Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

hij kan er gewoon niet uit.
dat is niet mogelijk alleen bij een ongeluk zou het eventueel kunnen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jrkalf

Citaat van: ulkeman op 20-03-2011 20:13:03
Je doelt op een eerder "garantie" probleem?
Ik heb nog nooit een draagarm van dichtbij gezien, altijd leuk om wat bij te leren.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

elianmars

Citaat van: jrkalf op 20-03-2011 20:19:07

:evil:

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 20-03-2011 21:00:15
Citaat van: jrkalf op 20-03-2011 20:19:07

:evil:

Het kan gewoon echt niet, alleen als je een stuk van de draagarm afbreekt. En dat lukt je alleen door het koppen van een stoeprand ofzo. Dan heb je ook je velg en je fuseestuk krom.

thuur

Citaat van: ulkeman op 20-03-2011 19:45:20
daarom kwamen we er ook achter  ;D
en heb gezien hoe de kogel er in zit die kan er dus echt nooit uit .....

Hoe hebben ze hem dan in de fabriek erin gekregen?

Gr :eusa_think:

jrkalf

(goede vraag, misschien een raar antwoord)

er in stoppen en dicht smelten?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 20-03-2011 22:32:15

van onder naar boven en dan met een grote pers een randje omzetten zodat de deksel vast zit. Er was 5 ton nodig om die gefelsde rand los te drukken. Wel een mooie knal. Bovenlangs (lees: in gemonteerde staat) kan de kogel er echt niet uit.

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 20-03-2011 22:50:55
Citaat van: thuur op 20-03-2011 22:32:15

van onder naar boven en dan met een grote pers een randje omzetten zodat de deksel vast zit. Er was 5 ton nodig om die gefelsde rand los te drukken. Wel een mooie knal. Bovenlangs (lees: in gemonteerde staat) kan de kogel er echt niet uit.

Materiaal pech?

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2008 14:51:44
De laatste dagen niet zoveel aan de 422R gedaan door bezoekjes en de warmte.

Ben nog wel even bezig geweest met het uitdokteren van een oplossing voor de Intercooler buizen. Bovenin past het nu erg slecht, en het blijft ook niet lang heel zo.
Oorzaak is de plaatsing van de LPi injectors. :

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/intercooler/12_bovenste_buis_er_weer_aan.jpg

Nou is er tussen de 5e LPi injector en de "rol" van het gasklephuis op zich voldoende ruimte om naar voren te komen. :

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/intercooler/14_oude_situatie_zonder_buizen_topview.jpg

Het idee is om dit zelf samen te stellen. Tot nog toe is dit het idee:

turbo compessor uitgang = 51mm 
Verloop van 51 > 63mm (dat is 2,75")
Alu 90obocht van 63mm
Siliconen Koppelstuk 63mm
stuk alu buis van 63 mm
Siliconen "bellow" van 63mm
Stuk alu buis van 63 mm
Siliconen 45o bocht van 63mm
Alu 45o bocht van 63mm
Siliconen koppelstuk 63mm

Dat is wel een paar cent aan materiaal (ca 140) maar dan heb ik het wel 100% passend voor elkaar.

De pijp van de intercooler naar de gasklep is al net zo'n uitdaging. Enerzijds omdat de onderste aansluiting anders geplaatst is, anderzijds omdat de AT pak peilstok en oliekoeler slangen een extra obstakel vormen:

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/intercooler/15_at-bak-koeler_slangen_en_pijlstok.jpg

Met wat tips en foto's van de eigenaar van "Brutus' (tnx emiel!), zat ik al snel op een werkbaar spoor. Als is het even afwachten of deze gewijzigde (!) "brutus" opzet in de praktijk ook gaat passen.  ::)

intercooler uitgang = 51 mm
Siliconen 90o bocht verloop van 51 > 63 mm
Stuk alu buis van 63mm
Stuk alu buis van 63mm
Siliconen T-stuk voor stat regelaar aansluiting (63/25 mm)
Stuk alu buis van 63mm (voor montage van 6e LPi injector !)

Dat wordt dus even "shoppen". Op de alu buis moet nog wel wat te besparen zijn, misschien op de alu bochten ook wel.

wordt vervogd... wat heet  :)

Heb je de foto's nog van je IC-piping?

Gr :eusa_pray:

-D©©©L-

originele post aangepast.

-D©©©L-

Ondertussen heb ik een S70 dashboard in beige bemachtigd, deurpanelen wil nog niet zo lukken.
Dit dashboard is van een 1999 model, ik mag dus nog wat aanpassingen doen om e.e.a. stekker-klaar te krijgen voor de 422R.
Het meeste werk zit in het ombouwen van de elektrische raam bediening. Die bekabeling is bij een x70 echt helemaal anders.
Een bijbehorende S70 tellerklok is er ook al, al is de stand daarvan toch wel een beetje afwijkend. Wie weet er een "klokken doctor"om deze stand aan te passen ?

