Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Dat staat zeker goed Marco, Ludo geef dat ook al aan
Citaat van: Ludo op 22-11-2009 20:52:20
Ik vind het wel geslaagd.
De velgkleur sluit ook mooi aan bij de bumperdeks en sierlijsten.  :eusa_clap:
Maar ik vind ze in het echt nog beter uitkomen
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Staat beide goed, dit oogt ruiger als met die gouden wielen.

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 19-08-2009 19:40:46
Citaat van: -D©©©L- op 22-06-2009 16:09:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-05-2009 11:41:15
Ik heb (bij wijze van proef) nu dus maar een setje NGK BKR8EIX kaarsjes besteld. Vergelijkbaar met de bekende Denso IK24, wel met een andere prijs. Ik had eigenlijk de BKR8E willen hebben (ultra el-cheapo, koperen elektrode), die bleek helaas niet meer leverbaar. Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de "koudere" kaarsen erin.  :eusa_think:

Ik ben nu 4000 km verder met deze kaarsen erin. De ervaringen tot nu toe zijn goed, ik merk zeker verschil bij zware & langdurige belasting van de motor. Waar de originele volvo bougies na een tijdje hoge snelheid rijden wat problemen gaven (af en toe een keer een slag missen, soms ook minder vermogen beschikbaar) heb ik dat met deze kaarsen nog niet mogen merken. Nog 16.000 km erbij, en dan is eigenlijk pas wat zinvols te zeggen over de levensduur

Meer een reminder aan mijzelf. Nu 13.500 km met deze bougies en nog altijd geen klap gemist. Dit is ongeveer de stand waarbij originele volvo bougies voorzichtig kuren begonnen te vertonen.

Nu 26.000 km er mee gereden en nog altijd geen klap gemist. Zou het dan toch kunnen ? Binnenkort krijgen ze weer een lange rit voor de kiezen (~1400 km) waarbij ik langere tijd hoge snelheden rijdt. Ben benieuwd. 

Ondertussen ook het koelwater probleempje opgelost en de "imi" nokkenaskeerring (die er alweer uit lag) vervangen door een originele. Ook een paar nieuwe accupoolklemmen gemonteerd en een nieuwe 70 Ah "volvo" accu. Het tuinhekje (carterbeschermer) zit er ook weer onder.   

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 26-11-2009 03:06:37
Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2009 01:31:04

Nu 26.000 km er mee gereden en nog altijd geen klap gemist. Zou het dan toch kunnen ? Binnenkort krijgen ze weer een lange rit voor de kiezen (~1400 km) waarbij ik langere tijd hoge snelheden rijdt. Ben benieuwd. 

Ik heb dezelfde ervaringen.......maar dan met Bosch Yttrium bougies, nu inmiddels 12.000 km, geen klap gemist, de vorige set, 29000 km en geen klap gemist. Wel was te merken dat ze na 29000 km niet meer nieuw waren, maar i.t.t. volvo bougies heb je geen last met "missen van klappen".

Ik ben bang dat jou wagen niet tot slecht zal lopen op deze bougies, net als dat ik de "warme" bosch kaarsen in mijn blok geen lang leven geef. 
Je mag de twee motoren in dit geval nauwelijks met elkaar vergelijken. De verbrandingstemperatuur is daarvoor teveel verschillend. 

-D©©©L-

Zojuist even verse motorolie en een filter in de 422R gedaan, die zaten er alweer bijna 9000 km in. Het is dit keer een 10W50 geworden, tot -20 buitentemperatuur schijnt die nog te mogen.
Ik verbaas me er elke keer weer over hoeveel olie er in de koeler achter blijft, na het losnemen van de onderste koppeling komt er nog zowat een hele liter uitlopen.

De airco is "tussen de middag" afgevuld na de pompwissel (gelijk gedaan met de bakwissel).  200 ml olie (hij was leeg), 7 ml contrast vloeistof en 780 gram R134a zijn erin gegaan.  Natuurlijk ook weer een nieuwe "receiver (filter/droger) geplaatst, de boel heeft nogal even open gelegen. De nieuwe aircopomp is inderdaad vele malen stiller dan de oude. De huidige, "nieuwe", pomp heeft ca 15.000 km achter de kiezen en komt (net als de dynamo) van de auto van "koenne". Waarvoor dank.

Omdat ik na de accuwissel en verse poolklemmen last had van een "dip" in de dashboard verlichting als de koelfan motor aansloeg, heb ik de oude massakabeltjes tussen het blok en de carrosserie vervangen door nieuwe. "Home-made" van een paar stukjes 50 mm2 en kabelogen.
De eerlijkheid gebied me wel te vermelden dat ik er 1 vergeten was los te maken bij de bakwissel, die was dus stuk.

2 stekkertjes en een paar schroefjes zorgen ervoor dat het 3e remlicht eindelijk weer op z'n plek zit, dat moest ook altijd nog.

Weer een serie mega klussen klaar  ;D

-D©©©L-

Wat doe je als je je verveeld onderweg ? Nou gewoon, beetje spelen met een camera.   ;D

http://www.youtube.com/watch?v=7G4NAkeq2lI

mikky

Beat it, met zo'n auto.

;D             

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 29-11-2009 23:02:09
Wat doe je als je je verveeld onderweg ? Nou gewoon, beetje spelen met een camera.   ;D

http://www.youtube.com/watch?v=7G4NAkeq2lI

;D :eusa_clap:

KMvrtr

Wat een enorme bak licht zeg!  8)
Alsof je overdag onderweg bent.  ;D

jberg

nog een mooi projectje voor je, meesturende lampen

henry classic v70

Citaat van: jberg op 30-11-2009 00:03:06
nog een mooi projectje voor je, meesturende lampen

Niets is onmogelijk voor Marco.......can he make it, yes he can!
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

-D©©©L-

Ik kreeg vandaag een telefoontje uit Nederland dat er "een zwaar pakket uit duitsland"  (eindelijk !) aangekomen is. Dat zijn dus de nieuwe wiellagers en draagarmen.  :eusa_clap: (die al weken onderweg zijn met DHL)

15 min later een SMS van DHL: Zending no ######## afgeleverd op bestemming.  Goh, hoe verbazend !  :eusa_clap:

Krijg ik net een mailtje van de Ebay verkoper:

CiteerHALLO

FOLGENDE E-MAIL HABEN WIR VON DHL BEKOMMEN
ADRESSE FALSCH

BITTE UM INFO

Pakket schijnt ergens in DHL-niemandsland te zijn en ze willen nu graag weten waar het heen moet.  :eusa_shifty: :eusa_think:

Het is dat de verzender er veel werk mee heeft, anders zou ik persoonlijk DHL nog eens de verzendkosten betalen en wachten tot ze het kwamen bezorgen.  ;D ;D ;D

-D©©©L-

Niet alle stukken op de route zijn even spannend. Hier een 3 minuten impressie van de geweldige drukte op de A4 autosnelweg in Polen, gedurende een dikke 400 km is dit het verkeersbeeld.  Vergelijk dit even met onze "16:00 donderdagmiddag" spits.  ;D
Dit stukje is ook van rond 16:00 op donderdagmiddag.

http://www.youtube.com/watch?v=t6klgBC5Hzc

)()()sT

Zow, wat een drukte  :o

Ik ben een jaar of tien geleden met de trein naar Polen geweest; toen liep er vanuit de richting Berlijn - Frankfurt grotendeels alleen 2-baans; is dit nu ook allemaal snelweg?