Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Sbv

De andere kant uit richting Polen was het van de week knap druk met Polen en allemaal schadeauto's.

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 04-12-2009 09:15:01
Zow, wat een drukte  :o

Ik ben een jaar of tien geleden met de trein naar Polen geweest; toen liep er vanuit de richting Berlijn - Frankfurt grotendeels alleen 2-baans; is dit nu ook allemaal snelweg?

Dit is de "zuid" route, dus via Magdeburg - Leipzig - Dresden - Gorlitz/Zgorzelec - Wroclaw. 

fearless

Kreeg vanmiddag van een paar collega's te horen dat er een mooie 850 voor de deur had gestaan.  ;D

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2009 21:23:02
Vandaag maar eens een leuk klusje bij de kop gepakt. Ik schreef er al eerder iets over:

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2009 19:20:26
Tja, inderdaad. Waarom een dure nemen als het ook goedkoper kan.  :)
Inmiddels is ie binnen:
(klik voor hi-res)



Het was nogal een smeerzooi aan de achterkant van het subframe. Ook de anti-steenslag coating (bodyschutz) was helemaal zacht en week door de inwerking van de ATF.

(klik voor hi-res)



Ja, en toen... In vogelvlucht; Motor ophangen, Subframe bouten aan de voorzijde lossen, Prise-as van het stuurhuis losnemen, Stuurkogels losnemen, Oliekoeler van de stuurbekrachtiging losnemen, Versnellingsbak steun losnemen, Achterste subframe bouten & platen losnemen, aansluitingen van de stuurbekrachting op het stuurhuis losnemen (en die zitten goed vast...  :o), en diverse andere kleine frutsels losmaken (hitteschild enzo). :

(klik voor hi-res)



En hop... stuurhuis via de linkerkant er tussenuit:
(klik voor hi-res)


Een doorkijkje vanaf de rechterkant:
(klik voor hi-res)


En toen... Schoonmaken, niet te weinig. Een vieze koek van olie met zand had zich gevormd op het subframe in alle mogelijke hoeken en gaten. Ook de restanten van de opgeloste bodyschutz moesten eraf. Ook de montage platen van het subframe kregen een schoonmaakt beurt, en zijn weer vakkundig recht gemaakt.
De rest is eigenlijk gewoon werken in omgekeerde volgorde. En na een tijdje sleutelen en een spuitbus verse bodyschutz ziet het er dan zo uit:
(klik voor hi-res)


ook weer klaar.  :eusa_clap:

Vanavond een kleine inspectie gedaan. En ja hoor: stuurhuis lek.  :eusa_wall: :eusa_wall:
Als het goed is, is het garantie. Nou alleen nog zien dat ik het geregeld krijg.

Tim N

Nieuwe stuurhuis alweer lek? Zegt wel iets over de kwaliteit dan of toeval?

dutchguy


jrs2k3

Thx voor het terug halen van die werkzaamheden, geeft mij een goed beeld hoe ik het moet doen! En succes weer met het in en uit bouwen!

Turbo-Geek

Citaat van: Tim N op 09-12-2009 08:03:53
Nieuwe stuurhuis alweer lek? Zegt wel iets over de kwaliteit dan of toeval?

Idd hoe kan dat nou ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

reneetje

De nieuwe stuurhuizen van Volvo zijn ook gereviseerde "oude" stuurhuizen , want er zit immers statiegeld op.

In de tijd dat ik met de R AWD een lek stuurhuis had , wilde revisie bedrijven mijn stuurhuis niet reviseren omdat ik al eens zo'n pil erin had geknikkerd, volgens hun was dan een stuurhuis nooit meer voor de 100% te reviseren , "spul" zou alles aan tasten, volgens de heren.

Zou er dan toch een kern van waarheid in dat verhaal hebben gezeten, wat zich hier openbaart  ??? ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

TIMON

Citaat van: reneetje op 09-12-2009 17:20:28
De nieuwe stuurhuizen van Volvo zijn ook gereviseerde "oude" stuurhuizen , want er zit immers statiegeld op.

