Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: Laserblue op 21-02-2009 17:20:46
Citaat van: -D©©©L- op 14-02-2009 17:41:22
Zo, het "schone" resultaat.:

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/schoonmaken/99_beide_schoon_01.jpg



met het risico te worden afgeschoten toch een dingetje.

Ik vind de velgkleur en de stickers niks  :-\
Dan heb je zo'n met detail opgebouwde auto en dan geven deze net een Sjonnie effect.
Tja, dat is jouw mening, daar heb je recht op....
In het eggie zie je pas hoe mooi die velgen staan, super juist.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70 classic

Het is een nette wagen.
Velgen zijn ook niet mijn ding.

Maar gelukkig is smaak persoonlijk anders reden we allemaal in een NBP estate rond  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

viking_in_shorts

Ik had nog een vraagje - ik kwam laatst een 850 tegen die op zijn grill van die extra-lampen had. Maar deze waren vierkant (ipv van die typische ronde hella's) en piesten dus precas voor de grill. Eigenlijk best wel mooi dacht ik toen. En meteen moest ik aan jouw teaser denken - maar we hebben (ik heb?) het eindresultaat volgens mij nog niet gezien. Hoe ziet dat er bij jou uit? Fotootjes misschien?

-D©©©L-

Daar heb ik nog geen foto van, de betreffende Bosch lampen staat namelijk nog op het lijstje "te bestellen goodies". Ik wil eerst het interieur afbouwen en zien dat ik het stuurhuis en de achteras er onder krijg. Ondertussen begint ook de planning voor het klussen in huis te lopen. Ook daar nog zoveel te doen; van keuken tot WtW unit en van afvoeren tot tuinschutting. 
Ondertussen vandaag al wel weer even een verse plas 5w40 in de 422R gedaan (wel eerst afgetapt).

mikky

Citaat van: -D©©©L- op 21-02-2009 23:33:52
Daar heb ik nog geen foto van, de betreffende Bosch lampen staat namelijk nog op het lijstje "te bestellen goodies". Ik wil eerst het interieur afbouwen en zien dat ik het stuurhuis en de achteras er onder krijg. Ondertussen begint ook de planning voor het klussen in huis te lopen. Ook daar nog zoveel te doen; van keuken tot WtW unit en van afvoeren tot tuinschutting. 
Ondertussen vandaag al wel weer even een verse plas 5w40 in de 422R gedaan (wel eerst afgetapt).





:eusa_pray: Hoop dat je nog ff ergens een plekje vindt om nog een paar dingentjes bij elkaar te zoeken :eusa_pray:




-D©©©L-

Gisteren maar eens verder gegaan met het afbouwen van de 422R. Voordat de deurbekleding erin kon moest ik eerst nog het Slot van het rechter achterportier schoonmaken en voorzien van nieuw vet (dan loopt zo'n mechanisme meteen weer mooi).

Dit was dus de beginsituatie:
(klik voor hi-res)


De foto's van het schoonmaken van het slotmechanisme zal ik jullie besparen. 4 keer dezelfde foto's van steeds een ander slot gaat ook vervelen.

Na het plaatsen van het mechanisme en het schoonmaken-drogen-ontvetten-drogen van de deur (binnen en buiten), was het tijd om op de zinvolle plaatsen wat extra demping te plakken. Aan de randen van de deur voegt het weinig toe behalve gewicht. Ook de buitenplaat van de deur kreeg aan de binnenkant een serie dempingsplaatjes (in stukjes, anders past het niet door het gat).
(klik voor hi-res)


Na het dempen kwam het tectyleren van de binnenzijde (met name de onderkant van de deur). De ML nozzle past precies door de gaatjes waar de clips van het onderste rubber in zitten (daarom zaten die rubbers er dus nog niet in  ;))

Hier een foto met deurpaneel en geplaatst onderste deurrubber:
(klik voor hi-res)


En meteen ook de voorkant maar gedaan, inclusief de instaplijsten rondom. (ben bang dat ik in de herkansing moet, lijsten zitten me niet vast genoeg)
(klik voor hi-res)


-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 07-11-2008 19:26:23

En ook nog de achteras delen opgehaald. Die waren ook al weer klaar:
(klik voor hi-res)


ter vergelijk; 't zijn echt dezelfde asdelen  ;)




Het was al even geleden, maar vanavond toch maar eens even verder met de achteras.

