen, kan het dus gewoon langere tijd proberen.
Zelfde geld voor het dashboard bovendeel, dit is nu al een paar tinten donkerder dat bijvoorbeeld bij een S70 het geval is in beige.
Ik heb een grijze en een anthraciete versie liggen. Gewoon eens bekijken wat het prettigst is. Uiteindelijk moet ik er per jaar nogal een paar uur mee op de weg zitten.
1 ding weet ik al wel zeker; de lichte vloermatten reserveer ik voor de meetings ofzo. Standaard gaan er gewoon donkere in (of de rubber matten in de winter).

Bestaan de 854 hoedenplank speakers ook in beige/creme kleur ?!  :eusa_think:

Hij is inmiddels ook getaxeerd voor de BPM tegenbewijs aangifte. Niet lachen, waarde na aftrek van schade en achterstallig onderhoud: Iets meer dan de kiloprijs  ::)
 

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2008 12:57:49

Hij is inmiddels ook getaxeerd voor de BPM tegenbewijs aangifte. Niet lachen, waarde na aftrek van schade en achterstallig onderhoud: Iets meer dan de kiloprijs  ::)
 

Aan de ene kant lekker voor het te betalen BPM bedrag, aan de andere kant heb je misschien het gevoel teveel te hebben betaald voor de wagen  :eusa_shifty:

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 15-06-2008 13:44:28
Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2008 12:57:49

Hij is inmiddels ook getaxeerd voor de BPM tegenbewijs aangifte. Niet lachen, waarde na aftrek van schade en achterstallig onderhoud: Iets meer dan de kiloprijs  ::)
 

Aan de ene kant lekker voor het te betalen BPM bedrag, aan de andere kant heb je misschien het gevoel teveel te hebben betaald voor de wagen  :eusa_shifty:

Nee, ik heb zeker niet het gevoel dat ik teveel heb betaald. Vergeet niet dat de LPi installatie niet mee doet voor de BPM taxatiewaarde.
Daarnaast gaat men bij een taxatie uit van de afschrijftabel waarde. De herstel kosten  op basis van 100% uitbesteden (dealer/schadebedrijf) en nieuwe of hele jonge delen.
Dat loopt qua kosten natuurlijk gigantisch op. Bedenk alleen maar wat bijv. het vervangen van de vloerbekleding links- en rechtsvoor gaat kosten.

-D©©©L-

#145
Hmm, auto invoeren en direct op een handelsvoorraad parkeren in afwachting van de G3 omzetting. Ik wil immers niet voor G2 houderschap belasting betalen als ie toch nog niet rijden kan vanwege onderhoud.  Dat klinkt logisch toch ?!

Maar hoe gaat dan dan ?

Bellen met het RDW: 0900-0739...
- Dit nummer kost 10 cent per minuut.
- "Goedemiddag welkom bij de RDW"
- Toets 1 voor apk data, toets 2 voor voertuig gegevens, toets 3 voor overige vr......... "3"
- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- Goedemiddag, RDW, u spreekt met mijnheer ........, waarmee kan ik u van dienst zijn ?


- Hallo, ik wil een auto invoeren maar deze bij invoer meteen op de handelsvoorraad zetten, kan dat ?
En zo ja, hoe ?


- Ehm, voor ik u iets ga vertellen dat niet waar is ga ik u even doorverbinden met een collega die u er meer over kan vertellen.


- Prima, ik wacht wel even.

- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- Goedemiddag, RDW, u spreekt met mijnheer ........, waarmee kan ik u van dienst zijn ?


- Hallo, ik wil een auto invoeren maar deze bij invoer meteen op de handelsvoorraad zetten, is dat überhaupt mogelijk ?
Zo ja, hoe ? Uw collega vertelde mij dat u mij daar alles over kan vertellen.  :eusa_shhh:  ;D


- Oei, dat zou ik u niet kunnen vertellen mijnheer. Hiervoor moet ik u doorverbinden met een collega.

- Ehm, ok da's goed. Hoeveel collega's heeft u ? (met een lach in de stem).

- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- Goedemiddag, RDW, u spreekt met mevrouw ........, waarmee kan ik u van dienst zijn ?


- Goedemiddag mevrouw, ik heb een vraag. Ik wil een auto invoeren maar deze bij invoer meteen op de handelsvoorraad zetten in afwachting van G3 goedkeur. Is dat mogelijk ?

- Dus u heeft een buitenlandse auto die u bij invoer meteen in de handelsvoorraad wil opnemen ?

- Ja inderdaad


- En u heeft een RDW erkenning om die voertuigen te kunnen opnemen in de handels voorraad ?

- Ja, helemaal juist.

- daar kan ik u niet direkt een antwoord op geven, u kan dat bij het keurings station moeten navragen. Waar gaat u keuren ? Dan kan ik u wel even doorverbinden.

- In zwolle.

- Ik verbind u door.

- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- excuses mijnheer, u spreekt nogmaals met mevrouw ........ Kantoor zwolle is tot 17:00 niet telefonisch bereikbaar wegens onderbezetting. Kunt u morgen terug bellen ?


- Ehm. Ik moet toch in groningen zijn, misschien weten die mensen meer ? Daar kan ik ook wel heen.  :eusa_whistle:

- Ik ga u proberen door te verbinden.
- Helaas mijnheer, ook groningen is niet bereikbaar. Kunt u morgen terug bellen ?

- Nou, zou u kunnen vragen of zij mij kunnen terug bellen, dan weet ik zeker dat ze er zijn.

- Dat is prima, moet ik wel even wat gegevens noteren.

.... gesprek afronding.

30 seconden tikken voorbij.

Trrrringggggggg op doorkiesnummer .... (ja ik heb een T65 op het bureau ! lekker retro)

- Met marco

- Hallo, u spreekt met mevrouw .... van het RDW. Ik heb u net aan de lijn gehad ?

- Ja, dat klopt

- U wilde weten of u een auto bij invoer meteen op de handels voorraad kan zetten ?

- Ja, dat is wel de wens

- Ja hoor, dat kan. Dan komt het nieuwe nederlandse kenteken als blanco, dus zonder tenaamstelling, in de handelsvoorraad. Daar heeft men formulieren voor bij het keuringsstation.

- Prima, goed om te weten. Moet ik daarvoor een afspraak maken of kan met deze patient met vage klachten gewoon langskomen tijdens het vrije spreekuur ergens tussen 8 en 12 ?

Dame schiet in de lach.

- Dat kan gewoon in de reguliere uren, als u nog douane zaken moet doen wil u er wel op wijzen dat niet overal de openings tijden van RDW en Douane gelijk zijn.

- Dank u, dat is wel even handig om rekening mee te houden. Dan wens ik u nog een prettige middag.

- Prettige middag mijnheer, graag gedaan.

-klik-


FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Wout309t

Goed geheugen heb je, of heb je het gesprek opgenomen???
2011 V70 2.0T R-Design MT

BartusKN

Citaat van: Wout309t op 18-06-2008 16:35:27
Goed geheugen heb je, of heb je het gesprek opgenomen???

Wierd :P wel mooi verhaal zeg.

-D©©©L-

#149
Vandaag ook een mooie doos vol met onderdelen opgehaald. (tnx ivo)

Waaronder ook de trekhaak met kabelset. Een deel van de montage materialen van de trekhaak zelf kon samen met de engelse VPB linea recta door naar het straal/poedercoat bedrijf. Het verbaasde mij echt dat er montage beugels bij de trekhaak zaten die niet fatsoenlijk verzinkt of gecoat waren. Gewoon ruw gestanst & gevouwen uit 2 mm dikke zincor plaat zonder enige nabehandeling. Nou kan ik die bij montage natuurlijk wel lekker dik in de tectiel baggeren; dit leek me netter.

De kabelset is echt 100% netjes gemaakt.  :eusa_clap:

Zelfs de "niet standaard" pennen 9,11 en 13 zijn netjes naar binnen uitgevoerd voor gebruik naar keuze.