In de tijd dat ik met de R AWD een lek stuurhuis had , wilde revisie bedrijven mijn stuurhuis niet reviseren omdat ik al eens zo'n pil erin had geknikkerd, volgens hun was dan een stuurhuis nooit meer voor de 100% te reviseren , "spul" zou alles aan tasten, volgens de heren.

Zou er dan toch een kern van waarheid in dat verhaal hebben gezeten, wat zich hier openbaart  ??? ::)

en daarom moet je hem niet bij de volvo kopen want die zijn veel te duur!!!
85011940

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 09-12-2009 17:20:28
De nieuwe stuurhuizen van Volvo zijn ook gereviseerde "oude" stuurhuizen , want er zit immers statiegeld op.

Op een automaatbak zit ook statiegeld, toch heb ik een 100% nieuwe.

TIMON

Citaat van: -D©©©L- op 09-12-2009 22:08:38
Citaat van: reneetje op 09-12-2009 17:20:28
De nieuwe stuurhuizen van Volvo zijn ook gereviseerde "oude" stuurhuizen , want er zit immers statiegeld op.

Op een automaatbak zit ook statiegeld, toch heb ik een 100% nieuwe.

huh hoe weet je dat dan?
is toch een ruilbak?

zo ver ik weet reviseerd volvo alle ruil delen als ze te reviceren vallen!!

gr
85011940

nickk.

Citaat van: TIMON op 09-12-2009 22:18:38
Citaat van: -D©©©L- op 09-12-2009 22:08:38
Citaat van: reneetje op 09-12-2009 17:20:28
De nieuwe stuurhuizen van Volvo zijn ook gereviseerde "oude" stuurhuizen , want er zit immers statiegeld op.

Op een automaatbak zit ook statiegeld, toch heb ik een 100% nieuwe.

huh hoe weet je dat dan?
is toch een ruilbak?

zo ver ik weet reviseerd volvo alle ruil delen als ze te reviceren vallen!!

gr

Is het niet iets met marktwerking? Net zoals ze de oude brackets voor de remklauwen terug nemen, men wil niet dat die delen op de markt terecht komen oid..

Marco, wel naar, kan alles weer los.. Was t maar gebeurd toen t subframe eronderuit lag.

-D©©©L-

Citaat van: nickk. op 10-12-2009 00:04:37
Citaat van: TIMON op 09-12-2009 22:18:38
Citaat van: -D©©©L- op 09-12-2009 22:08:38
Citaat van: reneetje op 09-12-2009 17:20:28
De nieuwe stuurhuizen van Volvo zijn ook gereviseerde "oude" stuurhuizen , want er zit immers statiegeld op.

Op een automaatbak zit ook statiegeld, toch heb ik een 100% nieuwe.

huh hoe weet je dat dan?
is toch een ruilbak?

zo ver ik weet reviseerd volvo alle ruil delen als ze te reviceren vallen!!

gr

Is het niet iets met marktwerking? Net zoals ze de oude brackets voor de remklauwen terug nemen, men wil niet dat die delen op de markt terecht komen oid..

Marco, wel naar, kan alles weer los.. Was t maar gebeurd toen t subframe eronderuit lag.

Het is niet zo vreselijk veel werk, maar het moet wel gebeuren. Gelukkig heb ik de remmerij er nog niet onderzitten en de boel uitgelijnd.
De remmerij gaat toch door naar volgend jaar. De hitteschilden, montageplaten achterzijde, voorveren, subframe platen en achteras montageplaten liggen bij de poedercoater.
De klauwen gaan morgen naar de spuiter.

-D©©©L-

Het eerste jaar rijden met de 422R is om. En dat zijn aardig wat km's geworden:

datum      422R

15-12-08   189.025 km
12-03-09   198.720 km
14-05-09   204.076 km
14-06-09   209.560 km
16-08-09   217.015 km
16-12-09   233.745 km

Dit jaar dus 44.720 km gereden met de 422R.   ;D ;D

Natuurlijk moet er onderhoud gedaan worden met dergelijke standen waarvan zeker 25% door oost europa gedaan is.
Voorlopig dus nog geen einde aan deze blog.  :)