De nieuwe montage punten inpersen:
(klik voor hi-res)



En dat is 1, met mooie verse bout en strak erin:
(klik voor hi-res)



'T is net technisch lego  ;D (wat heb ik me daar als kind vele uren mee vermaakt zeg  ;D)
(klik voor hi-res)



En een boutje, een moertje, een schroefje en een nippeltje...
(klik voor hi-res)



Het kan bijna aan de muur als abstract kunstwerk  ;)
(klik voor hi-res)


Wout309t

Strak hoor!! Ik ben heel benieuwd of je veel verschil merkt in rijgedrag! Wel ff ervaringen posten als je hem eronder hebt zitten he!
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Citaat van: Wout309t op 25-02-2009 06:32:36
Strak hoor!! Ik ben heel benieuwd of je veel verschil merkt in rijgedrag! Wel ff ervaringen posten als je hem eronder hebt zitten he!

Natuurlijk !

Overigens heb ik gisteren ook even de leuning van de achterbank erin gezet. Weet ik meteen weer waarom ik geen estate heb, reed al sinds half december zonder achterbank :P. Bij het plaatsen van de gastank heb ik redelijk strak gekeken hoever de tank naar voren moest. De planning was 10 mm ruimte tussen tank en leuning. In de praktijk is dit dus 5 mm geworden  ::) Meer geluk dan wijsheid... Net voor/onder de tank een mooi plekje om wat losse zooi op te bergen (startkabels, sleepkabel, hesjes, gereedschap, pechlamp) Boven de tank nog voldoende ruimte om lange latten, pijpen etc door te steken. Ook de standaard hoedenplank speakers passen gewoon nog.  :eusa_clap:

Het effect van de toegevoegde isolatie begint nu goed hoorbaar te worden. Het motor geluid is gereduceerd tot een beschaafde donkere roffel, bij doortrekken klinkt het wat meer (door stugge reactiearm rubbers). Stationair was wel een leuke ervaring; ik hoorde een heel zacht ritmisch getik dat echt in een 5 cilinder ritme ging. Even zoeken leerde dat dit het geluid is van de LPi injectoren. Vermoedelijk via de drukregelaar die aan het schutbord gemonteerd zit. Het stoort zeker niet !

MarcoV

Mooi geluid hé dat getik van de LPI die goedkoop door de aderen stroomt ;D

MarcoV ;)

-D©©©L-

Het nieuwe stuurhuis is ook binnen. Uiteindelijk bleek een originele toch het goedkoopste te zijn.  :eusa_clap:

Black Magic

Citaat van: -D©©©L- op 27-02-2009 19:54:14
Het nieuwe stuurhuis is ook binnen. Uiteindelijk bleek een originele toch het goedkoopste te zijn.  :eusa_clap:

Wat zijn daar ongeveer de kosten van want die van mij is ook een beetje lek :(

-D©©©L-

Citaat van: Black Magic op 27-02-2009 20:04:32
Citaat van: -D©©©L- op 27-02-2009 19:54:14
Het nieuwe stuurhuis is ook binnen. Uiteindelijk bleek een originele toch het goedkoopste te zijn.  :eusa_clap:

Wat zijn daar ongeveer de kosten van want die van mij is ook een beetje lek :(

Ik meen dat het 640 euro bruto ex btw is in de ruil. Netto inclusief is het wel de goedkoopste.

Jeff

Citaat van: Black Magic op 27-02-2009 20:04:32
Citaat van: -D©©©L- op 27-02-2009 19:54:14
Het nieuwe stuurhuis is ook binnen. Uiteindelijk bleek een originele toch het goedkoopste te zijn.  :eusa_clap:

Wat zijn daar ongeveer de kosten van want die van mij is ook een beetje lek :(

Denk dat jij stuurpomp bedoeld, want een stuur huis lekt toch niet...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

elmarconi

Citaat van: Jeff op 27-02-2009 20:14:07
Citaat van: Black Magic op 27-02-2009 20:04:32
Citaat van: -D©©©L- op 27-02-2009 19:54:14
Het nieuwe stuurhuis is ook binnen. Uiteindelijk bleek een originele toch het goedkoopste te zijn.  :eusa_clap:

Wat zijn daar ongeveer de kosten van want die van mij is ook een beetje lek :(

Denk dat jij stuurpomp bedoeld, want een stuur huis lekt toch niet...

Nou, was dat maar waar. Dan had ik de afgelopen vakantie geen spoor ATF olie door Frankrijk getrokken...

Aanbieding van Elferink?
--
Autogas Inside . . .