Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: R o b op 19-11-2009 08:24:05
Nou, eronder met die velgen en klauwen....ben benieuwd!  :eusa_clap:

Anders ik wel !
Vanavond zijn de adapter/spacer platen voor de achteras BBK klaar, die moet ik nog wat nabewerken en dan kunnen ze naar de poedercoater voor een beschermlaagje. 

-D©©©L-

#1966
Ik was het bijna weer vergeten, toch leek het me wel aardig om even te melden. Ondanks het nauwkeurig proberen te werken, overkomt mij ook wel eens iets onderweg waarvan ik achteraf zeg: Dat had ik kunnen voorkomen als ik het anders gedaan had.

Ik ging gistermiddag op weg naar een klant, en daarna door om de velgen op te pikken. Ik tank net buiten zwolle, op de ringweg begint de 422R af en toe raar te bokken en in te houden. in eerste instantie was ik bang dat de bak het opgegeven had, maar na even doorrijden herkende ik het gedrag; ontstekings problemen.  :-[

Nou is er nogal veel losgeweest, de gedachten gingen dus richting nokkenas sensor etc.  Het bleek nog simpeler. Een korte inspectie met een zaklampje gaf aan dat de carterventilatie buis om het blok heen, helemaal nat was van de olie. Eigenlijk kan daar maar 1 oorzaak voor zijn: Nokkenas keerring achter de verdelerkap lek. Het af en toe hikken en dan weer goed lopen paste daar wel bij.

Dus handschoenen aan en verdelerkap eraf. En ja hoor... achter de rotor bungelde een keerring los. Het ergste is dat ik dit al eens eerder meegemaakt heb met deze wagen, een nieuwe keerring eruit gelopen.  :eusa_wall: Toen heb ik er weer een el-cheapo imitatie keerring ingezet omdat ik niks anders had liggen.
"daar moet nog een keer een originele in" dacht ik doen. 3 keer raden wat ik vandaag vergeten ben te bestellen.  ;D

En verder:

Citaat van: -D©©©L- op 14-11-2009 22:31:04
En natuurlijk, het "850 oliekoelerslang op een X70R automaatbak adaptietooltje" ( (C) pwassink) :)
Een tijdelijke oplossing, er komt toch een nieuwe slang aan. Een passende slang uiteraard.

Die slang is binnen.

Citaat van: -D©©©L- op 16-11-2009 10:07:28
Hier is de kachel-retour aansluiting op het blok te zien, Net boven het blokje van de krukas sensor.  Snap niet waarom ik die nippel niet los gehad/hersteld heb, hij heeft immers eerder zichtbaar gelekt.  :eusa_wall:

...

Gelukkig kan je er heel goed bij (not) met een ingebouwde motor.  :eusa_shifty:

Net als een nieuwe nippel voor de koelwaterslang.  :)

UserID6342

Ach marco, "fouten" maakt iedereen en als dat het enigste is, pff waar hebben we het over.  Je hebt zelf onderhand een auto gebouwd dus daar kan niemand over zeiken lijkt me zo.  Ik ben wel heel benieuwd om die BBK dadelijk eens IRL te zien onder je auto.

pwassink

Citaat van: -D©©©L- op 19-11-2009 17:16:58

En verder:

Citaat van: -D©©©L- op 14-11-2009 22:31:04
En natuurlijk, het "850 oliekoelerslang op een X70R automaatbak adaptietooltje" ( (C) pwassink) :)
Een tijdelijke oplossing, er komt toch een nieuwe slang aan. Een passende slang uiteraard.

Die slang is binnen.




K wil wel een goede vergelijkbare foto van de gemonteerde nieuwe slang hoor , bouw je even de bak er weer onderuit ?   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

BBK laat nog heel even op zich wachten. 1 van de redenen is dit materiaal:



Daar moeten nog een paar gaten in en de passing van de klauw moet ik nog even nauwkeurig maken.
Ik hoor jullie bijna denken: "Dan kan je voorkant toch vast doen ?"  Klopt, maar ik wil 1 keer uitlijnen. Omdat de voorste wiellagers ook nog onderweg zijn, heb ik de tijd nog even. Wel deze week de winterpantoffels (op nieuwe velgen) eronder.

mikky

Citaat van: -D©©©L- op 19-11-2009 21:42:58

Ik hoor jullie bijna denken: "Dan kan je voorkant toch vast doen ?"  


