Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2008 23:11:54
Vandaag ook een mooie doos vol met onderdelen opgehaald. (tnx ivo)

Waaronder ook de trekhaak met kabelset. Een deel van de montage materialen van de trekhaak zelf kon samen met de engelse VPB linea recta door naar het straal/poedercoat bedrijf. Het verbaasde mij echt dat er montage beugels bij de trekhaak zaten die niet fatsoenlijk verzinkt of gecoat waren. Gewoon ruw gestanst & gevouwen uit 2 mm dikke zincor plaat zonder enige nabehandeling. Nou kan ik die bij montage natuurlijk wel lekker dik in de tectiel baggeren; dit leek me netter.

De kabelset is echt 100% netjes gemaakt.  :eusa_clap:

Zelfs de "niet standaard" pennen 9,11 en 13 zijn netjes naar binnen uitgevoerd voor gebruik naar keuze.

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/trekhaak/01_kabelset_13polig_%20nieuw.jpg
 

Dat ziet er mooi uit. Ik heb net een Bosal setje aangesloten. Het meeste werk was voor mij de aansluiting van de kabel op de stekkerdoos. Voor een Sedan is het klusje makkelijker te klaren dan BOSAL voorschrijft. Constante stroom kan volgens mij analoog aan BRINK/ Volvo bij de Antenne worden weggehaald in het geval van een SEDAN.

Waar ik nu de geschakelde stroom vandaan moet halen ben ik nog niet uit. Ook daar is al een draadje voor aanwezig, ik moet hen alleen nog in de auto aansluiten op de kabelboom maar waar meot ik dit doen?


-D©©©L-

#151
Tja, het wordt wat eentonig zo.  ::) Zou liever al aan het sleutelen zijn, genoeg te doen.
Volgende week langs RDW en Douane, als dat geweest is kan ik aan de slag.  :eusa_dance:

Owja, deze moet er ook nog in, een afstandbediening voor de centrale portier vergrendeling:

FelixB

Citaat van: -D©©©L- op 19-06-2008 10:29:42

Owja, deze moet er ook nog in, een afstandbediening voor de centrale portier vergrendeling:

Heeft een R dat standaard dan dus niet?   :eusa_think:

óf: kastje(s) kwijt?
855R & C70 T5 cabrio automaat

-D©©©L-

Citaat van: FelixB op 19-06-2008 18:05:11
Citaat van: -D©©©L- op 19-06-2008 10:29:42

Owja, deze moet er ook nog in, een afstandbediening voor de centrale portier vergrendeling:

Heeft een R dat standaard dan dus niet?   :eusa_think:

óf: kastje(s) kwijt?

Er zit nu 1 of ander brak volvo alarm in voor de belgische markt, dat grotendeels defect is. 
Nauwelijks documentatie en geen reserve delen verkrijgbaar. Startblokkering zit standaard ook al in het motormanagement.

Thys

Vanwaar je keuze voor een niet-origineel systeem, ipv. plug&play?

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 19-06-2008 18:34:35
Vanwaar je keuze voor een niet-origineel systeem, ipv. plug&play?

Dit is ook bijna plug en play. (5 draden)

De extra mogelijkheden als instelbare follow me home verlichting, auto re-lock en extra uitgang voor accessoires (ramen sluiten bij afsluiten bijvoorbeeld) samen met de handig model handzender en dat alles tegen een zeer lage prijs en ook nog eens van een grote leverancier. Dat sprak me wel aan.  :)

Thys

Dat klinkt inderdaad goed! vooral Ramen/schuifdak sluiten bij het vergrendelen van de deuren lijkt me erg praktisch. Tenzij het bloedheet is, en je wilt graag een raampje open laten staan dan...

-D©©©L-

#157
Gistermiddag had ik niet zoveel zin meer in werken en heb de deur van het Zernikeborg in het pitoreske Groningen dus maar een paar uur eerder achter me dicht getrokken. Er lag niks dat niet wachten kan tot maandag.
Dat gaf meteen wat ruimte om even met de 422R langs het schadebedrijf te gaan.
De kogel is door de kerk: de "blauwe" (of ie ie groen?) word van tot teen strak gemaakt en overgespoten (incl. sponningen)  8) 8).
Wel zelf alles demonteren/monteren van alles wat nodig is. Dit gaat gebeuren nadat ie technisch grotendeels weer up to date is.
Verder nog even de delen bij het poedercoat bedrijf opgehaald.

Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2008 23:11:54Een deel van de montage materialen van de trekhaak zelf kon samen met de engelse VPB linea recta door naar het straal/poedercoat bedrijf. Het verbaasde mij echt dat er montage beugels bij de trekhaak zaten die niet fatsoenlijk verzinkt of gecoat waren. Gewoon ruw gestanst & gevouwen uit 2 mm dikke zincor plaat zonder enige nabehandeling. Nou kan ik die bij montage natuurlijk wel lekker dik in de tectiel baggeren; dit leek me netter.

De steunplaten voor de trekhaak:


En het beugeltje tussen de veerpoten:


Volgende week maar eens even langs de RDW en de Douane. Daarna een afspraak maken bij mesman voor 6e injector etc.

Vulk

Wat kost dat nou? Goed herspuiten in dezelfde kleur als je de wagen zelf gestript hebt?

Joachim1

Citaat van: Vulk op 21-06-2008 13:42:21
Wat kost dat nou? Goed herspuiten in dezelfde kleur als je de wagen zelf gestript hebt?
Goede spuiter die de juiste verf etc gebruikt en het netjes doet zal er wel een 1500Euries voor vragen? ::)

Wel gaaf dat je de R weer 100%netjes aan het maken bent Marco  :eusa_clap:

Zippo

Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2008 16:31:26
Hmm, auto invoeren en direct op een handelsvoorraad parkeren in afwachting van de G3 omzetting. Ik wil immers niet voor G2 houderschap belasting betalen als ie toch nog niet rijden kan vanwege onderhoud.  Dat klinkt logisch toch ?!