De Turbo-tuner ECU (motronic 4.4) is ook aangekomen, samen met een "coil pack"sturing voor het inzetten van 5 losse bobines.
De eerste stap is het werkend maken van de ECU met de "gewone"verdelerkap/rotor combi. Daarvoor moeten er enkele wijzigingen gedaan worden aan de sturing van de aircopomp, zal er een buitenluchtdruk sensor toegevoegd moeten worden en mag er een extra buitentemperatuur sensor bij. De x70 automaatbak computer zit er al in. Daarna voeg ik de coil-pack sturing toe.

Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een berichtje binnen: "Er ligt 10 kilo RVS voor je klaar". Bij elkaar toch best veel werk. En dan staat er ook nog een 435R te wachten op me. En een 609R voor een motorwissel. Hobby is leuk, maar het moet niet op werk gaan lijken...

850estatetdi

je hoeft je niet te vervelen dit jaar:D

wel erg leuk om dit topic door te lezen en te volgen

Hans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 22-03-2011 12:36:11
Ondertussen heb ik een S70 dashboard in beige bemachtigd, deurpanelen wil nog niet zo lukken.
Dit dashboard is van een 1999 model, ik mag dus nog wat aanpassingen doen om e.e.a. stekker-klaar te krijgen voor de 422R.
Het meeste werk zit in het ombouwen van de elektrische raam bediening. Die bekabeling is bij een x70 echt helemaal anders.
Een bijbehorende S70 tellerklok is er ook al, al is de stand daarvan toch wel een beetje afwijkend. Wie weet er een "klokken doctor"om deze stand aan te passen ?

De Turbo-tuner ECU (motronic 4.4) is ook aangekomen, samen met een "coil pack"sturing voor het inzetten van 5 losse bobines.
De eerste stap is het werkend maken van de ECU met de "gewone"verdelerkap/rotor combi. Daarvoor moeten er enkele wijzigingen gedaan worden aan de sturing van de aircopomp, zal er een buitenluchtdruk sensor toegevoegd moeten worden en mag er een extra buitentemperatuur sensor bij. De x70 automaatbak computer zit er al in. Daarna voeg ik de coil-pack sturing toe.

Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een berichtje binnen: "Er ligt 10 kilo RVS voor je klaar". Bij elkaar toch best veel werk. En dan staat er ook nog een 435R te wachten op me. En een 609R voor een motorwissel. Hobby is leuk, maar het moet niet op werk gaan lijken...

Ik heb destijds mijn tellerstand naar volle tevredenheid laten aanpassen door een zekere Dennis uit Arnhem (Niet de bekende Dennis uit Rheden) voor €50,00

Helaas kan ik hem momenteel niet terug vinden op MP...

Hans

-D©©©L-

Vandaag niet veel gedaan, ik loop al even te klooien met de symptomen van een nekhernia en daarom nauwelijks gevoel in beide armen vanaf de ellebogen. En neem van mij aan dat dat lastig sleutelen is. Wel heb ik een zgn. "magnefine" filter in de stuurbekrachtigin retour leiding gezet, een tweede exemplaar ligt klaar voor de automaatbak. Een magnefine filter is een combinatie van een filterhouder met een magneet, een filter met een doorlaat van ca 25 micron en een bypass klep voor het geval het filter teveel tegendruk geeft (verstopt ofzo).

Qua automaatbak koeler ben ik ook nog niet helemaal tevreden. De olie lijkt toch last te hebben van een te hoge thermische belasting, ondanks de extra koeler. Oplossing: Meer koelen. Maar daarmee bestaat ook het risico dat de olie in de winter lastig op temperatuur kan komen. Ik zal dus iets moeten verzinnen met een thermostaatje er bij in.

Ondertussen staan m'n hersens ook niet stil bij het uitdenken van de plannen met de 2007 motor. Het plan is om de nokkenas verstelling niet te verwijderen of vast te zetten, maar deze daadwerkelijk te gaan aansturen. Dit heeft zoveel potentie qua koppel en verbruik dat ik het niet simpelweg over boord wilde zetten. Het aansturen van twee nokkenassen is makkelijker gezegd dan gedaan. De snelheid van hoekverdraaing is nl. afhankelijk van de soort olie, de oliedruk en de temperatuur van de olie. Simpelweg "op de bonnefooi" de nokkenassen sturen is dus geen optie; het zal een regeling met feedback moeten zijn.
Hoe ? Een microcontroller ligt voor de hand. "C" en assembly zijn niet echt mijn favorieten talen, ik moet er dus stevig op studeren of een vrijwilliger op dit forum vinden die zin heeft om me te helpen met dit klusje. Wie ? 

BenC70ES

En die 2001 motor ga je daar niet meer mee verder?  Of ga je nu deze 2007 motor proberen om te bouwen naar hydraulische stoters?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!