Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

MarcoV


MarcoV

Citaat van: Sbv op 25-06-2010 19:02:55
Ik hoop zo een set binnenkort ook te kunnen verwachten.


Ik ook haha  ;D

MarcoV ;)

-D©©©L-

Citaat van: MarcoV op 29-06-2010 11:42:22
Citaat van: -D©©©L- op 25-06-2010 17:38:17
fap ?

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/audio/41_S70_dynaudio_systeem_doos_01.jpg

fap fap ?

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/audio/42_S70_dynaudio_systeem_doos_open_01.jpg

Even snel gemeten; hoedenplank speakers plaatsen word een serieuze uitdaging.   ;D


Hoezo, is toch speciaal voor de S70 deze set, dan past dat toch gewoon?

MarcoV ;)
Precies, het plaatsen in een 850 vraagt wat aanpassingen van de hoedenplank.

Citaat van: MarcoV op 29-06-2010 11:43:40
Citaat van: Sbv op 25-06-2010 19:02:55
Ik hoop zo een set binnenkort ook te kunnen verwachten.


Ik ook haha  ;D

MarcoV ;)
Wanneer heb je besteld ?

MarcoV

O ja, ze moeten bij jou in een 850 haha, oeps.
Heb net weer gebeld, hoor hopelijk hoeveel sets er nog te leveren zijn voor een aantal gegadigden hier en wat de prijs wordt.

MarcoV ;)

Set ziet er wel erg stoer uit zeg!!


-D©©©L-

Citaat van: MarcoV op 29-06-2010 12:05:30
O ja, ze moeten bij jou in een 850 haha, oeps.
Heb net weer gebeld, hoor hopelijk hoeveel sets er nog te leveren zijn voor een aantal gegadigden hier en wat de prijs wordt.

MarcoV ;)

Set ziet er wel erg stoer uit zeg!!



Ik hoop dat ze nog leverbaar zijn, als het een gedumpte restpost is dan word het moeilijk.

-D©©©L-

Afgezien van een ietswat loszittende connector van de airco koppeling weinig aan de hand de laatste tijd.
Eergisteren nog 5 blauwe benzine injectors afgegeven voor meten-reinigen-meten, die gaan er straks in met een andere 16T etc.

Vandaag een klein experimentje uitgevoerd; een dunne alu plaat, die het hele middendeel van het subframe dichtzet, strak bovenop het "tuinhekje" gemaakt. In theorie kan dat gunstig zijn voor de wegligging en het verbruik. Komende week weer een dikke 3000 km, een leuke test dus. Eerste resultaten zijn er nu al: Hij is wederom ietsje stiller geworden.

Over een paar weken mogen de voorste schokdempers er weer onderuit. Bij revisie leken de bovenste veerschotels nog in prima staat, nu zijn ze al aan het inscheuren. Typisch zo'n "Had ik maar..." gevalletje. Verder ben ik nog iets van plan met de dorpels en staat er een aanpassing van de uitlaateindstukken op stapel. (ontdreunen).

Affijn, niks te doen.  ;D

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 03-07-2010 23:40:37
..
Vandaag een klein experimentje uitgevoerd; een dunne alu plaat, die het hele middendeel van het subframe dichtzet, strak bovenop het "tuinhekje" gemaakt. In theorie kan dat gunstig zijn voor de wegligging en het verbruik. Komende week weer een dikke 3000 km, een leuke test dus. Eerste resultaten zijn er nu al: Hij is wederom ietsje stiller geworden.
..
Jouw geest zit niet echt stil.  ;D
Leuk experiment.
Dit gaat niet ten koste van het comfort omdat de subframe rubbers het zelfde blijven.
Bijkomend voordeel: Een hoop extra bescherming op de beroerde wegen waar je beroepshalve op rijdt.

Hoe dik is die plaat en heb je alu of een legering gebruikt?

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 04-07-2010 01:33:27
Citaat van: -D©©©L- op 03-07-2010 23:40:37
..
Vandaag een klein experimentje uitgevoerd; een dunne alu plaat, die het hele middendeel van het subframe dichtzet, strak bovenop het "tuinhekje" gemaakt. In theorie kan dat gunstig zijn voor de wegligging en het verbruik. Komende week weer een dikke 3000 km, een leuke test dus. Eerste resultaten zijn er nu al: Hij is wederom ietsje stiller geworden.
..
Jouw geest zit niet echt stil.  ;D
Leuk experiment.
Dit gaat niet ten koste van het comfort omdat de subframe rubbers het zelfde blijven.
Bijkomend voordeel: Een hoop extra bescherming op de beroerde wegen waar je beroepshalve op rijdt.

Hoe dik is die plaat en heb je alu of een legering gebruikt?

Qua wegligging zit het voordeel meer in de aerodynamische eigenschappen dan in extra constructieve sterkte. Andere subframe rubbers zijn ook onderweg (jerd.se), die schijnen "verbeterd" te zijn waardoor er minder trillingen doorgegeven worden dan met de "oude" PU subframerubbers.
Het materiaal van de alu plaat is, hoe verassend: aluminium.  ;D Gewoon zachte dunne plaat. (0,6 mm). 