Maar hoe gaat dan dan ?

Bellen met het RDW: 0900-0739...
- Dit nummer kost 10 cent per minuut.
- "Goedemiddag welkom bij de RDW"
- Toets 1 voor apk data, toets 2 voor voertuig gegevens, toets 3 voor overige vr......... "3"
- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- Goedemiddag, RDW, u spreekt met mijnheer ........, waarmee kan ik u van dienst zijn ?


- Hallo, ik wil een auto invoeren maar deze bij invoer meteen op de handelsvoorraad zetten, kan dat ?
En zo ja, hoe ?


- Ehm, voor ik u iets ga vertellen dat niet waar is ga ik u even doorverbinden met een collega die u er meer over kan vertellen.


- Prima, ik wacht wel even.

- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- Goedemiddag, RDW, u spreekt met mijnheer ........, waarmee kan ik u van dienst zijn ?


- Hallo, ik wil een auto invoeren maar deze bij invoer meteen op de handelsvoorraad zetten, is dat überhaupt mogelijk ?
Zo ja, hoe ? Uw collega vertelde mij dat u mij daar alles over kan vertellen.  :eusa_shhh:  ;D


- Oei, dat zou ik u niet kunnen vertellen mijnheer. Hiervoor moet ik u doorverbinden met een collega.

- Ehm, ok da's goed. Hoeveel collega's heeft u ? (met een lach in de stem).

- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- Goedemiddag, RDW, u spreekt met mevrouw ........, waarmee kan ik u van dienst zijn ?


- Goedemiddag mevrouw, ik heb een vraag. Ik wil een auto invoeren maar deze bij invoer meteen op de handelsvoorraad zetten in afwachting van G3 goedkeur. Is dat mogelijk ?

- Dus u heeft een buitenlandse auto die u bij invoer meteen in de handelsvoorraad wil opnemen ?

- Ja inderdaad


- En u heeft een RDW erkenning om die voertuigen te kunnen opnemen in de handels voorraad ?

- Ja, helemaal juist.

- daar kan ik u niet direkt een antwoord op geven, u kan dat bij het keurings station moeten navragen. Waar gaat u keuren ? Dan kan ik u wel even doorverbinden.

- In zwolle.

- Ik verbind u door.

- muziek - Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
- muziek - toets 1 voor muziek bij het wachten...
- stil
- een ogenblik geduld alstublieft.
- excuses mijnheer, u spreekt nogmaals met mevrouw ........ Kantoor zwolle is tot 17:00 niet telefonisch bereikbaar wegens onderbezetting. Kunt u morgen terug bellen ?


- Ehm. Ik moet toch in groningen zijn, misschien weten die mensen meer ? Daar kan ik ook wel heen.  :eusa_whistle:

- Ik ga u proberen door te verbinden.
- Helaas mijnheer, ook groningen is niet bereikbaar. Kunt u morgen terug bellen ?

- Nou, zou u kunnen vragen of zij mij kunnen terug bellen, dan weet ik zeker dat ze er zijn.

- Dat is prima, moet ik wel even wat gegevens noteren.

.... gesprek afronding.

30 seconden tikken voorbij.

Trrrringggggggg op doorkiesnummer .... (ja ik heb een T65 op het bureau ! lekker retro)

- Met marco

- Hallo, u spreekt met mevrouw .... van het RDW. Ik heb u net aan de lijn gehad ?

- Ja, dat klopt

- U wilde weten of u een auto bij invoer meteen op de handels voorraad kan zetten ?

- Ja, dat is wel de wens

- Ja hoor, dat kan. Dan komt het nieuwe nederlandse kenteken als blanco, dus zonder tenaamstelling, in de handelsvoorraad. Daar heeft men formulieren voor bij het keuringsstation.

- Prima, goed om te weten. Moet ik daarvoor een afspraak maken of kan met deze patient met vage klachten gewoon langskomen tijdens het vrije spreekuur ergens tussen 8 en 12 ?

Dame schiet in de lach.

- Dat kan gewoon in de reguliere uren, als u nog douane zaken moet doen wil u er wel op wijzen dat niet overal de openings tijden van RDW en Douane gelijk zijn.

- Dank u, dat is wel even handig om rekening mee te houden. Dan wens ik u nog een prettige middag.

- Prettige middag mijnheer, graag gedaan.

-klik-



Volgende keer een pb naar mij ;D

-D©©©L-

Citaat van: Zippo op 21-06-2008 15:59:30
Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2008 16:31:26
...
Bellen met het RDW: 0900-0739...
...

Volgende keer een pb naar mij ;D

Lijkt me een goed plan.  :)

-D©©©L-

#162
Ik had dus een setje 110% goede ruitenwisserbladen op de 422R. De goede bladen die er op zaten (visioflex) zijn er door de vorige eigenaar afgehaald om tegen veel geld te kunnen verkopen   :eusa_sick:

110% goed:


Nou ben ons zuuunig op de centen en de voorruit, dus niet gewoon een setje verse bladen... nee, fripse rubbertjes is meer dan voldoende:



110% verwijderd uit het metaal:


Frips rubbertje erin:


110% stage nul ruitenwisserblad tuning:


Ik verwacht dat ie nu aardig zuiniger zal gaan lopen, ook de wegligging is nu een stuk beter.   ;)


Morgen maar eens zien of ik de BPM mag betalen...  :eusa_dance:




elianmars


Thys

Succes morgen! Niet teveel betalen he ;)