Alleen even voor een fotootje misschien


;D

Mooie velgen, zal een mooie combi worden met de klauwen

-D©©©L-

Even een beetje fröbelen met wat staal:


(klik voor hi-res)



Het extra staalplaatje morgen eraan lassen:

(klik voor hi-res)

-D©©©L-


-D©©©L-

Vandaag verder gegaan waar is gisteravond gebleven was. Om het netjes te maken is stiekem toch best nog een paar uurtjes werk.

Een beetje las-, boor- en naslijp werk gedaan:

(klik voor hi-res)



De adapterplaat voor de rechterzijde, met klauw. De gaten voor bevestiging van de klauw moeten nauwkeurig gemaakt worden. 

(klik voor hi-res)



De linker plaat met klauw en schijf, gezien van de aszijde. De ABS sensor moet ook een mooi plekje krijgen, regelmatig passen en meten is verstandig.




De rechter astap met klauw en adapterplaat. Links zitten de "oren" waar normaal de standaard klauw aan vast zit.

(klik voor hi-res)



En natuurlijk even een nieuw wiel passen...  8)  Het past, net een paar milimeter ruimte, da's ook genoeg.:




De "ingewanden" van de schijf moeten ook nog een plekje krijgen. Hier wat tussen resultaten van het "dremelen" (het was een Hitachi haakse slijper) van de handrem ankerplaat. Omdat ik de platen links en rechts omwissel, hoeft er niet zoveel vanaf. Onderin (bovenzijde foto) komt een kleine "lucht happer" die de schijf wat extra koeling moet geven aan de binnenkant.



henry classic v70

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Knap stukje huisvlijt Marco, wie zou gaan volgen?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

-D©©©L-

#1975
Ik ben wel benieuwd, echt moeilijk is het niet (qua constructie)

Nog even een kleine preview voor het idee. De zwaartekracht zorgt ervoor dat de klauw onderin hangt, normaal zit ie aan de kant waar de as aan de carosserie vast zit (in dit geval links) :




Dave

Citaat van: -D©©©L- op 21-11-2009 22:27:56
Ik ben wel benieuwd, echt moeilijk is het niet (qua constructie)
Ik vind het anders wel een omslachtige constructie.
Ikzelf heb porsche cayenne klauwen gebruikt. Deze zijn ook voor 330x28 schijven bedoelt en hun 'oren' passen net rond de fusee van de wagen. Beugeltjes maken en hitteschild aanpassen was in geen tijd klaar. (Iedereen met een slijptol & boormachien kan dit zonder problemen maken.)

Ik zou trouwens ook wel oppassen met al dat lassen aan die remmen. Je weet nooit wat dit doet met de materiaalstructuur.
Maar in elk geval wel een mooi project. Ben benieuwt naar het resultaat.

pwassink

Citaat van: Dave op 21-11-2009 22:51:55
Citaat van: -D©©©L- op 21-11-2009 22:27:56
Ik ben wel benieuwd, echt moeilijk is het niet (qua constructie)
Ik vind het anders wel een omslachtige constructie.
Ikzelf heb porsche cayenne klauwen gebruikt. Deze zijn ook voor 330x28 schijven bedoelt en hun 'oren' passen net rond de fusee van de wagen. Beugeltjes maken en hitteschild aanpassen was in geen tijd klaar. (Iedereen met een slijptol & boormachien kan dit zonder problemen maken.)

Ik zou trouwens ook wel oppassen met al dat lassen aan die remmen. Je weet nooit wat dit doet met de materiaalstructuur.
Maar in elk geval wel een mooi project. Ben benieuwt naar het resultaat.

waar is er aan de remmen gelast dan, ik zag dat nergens ..   ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: Dave op 21-11-2009 22:51:55
Citaat van: -D©©©L- op 21-11-2009 22:27:56
Ik ben wel benieuwd, echt moeilijk is het niet (qua constructie)
Ik vind het anders wel een omslachtige constructie.
Ikzelf heb porsche cayenne klauwen gebruikt. Deze zijn ook voor 330x28 schijven bedoelt en hun 'oren' passen net rond de fusee van de wagen. Beugeltjes maken en hitteschild aanpassen was in geen tijd klaar. (Iedereen met een slijptol & boormachien kan dit zonder problemen maken.)

Ik zou trouwens ook wel oppassen met al dat lassen aan die remmen. Je weet nooit wat dit doet met de materiaalstructuur.
Maar in elk geval wel een mooi project. Ben benieuwt naar het resultaat.

Hoe heb jij dat dan opgelost met de spoorverbreders ?

Dave

Ik heb geen spoorverbreders. Wielen raken nu al binnekant van de wielkassen.
Voor spoorverbreders is heb je wel een heel goede oplossing bedacht.