Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Dit belooft weer iets moois te worden.

tom480

- R1200GS -

-D©©©L-

Omdat het gewone onderhoud ook door gaat; vandaag 6,5 liter verse motorolie erin laten lopen (valvoline VR1 10w60) en een filter. Ook 3,5 liter automaatbak olie laten aflopen en deze vervangen door verse (shell donax TX). Omdat de bak olie er toch af was, meteen de oliekoeler aanvoer slang vervangen door het juiste type voor de V70R bak. Omdat het onder de kap nogal vol is, en de oude slang een beetje klem zat tussen intercoolerbuis en accu plaat, heb ik de accuplaat wat afgeslepen en een extra mantelbuis om de slang heen gedaan. Die beschadigd dus niet meer.

De bakolie had 25.000 km gedraaid en was helder rood-bruin van kleur, nieuwe olie is rose-rood.  Er zat zo goed als niets aan de magnetische aftap plug.

Jans Duiven

Ik ga bij de volgende oliewissel Kroon Emperol Racing 10w60 gebruiken.
Ook goede getalletjes. Met name de viscositeitindex ligt hoog op 173.

Hans

arjenT5R

gehe mooie combinatie  :D
wel fijn je automaat nog zo goed is  ;)
zelfs met de belastingen waar jij het spul aan bloot stelt
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

daytonawim

Citaat van: -D©©©L- op 19-06-2010 01:06:05
...de donor...

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/interieur_ombouw_naar_x70/01_Donor_V70_ophalen_achter_422R_01.jpg

Een iets wat zware combinatie (ca 3800 kg) maar wel goed rijdbaar. 

Das erg fout, ik had er laatst toch maar een Sprinter voor gezet

-D©©©L-

Voor 400 kg teveel aanhangwagen gewicht en een goed geladen combinatie is een sprinter (of iets dat 2 ton mag trekken) wel charmanter.  Helaas was dat niet beschikbaar.

Ook leuk: Mijn broer belde gisteren dat ie een 1997-er V70 2.5T automaat had zien staan en dat ie daar wel interesse in had. Is het dan toch besmettelijk ?  ;D

Vulk

Het is wel degelijk besmettelijk geloof ik. Mijn buur wil er ook ééntje en ik heb 2 vrienden die er ook ééntje willen. Alleen zien ze het werk en de kosten niet zo zitten.

-D©©©L-

Ik heb zo'n vermoeden dat ie denkt dat ik dat dan wel zal doen, dat klopt deels ook. (het deel dat ik hem ga leren hoe het zelf te doen...)

-D©©©L-

Zoals iedereen weet die wel eens een airco verdamper vervangen heeft, zit het dashboard met 1 grote stekkerverbinding vast aan de rest van de auto.

Dat is stekker 24/13. Die bestaat uit 5 delen. A,B,C,D en E. Het goede nieuws is dat het overgrote deel gewoon 1:1 past. Er zijn wat kleine verschillen in de sturing van het dakraam, etc. Maar de draden zijn wel in de boom aanwezig. Pennetjes in de stekkers omwisselen dus. Ik heb inmiddels de x70 kabelboom uit de auto en het dash, kan dus "rustig" op de grond even prutsen. 
Over "donor" auto's zei mijn vader jaren geleden al eens tegen me "Er is altijd meer weg dan je denkt". En verhip, hij heeft wederom gelijk. Een onverlaat heeft de stekker van de kachelventilator van de kabelboom geknipt. Niet ernstig, maar deed me meteen weer terugdenken aan die uitspraak.

Ik heb besloten om de orginele bekabeling van de wagen met rust te laten. Dat wat anders is plaats ik gewoon bij. op die manier is er nog een vorm van "standaard" aanwezig die storingzoeken mogelijk maakt.

jgvdv

hoi marco , hier de groeten van de onverlaat :D
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

-D©©©L-

fap ?

fap fap ?

Even snel gemeten; hoedenplank speakers plaatsen word een serieuze uitdaging.   ;D

Gmid

Neee...... you lucky bastard!!
Volvo C30 '12

tom480

Das een mooi setje  :eusa_clap:
Succes met de inbouw.
- R1200GS -

Sbv

Ik hoop zo een set binnenkort ook te kunnen verwachten.