Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Ik heb de ingekorte saffron die er ook stond (ex van dopie) bekeken en geconstateerd dat de balk waar de as op vast zit een opdoffer heeft gehad.
Ook waren de nivomaten weg en leek 1 van de draagarmen schade van heftruck lepels te hebben.

Al een aantal jaren geleden stond er een groene XC te koop bij dit bedrijf met op het eerste gezicht slechts lichte voorschade en 20 liter verf door het interieur.
Als je goed ging kijken was die schade toch wel wat meer, o.a. door een rare deuk in het dak en vele delen in het front die door vuur aangelikt waren. Die hebben ze dus niet kunnen verkopen als schade wagen. Na zoveel jaren buiten stond er een dik pak mos/alg op. Zoveel, dat niemand nog kon zien dat er een set klokgave achterlichten in zat (de enige V70 op het hele terrein waar de lampen nog niet uit waren.) En niemand zou geloven dat die wagen pas rond de 100.000 km gelopen had. Maar dat wist ik nog, van toen ik jaren geleden eens goed gekeken hebt of ie reparabel was...

Leuke bijkomstigheid is dat er dus geen sloopverklaring op het kenteken zat (immers ingekocht als rijdende auto en om klaar te maken), en dus was het mogelijk is om hem te vervoeren naar een ander adres (zonder gezeik met RDW etc). Handjeklap gedaan en de wagen opgeladen. De restanten gaan retour. 

-D©©©L-

Ontdaan van de ergste modder en zooi:

(klik voor hi-res)

En met dank aan ulkeman (slijptol machinist), de bevestigingspunten van de multilink achteras.

(klik voor hi-res)

En, niet te vergeten, de platen die tussen het voorste subframe en koets liggen:

(klik voor hi-res)

Johann

Meende dat er in de midden bij de achterbank ook nog een versteviging zit.

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 17-09-2011 23:37:44
Meende dat er in de midden bij de achterbank ook nog een versteviging zit.

klopt, een verstevigingsplaat (9152568) zodat de tank en de vIscobuis eraan kunnen hangen.  Maar die plaat krijg je er nooit ongeschonden uit. Bovendien is 'ie nieuw nog verkrijgbaar en slechts 17 euro.

-D©©©L-

Op veler verzoek ben ik begonnen met het maken van een index voor deze blog.

Nog 166 pagina's te gaan....  :eusa_shifty:

arjen850

Citaat van: -D©©©L- op 19-09-2011 13:30:43

Oef..... Nou sterkte dan maar..

FGG

Hoe en wat wil je precies indexeren?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Johann

Citaat van: FGG op 19-09-2011 14:57:23

"deze blog"

jrkalf

Kijk, die eerste aanzet op pagina 1 ziet er goed uit!
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

FGG

Citaat van: Johann op 19-09-2011 15:01:45

"deze blog"

Pfff, iets specifieker mag hoor. Ik dacht dat ik misschien ff kon helpen met het inlezen van de HTML en verolgens wat geknutsel in een DB doen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

maruska

ik vind vooral de 08-2088 interessant... ben benieuwd hoe je dat indexeerd ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 19-09-2011 15:11:10
Citaat van: Johann op 19-09-2011 15:01:45

"deze blog"

Pfff, iets specifieker mag hoor. Ik dacht dat ik misschien ff kon helpen met het inlezen van de HTML en verolgens wat geknutsel in een DB doen.

Dank voor het aanbod, alleen zal ik toch echt zelf moeten bepalen of een post voldoende inhoud heeft om naar te verwijzen in de index.
Ik maak gelijk van gelegenheid gebruik om alle foto's weer werkend te maken.

-D©©©L-

Helaas bleek vanavond na het kaal maken van het Subframe dat hij toch niet meer helemaal de vorm heeft die men er in de fabriek aan gegeven heeft. Ergo: hij is krom.
Exit subframe dus. Gelukkig ben ik niet voor 1 gat te vangen en heb ik een list bedacht...

Al bladerend door Vida kwam ik eens op de pagina's van de zgn. "politie" uitvoering van de S70 T5 (Motorophanging POLICE (CA)  ). Geleverd in canada dus.  En wat blijkt er anders te zijn ? Juist, het subframe !  Men geeft hiervoor het partnummer 9125839 wat op zijn beurt weer het partnummer van een "standaard" TDI subframe is.
Niet verwonderlijk, een diesel subframe is immers wat sterker aan de voorzijde.

Maar goed, waar past het in dit 850Rawd plaatje ?  Simpel. Het idee is om alle AWD specifieke aanpassingen van het kromme subframe af te slijpen en dit te plaatsen op een TDI subframe dat hier nog ergens onder een donor bungelt. Beste van beide werelden en het was toch de bedoeling om heb te laten poedercoaten, dus een beetje laswerk is geen ramp.
Nadeel: todo lijst is weer 1 regel langer geworden, en dat was niet de planning  ;D

ulkeman

Citaat van: -D©©©L- op 17-09-2011 23:34:39

En met dank aan ulkeman (slijptol machinist), de bevestigingspunten van de multilink achteras.

hmmm ik las weer iets over slijpen?  :eusa_think:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

daytonawim

Yup, je kan weer aan de bak kerel ;D ;D ;D