-D©©©L-

Ondertussen is er een setje benzineinjectoren (blauwe, T5 2002) laten reinigen en testen.
Meer info over waarom dit reinigen en testen bij het (her)inzetten van gebruikte injectoren zinvol is, vind je hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21491.msg408052

Uiteindelijk deden ze na het reiningen alle 5 ca. 390 cc/min bij 3 bar werkdruk. En niet onbelangrijk: de verschillen tussen de injectoren waren klein (1 a 2 cc/min)
Voor het reinigen was dit (afhankelijk van de injector) tussen de 305 (!) en 340 cc/minuut.

De 16T met schuine flens is gearriveerd en de bijpassende S60 T5 voorpijp ligt ook al op de plank (moet ik dus nog wel wat aan veranderen). De 80mm LMM houder ligt klaar voor montage op een luchtfilterdeksel van een MY1999 x70 t5 (moet ik nog opscharrelen). En ook over de buis tussen de LMM en de turbo moet ik nog even nadenken.  

-D©©©L-

Ik had na het plaatsen van de bougiedeksel (meeting op komt enzo), last van af en toe "hikken" en inhouden op zowel gas als benzine. Meestal niet ernstig, maar wel merkbaar. Soms zo erg dat de motor zelfs afsloeg. Koud, warm, geen pijl op te trekken. 

De boel nagelopen en in de loop van een paar dagen het volgende gedaan:

- Controle op vacuum lekken  - niks gevonden
- Lekkende drukregelaar - nope
- Lekkende injectoren (lpg/benzine) nope
- Staat van de bougies - prima
- Verdelerkap/rotor - goed gebruikt maar niet versleten, wel vervangen door nieuw
- Bougiekabels - 1,5 jaar oud. Niks bijzonders aan te zien.
- LMM - gewisseld met een andere, zelfde symptomen
- Stationair regelaar - brandschoon en goed werkend
- BDP sensor - mooi stabiel signaal
- Bobine - 1 jaar oud en niet doorslaan (dat hoor je !). 

tja, en toen.

Ik besloot er maar eens een waternevel op los te laten. Gewoon om te kijken of ie ergens zou gaan doorslaan. Niks te vinden natuurlijk, totdat ik de boel afdroogde. Ik kwam met de inmiddels iets minder droge droogdoek in de buurt van de bobine toen ik licht geprikkelt raakte...

Lang verhaal kort: Met gepast geweld kon de bobinekabel nog zeker 10 mm extra verder op de bobine gedrukt worden. Terwijl ik dat deed bedacht ik me dat ik al eens eerder geconstateerd had dat die plug er bijzonder strak op ging en dat wel eens zou kunnen leiden tot problemen als je daar geen erg in had.

ik wordt oud.  ;D

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2010 23:47:42

ik word oud.  ;D


Ze zeggen dat het verstand met de jaren komt, maar bij jou twijfel ik  (bij mezelf trouwens ook) ;D


Mooi dat de oplossing zo simpel was!

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2010 23:47:42
ik wordt oud.  ;D
Ik mag het hopen jongen !  Zei de ouwe met een grijns op z'n bek ;D  Maar je hebt dus zo'n lekker bibberend gevoeletje even gehad toen je bij de bobine bezig was met die natte doek ? ;D :evil: ;D

KUKO (Rob)

Beetje een tena momentje Marco? ;D ;D

-D©©©L-

Citaat van: KUKO (Rob) op 04-09-2010 08:35:09
Beetje een tena momentje Marco? ;D ;D

Ja, dat was het wel ja.
Maar ik ben nog n iet overtuigd dat ik het echt 100% opgelost heb.

Afgelopen zaterdag op de sleuteldag bij Harry Arendsen de benzine druk eens gecontroleerd.
Die was bij een lopende motor echt heel mooi en liep ook mooi mee.
De restdruk (de druk na het stil zetten van de motor) viel erg snel weg. Deze moet gedurende minimaal 20 minuten boven de 2 bar blijven staan. Dat deed ie niet, hij begin meteen met terugzakken en na ca 1 minuut was de druk geheel weg.

Mogelijke oorzaken:

- Probleem in de terugslagklep bij het brandstof filter
- Probleem in de drukregelaar
- Lekkende benzine injector(s)

Zou het dan toch ?

Binnenkort maar eens een serie andere injectoren inbouwen.



elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 06-09-2010 10:41:39
Afgelopen zaterdag op de sleuteldag bij Harry Arendsen de benzine druk eens gecontroleerd.
Die was bij een lopende motor echt heel mooi en liep ook mooi mee.
De restdruk (de druk na het stil zetten van de motor) viel erg snel weg. Deze moet gedurende minimaal 20 minuten boven de 2 bar blijven staan. Dat deed ie niet, hij begin meteen met terugzakken en na ca 1 minuut was de druk geheel weg.

Mogelijke oorzaken:

- Probleem in de terugslagklep bij het brandstof filter
- Probleem in de drukregelaar
- Lekkende benzine injector(s)

Zou het dan toch ?

Binnenkort maar eens een serie andere injectoren inbouwen.

Heb je dat met een el-cheapo Action drukmetertje gedaan?
--
Autogas Inside . . .